Glöm strypningen!!!

MAD BOY

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
NU: 1199 Panigale Tidigare: XT660X SM. SUZ GSX-R750 -99
Talade med FOLKSAM ang strypning å vilka premieskilnaderna va. Fick svaret, INGENTING!
-Nähä, varför? undrade jag.

Jo anledningen är nämligen sådan, att utav dem som försäkrar sin mc med strypnig har ca 9 av 10 plockat bort den.
(enligt deras teckniker som undersökt olyckskadver)

Så nu har vårt Favoritförsäkringsbolag vänt oss smygkörare :rolleyes: ryggen.

Vad är din åsikt på detta?

Betyder detta att dom skiter i om jag kvaddar, med strypningarna ur respektive i? Isf har man ju bara flygande besiktningar och "oroa" sig för. :banana

Tyck gärna illa om mig om ni vill men min åsikt är som följer: Om man klotar med en hoj som är försäkrad som strypt ska man inte ha ett skit från FB. Finns en anledning till att det finns lätt och mellanklasshojar....

Tiger302 skrev:
2145885 Tyck gärna illa om mig om ni vill men min åsikt är som följer: Om man klotar med en hoj som är försäkrad som strypt ska man inte ha ett skit från FB. Finns en anledning till att det finns lätt och mellanklasshojar....

Tycker egentligen lika, men av någon anledning är det ja alltid kul med effekt. Du har säkert trimmat moppen när du var 15 och av samma anledning vill man ha fulleffekt i hojjen. Nu är det en jäkla skillnad på olika hojjar, en ostrypt r1/gixxer/ninja går ju inte att jämföra med tex min ostrypta 350. Samtidigt så klarar vissa av fulleffekt, och andra borde inte ens få köra moppe. Tycker att dom borde införa ett förbud på dom värsta hojjarna (även strypta) medans man fortfarande har mellankort och istället höjja effektgränsen till ca 50kw på resten av hojjarna.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park