Lucky Luke
::::::::::::::::::::
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det kvittar inte helt utan är en viktig del av körupplevelsen. Däremot har du ju självklart rätt i att vi skapar problem för oss själva om vi stör omgivningen.Mattias skrev:Ljudet kvittar helt. Om alla försökte låta så lite som möjligt skulle det vara lättare att åka motorcykel.
Ugluk skrev:Nej, det kvittar inte helt utan är en viktig del av körupplevelsen. Däremot har du ju självklart rätt i att vi skapar problem för oss själva om vi stör omgivningen.
Då är vi helt enkelt olika.Mattias skrev:På vilket sätt är det en viktig del av körupplevelsen? För min del bryr jag mig inte om ifall hojen är helt ljudlös. Fast det blir de ju aldrig, eftersom däck och kedja låter rätt mycket. Ju mindre man sticker ut, desto mer lär man få vara ifred med det man gör. Slip-ons är ju rätt så gay med tanke på hur lite de ger och hur mycket de bullrar. Helsystem av god kvalitet, som inte bullrar så farligt, men ger en rejäl effektökning kan jag stå ut med. Jag tycker att Bike-events är på rätt väg som kräver originalavgassystem..
Mattias skrev:Ljudet kvittar helt. Om alla försökte låta så lite som möjligt skulle det vara lättare att åka motorcykel.
Bear skrev:Håller helt med om att en motorcykel skall låta eftersom det definitivt ÄR en del av körupplevelsen. Tycker dock att mitt V&H system låter lite väl mycket ibland men jämfört med orginal systemet så finns det inga val....... Alla som sett orginal systemet på GSXR 1100 av äldre snitt vet vad jag menar![]()
Jag kanske är tokig men ylet från en sporthoj med "sport" system (ej orginal) ger mig gåshud....
![]()
![]()
![]()
säger bara micron titan high pipe på R6:a med rödmarkering på 15000v dé é fett
ljud i pipan de.....
R6-Drutten skrev:Ljudet kvittar helt.....nu skojar du....
Om alla försökte låta så lite som möjligt skulle det vara lättare att åka motorcykel..... nu skojar du igen..![]()
Köp då en ELMOPPE, varför inte....![]()
Mattias skrev:Visst kan jag köpa en elmoppe. Men vad grinig du blir när jag kör ifrån dig med den...
NinjaNurse skrev:Jag tycker att hojen helst ska låta för mycket. För mycket är lagom helt enkelt, men det blir ju jobbigt när man kör omkring på kvällen.![]()
Personligen är jag av den inställningen att om man inte tål att en H-D eller sporthoj på 12.000 varv kör förbi utanför kåken - ja då bor man för nära stan! (Men man kan ju försöka visa hänsyn).![]()
![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT