Cervantes skrev:
Visst är det vackert som en bild på datorn men som syn på morgonen på väg till jobbet vette fan
Jag ser det mer som det perfekta buset med bästa kompisen eller så.
Är det bara riktigt kallt ute så är det bara att börja springa med hinkar fyllda med vatten och hälla över kompisens bil som står parkerad ute. Det tar nog inte lång tid förräns bilen börjar likna de på bilderna.
Egentligen räcker det att göra som jag gjorde när jag hade nytaget körkort och skulle ta hand om bilen och tvätta rutorna mitt i vintern.
Åkte in till macken och tog för givet att det var spolarvätska eller något annat i den där hinken macken har när man tvättar av rutorna. Samtidigt tänkte jag att om det inte är det så kan det inte hinna frysa på den korta tid vattnet ligger mot rutan.
Men så fel jag hade, vattnet frös till ispansar på bråkdelen av en sekund.
Jag lärde mig inte av första misstaget utan tvättade av alla bilens rutor.

Försökte först att skrapa bort isen, men den satt riktigt hårt. Då kom jag på snilleblixten... jag polarade istället upp ytan på isen så att den blev genomskinlig och körde hem med iaf lite sikt genom vindrutan.
In i garaget och i med motorvärmare och kupévärmare som fick stå på hela natten utan timer. Det borde ju göra susen med isen tänkte jag och gick in och lade mig i sängen för att sova.
När farsan kom hem från jobbet dagen efter, så undrade han lite stillsamt hur det kom sig att han fick skrapa rutorna på bilen innan han skulle till jobbet.
Jag är ju en ärlig kille så jag erkände historien, far skrattade och hade gjort samma misstag när han var ung och dum.
Han arbetade på en bensinstation och skulle tvätta av en kunds rutor medan bilen tankades. Kunden var tydligen inte överförtjust i den servicen...