Honda Goldwing, Caferacer

Lundbeck

Mycket mera mogen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GL1000 -75
WTF? Sämsta tänkbara utgångsobjektet? Bygg om en buss till Caferacer? Nja, om det är en GL1000 ifrån -75 så blir det genast lite bättre.. :)

caferacer

caferacer

caferacer

caferacer

caferacer

Fler bilder o uppdaterad status på bloggen.. http://caferacer.lbek.se

Cool va? :yoparty

rock n roll:yoparty skitsnygg!!

Yikes.

Mja, jag diggar ju caféräsers. Och det är alltid kul när någon gör något annorlunda. Men den där ser inte så smidig ut att kasta omkring på en kurvig väg. Så hur är kurvegenskaperna?

Vad säger svenska gulvingeklubben om en såndär bastardisering av deras favorit maskin? :D

Yikes.

Mja, jag diggar ju caféräsers. Och det är alltid kul när någon gör något annorlunda. Men den där ser inte så smidig ut att kasta omkring på en kurvig väg. Så hur är kurvegenskaperna?

Vad säger svenska gulvingeklubben om en såndär bastardisering av deras favorit maskin? :D

Guldvingeklubben kan kyssa mitt :arsele .. :D
Ska åka på en träff bara för o retas... :yoparty

Har kört sporthoj innan, (CBR600 och Triumph TT600) och visst, denna är inte smidigare, men mer "bang for buck" går inte att få.

744:- per år i helförsäkring, skattebefriad och besiktigad vartannat år.

Jag står fast vid min första åsikt om hojen: Jäkligt tuff :yoparty

Helrätt!

Fetare caféräser går nog inte att få. Snygg sadel. Har funderat på att göra en liknande till min suzuki, fast i brunt. (Färgen på min kusins skinnjacka han glömde här får nått år sedan.) Var kommer baklysena ifrån?

Inte smidig kanske, men maffig:tummenupp

Smidigare än man tror!
Dessa första kåplösa gullklumpar var FAKTISKT :fakta byggda för att...hör och häpna: Vara sporthojar!
Mången osnuten snorhyvel har väl oxå blivit frånåkt av just en guldvinge på nån krokig väg.
Oväntat, skamframkallande. Och fräckt!

Låg tyngdpunkt med boxern, och så tanken under sadeln bidrog till detta och den har milsvitt bättre vägegenskaper än 750:n som den s.a.s ersatte, samt även huvudkonkurrenten Kawa Z1 som siktet ställts in på.
Första prototypen hade oxå mycket riktigt ett racerstyre och lite annorlunda placerade fotpinnar m.m
Trimmade gullvingar har gått på 24h LeMans t.ex :tummenupp
Men man kom snabbt på att detta är den ultimata sjumilastöveln.
Men det är - som det heter - en annan historia.

Last edited:
Den var aschysst, jag missade en åttiotalsvinge utan kåpor på blocket för typ 25" Den hade sett ut ungefär sådär vid det här laget:)

Och helt plötsligt så vill halva Sporthoj.com ha guldvingar...

Denna idé har gnagt i mitt huvud sen jag såg en gammal GW på blocket. Lär kunna bli en redit fet hoj när den är klar. Gillar det hela skarpt.

Den var aschysst, jag missade en åttiotalsvinge utan kåpor på blocket för typ 25" Den hade sett ut ungefär sådär vid det här laget:)

Gav c:a en tredjedel för min. Nu såg den iofs ut som den gjorde, har nog lagt 5-6000 i den.

Fick med både clipon-styret och baklampan i köpet dock.

Café racers är en brittisk företeelse från början.
Att köra helt utan framskärm i detta land är nästan ogenomförbart, pga nationalfågeln.

Nederbörden.

Ah.. nu fattade jag.. :D

Ska nog behålla framskärmen som den är nu till en början i varje fall.

Kul med folk som vågar göra lite annorlunda saker :tummenupp

Nog mer en fråga om vilja än mod. Men tycker själv det är kul o bygga på något som inte görs varje dag! Så tack! :yoparty

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...