Glöm INTE bort att titta dokumentär serien MC-Livet 3e april

läste i nån tidning på jobbet där nån skickat in frågan: hur mäter man tittarsiffror? och svaret från redaktionen var att det fanns vissa utvalda ur olika samhällskategorier som hade en speciell box hemma för att registrera vad de tittade på.

Men har aldrig sett nån själv så kan inte lova att det finns

Jepp, en specialbox som 1200 personer i Sverige har. Det måste vara himla bra att låta 1200 personer representera 6 miljoner (eller hur många som nu kollar på tv). :dummer

http://www.mms.se/arbete/peoplemetermatning.asp

Ett tips för att inte bekymra sig om hur de mäter är att att ni kollar på det TV4 play, där kan de definitivt mäta antal spelningar.......sätt den på repeat när ni går till jobbet, och jobbar ni på kontor eller liknande, be alla kollegor ha den igång i bakgrunden när de jobbar (om de inte vill titta för visso), kör igång TV4 play i mobilen också (tar för givet att alla har smartphone, sorry om så inte är fallet) bara kör igång det på alla ip-adresser ni kan hitta:banana

Go Backlund och mer MC åt folket.....

läste i nån tidning på jobbet där nån skickat in frågan: hur mäter man tittarsiffror? och svaret från redaktionen var att det fanns vissa utvalda ur olika samhällskategorier som hade en speciell box hemma för att registrera vad de tittade på.

Men har aldrig sett nån själv så kan inte lova att det finns

Slår inte det rätt fel 2012 när en allt mindre andel av den yngre (köpstarka) befolkningen inte betalar TV-licens och därmed förmodligen inte får nån box som mäter siffrorna åt de reklam-finansierade kanalerna?

:D
vad menar du, alla betalar väl tv-licens....:rofl

Slår inte det rätt fel 2012 när en allt mindre andel av den yngre (köpstarka) befolkningen inte betalar TV-licens och därmed förmodligen inte får nån box som mäter siffrorna åt de reklam-finansierade kanalerna?

Var det inte melodifestivalen eller nåt sånt skitprogram nyligen som hade höga tittarsiffror utav bara fan? Och inte många kan väl titta på sån dynga så slår nog fel utav helvete. Men verkar vara så det är, bekräftat av Storfot för ett par inlägg sen

Var det inte melodifestivalen eller nåt sånt skitprogram nyligen som hade höga tittarsiffror utav bara fan? Och inte många kan väl titta på sån dynga så slår nog fel utav helvete. Men verkar vara så det är, bekräftat av Storfot för ett par inlägg sen

Håller med dig, men det är jäkligt många som kollar på det, även i vår (min) ålder 25-35. Jag tyckte det var en "kul grej" förut, man hade lite "schlager-fest" och gick vidare sen. Som en vanlig förfest, men med bättre uppslutning och ett tema.

För mig dog det totalt när dem gjorde om det till nån jävla dokusåpa. Men även om de tappade många tittare, så är säkert det totala antalet tittande väldigt mkt högre nu än då. Och med en så bristande kreativitet som råder på SVT var det säkert ett skott krysset i deras mått mätt.

Men nu tar vi tillbaka trådämnet...

Sjukt kul att TV vågar lyfta frågan, och grattis Filip som verkar lyckas med sina satsningar både på och utanför bananen.

Självklart ska det kollas på programmet, i brist på att känna en försöksperson, eller ens "ha TV" :brynad så ska jag kolla på TV4-play bara för att jag vet att de faktiskt mäter den siffran!

Edit: Jag ska fan se det på TV4-play både från mitt, mina 2 grannars med öppna nätverk och skolans flera olika IP-nummer för att backa upp statistiken ;)!

Hejsan Allesammans!

Jag har forskat lite i angående eftersändningar i TV4 Play samt Premium. Jag kan tyvärr inte ge er något svar ännu om dom kommer att eftersända allt både i Play och Premium.

Jag har blivit tillsagd att det ska vara i båda men har som sagt inte fått något konkret svar, så jag forskar vidare och hoppas kunna ge er ett svar inom kort!

Mvh

Filip

Jag antar att man inte får länka till torrents, men jag kan säga att den ligger uppe på TPB bara att söka efter MC Livet.

Hejsan Allesammans!

Jag har forskat lite i angående eftersändningar i TV4 Play samt Premium. Jag kan tyvärr inte ge er något svar ännu om dom kommer att eftersända allt både i Play och Premium.

Jag har blivit tillsagd att det ska vara i båda men har som sagt inte fått något konkret svar, så jag forskar vidare och hoppas kunna ge er ett svar inom kort!

Mvh

Filip

Nu har det ju bara gått två avsnitt och jag tänker fortsätta kolla på serien, men det känns som det hitills saknats nåt som engagerar en.
Kanske bara jag som har problem med uppmärksamhetsspannet, men ibland höll jag på att somna under personinterjuverna.
Och även om Mr Backlund är bra på att köra hoj, så är pedagogik för nybörjare nog nåt han kan träna lite mer på. :tungan

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2