Glömde låset la hojen i backen

Mr.Clean

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Ninja
Nån mer som varit med om detta roliga att glömma plocka bort skivbromslåset och dratt iväg.. sen lagt hojen efter 5 meter =P jag var med om det förra veckan.. som tur var så fick jag bara en lite repa *pust* har hört att det finns nått man ska kunna sätta i tänningslåset så man inte ska glömma plocka bort låsen? eller finns det något annat smart för oss glömska människor :)

Mr.Clean skrev:
Nån mer som varit med om detta roliga att glömma plocka bort skivbromslåset och dratt iväg.. sen lagt hojen efter 5 meter =P jag var med om det förra veckan.. som tur var så fick jag bara en lite repa *pust* har hört att det finns nått man ska kunna sätta i tänningslåset så man inte ska glömma plocka bort låsen? eller finns det något annat smart för oss glömska människor :)

Brukar man inte få med en "reminder" som man sätter i tändningslåset?
såg ett sånt med abus...eller så gör du som jag läst i nån tråd här att du parkerar den så att du måste backa den innan du åker iväg.

Mr.Clean skrev:
sen lagt hojen efter 5 meter
Va en jävel å komma långt, jätteskiva eller?? :hihi
Har varit nära men dock... Sätter nu gärna fast fodralet till låset på styret. :tummenupp

ABU´s stora granit lås har en sådan "reminder" som du fäster tillsammans med tändningsnyckeln. Tycker det funkar bra!!

Detta köpte jag ---> ABUs största Granith MED reminder

tn_discmemory.gif

Om möjligt, ställ hojen så att du måste backa lite innan du kan köra iväg. :)

Oxford har en gul spiralslang som man fäster i låset, och drar upp den andra till styret nånstans där man inte kan missa den.
Jag skulle garanterat glömt låset ett flertal gånger utan den.

Den följde med mitt oxfordlås, men finns även löst för ett par tior.

skrattade jätte,yvket åt polsre som lyckats pajja framskärmen pga skivbromslås... ända tills den dagen då jag snackade med polaren i mobben innan jag skulle köra... knakkkkkk sa d å ett par bitar plast flög....

Mr.Clean skrev:

Keyminder heter den lilla plastbrickan med magnet som man sätter i tändningen.

Ta för vana att alltid sätta låset så nära gaffelbenet som möjligt, åt det håll som du kommer att rulla hojen då du ska köra igen. Då tar låset i gaffelbenet direkt.

kan inte nån uppfinna ett lås som ramlar av av sig självt om man börjar rulla hojjen?

kan inte nån uppfinna ett lås som ramlar av av sig självt om man börjar rulla hojjen?

mm verkar ju som en smart idè ... svårt att sno hojjen då!! :kocko :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...