GL1000 Cafe Racer, Take Two

Lundbeck

Mycket mera mogen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Österlen
Hoj
GL1000 -75
(Gamla tråden: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=161281)

s5003909.jpg


Som kanske vissa vet så gav en kamrem upp vilket gjorde att höger topplocks samtliga fyra ventiler gick från bra till anus på 0,4 sekunder blankt.

Efter lite letande hittade jag ett topplock på e-bay USA som ropades in för 49$ (plus frakt på nästan det dubbla). Summan blev i alla fall runt 980SEK. En MC-skrot här i Sverige skulle ha 1900SEK för ett komplett topplock, och 1000 för fyra ventiler. Ju just det ja.

Toppen lämnade svensk tull i fredags, och i måndags hade jag den hos mig i garaget.

Kommer uppdatera dels här, och dels på bloggen (http://lbek.wordpress.com/category/bagen/)

Enjoy!
 
Gött!

Skall följas med nöje ;)
 
Stått en gammal guldvinge i ett förråd där jag har haft hojen. Man har varit sugen på att lämna ett som SAOL skulle föra in i akademin som definitionen på skambud. Därefter fixa iordning den till något liknande.

Tufft bygge!
Vad blir nästa etapp?
 
Ballt bygge!:tummenupp Fet och sportig på samma gång.
Kompressormata den! Det borde finnas plats där under bautatanken. Åsså dubbla webrar...:yoparty
 
Ja se där, dubbla kompressorer t.o.m Jag tänkte mej en i mitten. Sällan man e först med nånting.....
 
Se till att du drar åt muttern i kamremshjulet som sitter på vevaxeln!
Den ska låsas med locktite, vanligt fel att den lossnar på äldre gullvingar.
Annars har du ventilsallad igen:död
 
Se till att du drar åt muttern i kamremshjulet som sitter på vevaxeln!
Den ska låsas med locktite, vanligt fel att den lossnar på äldre gullvingar.
Annars har du ventilsallad igen:död

Det var lite det som hände ja ... Så det gör jag inte om igen nä ... Men tack för tipset ändå! :tummenupp
 
Har mixtrat lite i helgen och ett öppet filter har tillkommit.

img_0076.jpg


Planer för nytt avgassystem har med dykt upp då det gamla föll i små små rostbitar...

Läs mer på http://www.lbek.se
 
Jaaa, den lever! Har saknat uppdateringar om din balla GL, kul att den är på g igen!

:yoparty
 
Jaaa, den lever! Har saknat uppdateringar om din balla GL, kul att den är på g igen!

:yoparty

Jepp, den är snart på banan igen. Topparna är hos Motorslip i Kristianstad, hämtas i morgon. På fredag börjar ihopskruvandet, och nästa onsdag planerar jag att dra till Sjöborakan.

Men vi får väl se... :yoparty
 
Grattis!

Hade missat uppstarten helt ;)
Den lilla stänkan som sitter under sadeln vore det snyggt om du fimpade.
Ger lite mer Cafélook!
 
Grattis!

Hade missat uppstarten helt ;)
Den lilla stänkan som sitter under sadeln vore det snyggt om du fimpade.
Ger lite mer Cafélook!

Tjena!

Jepp, ska fimpa den. Var lite osäker på om den skulle vara kvar eller ej, men har bestämt mig för att ta bort den och flytta nummerplåten dit.

/J
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top