glädjande nyhet???

Bra eller dåligt med bullergräns?


  • Antal röstningar
    0
Nja, jag skulle nog hellre se att de mätte lite då och då.. Själv kör man ju med laglig nivå och en och annan custom kunde behöva en ombesiktning.. :skrämd
 
Ljudet kvittar helt. Om alla försökte låta så lite som möjligt skulle det vara lättare att åka motorcykel.
 
Mattias skrev:
Ljudet kvittar helt. Om alla försökte låta så lite som möjligt skulle det vara lättare att åka motorcykel.
Nej, det kvittar inte helt utan är en viktig del av körupplevelsen. Däremot har du ju självklart rätt i att vi skapar problem för oss själva om vi stör omgivningen.
 
Ugluk skrev:
Nej, det kvittar inte helt utan är en viktig del av körupplevelsen. Däremot har du ju självklart rätt i att vi skapar problem för oss själva om vi stör omgivningen.

På vilket sätt är det en viktig del av körupplevelsen? För min del bryr jag mig inte om ifall hojen är helt ljudlös. Fast det blir de ju aldrig, eftersom däck och kedja låter rätt mycket. Ju mindre man sticker ut, desto mer lär man få vara ifred med det man gör. Slip-ons är ju rätt så gay med tanke på hur lite de ger och hur mycket de bullrar. Helsystem av god kvalitet, som inte bullrar så farligt, men ger en rejäl effektökning kan jag stå ut med. Jag tycker att Bike-events är på rätt väg som kräver originalavgassystem för körning på deras åkningar. Banägarna VET att Bike-events inte bullrar och blir mer välvilligt inställda. Ducatifånarna lär ju åka ut på arselet från banorna ifall de inte tar sig i kragen och ljuddämpar sina traktorer bättre... ;)
 
Mattias skrev:
På vilket sätt är det en viktig del av körupplevelsen? För min del bryr jag mig inte om ifall hojen är helt ljudlös. Fast det blir de ju aldrig, eftersom däck och kedja låter rätt mycket. Ju mindre man sticker ut, desto mer lär man få vara ifred med det man gör. Slip-ons är ju rätt så gay med tanke på hur lite de ger och hur mycket de bullrar. Helsystem av god kvalitet, som inte bullrar så farligt, men ger en rejäl effektökning kan jag stå ut med. Jag tycker att Bike-events är på rätt väg som kräver originalavgassystem..
Då är vi helt enkelt olika.
För mig ger ett tilltalande motorljud liknande förhöjning av upplevelsen som ett hembiosystem ger över tv-ljud. Originalavgassystem är heller inte att tänka på för min del eftersom min hoj är såpass gammal att nästan alla originalsystem i landet är ruttna vid det här laget.
 
Inte för att JAG har några problem med MIN hoj :D

Visst ska de låta nåånting om hojarna. Men inte för mkt.
Lagom är bäst.

Tröttsamt att ligga bakom nån smattermaskin en längre sträcka.
Allrahelst glidarmaskinerna :eek:
 
Jag tycker att hojen helst ska låta för mycket. För mycket är lagom helt enkelt, men det blir ju jobbigt när man kör omkring på kvällen. :crash

Personligen är jag av den inställningen att om man inte tål att en H-D eller sporthoj på 12.000 varv kör förbi utanför kåken - ja då bor man för nära stan! (Men man kan ju försöka visa hänsyn). :fakta :notme
 
Mattias skrev:
Ljudet kvittar helt. Om alla försökte låta så lite som möjligt skulle det vara lättare att åka motorcykel.

Ljudet kvittar helt..... :confused: nu skojar du....

Om alla försökte låta så lite som möjligt skulle det vara lättare att åka motorcykel..... nu skojar du igen.. :confused:
Köp då en ELMOPPE, varför inte.... :whip
 
Håller helt med om att en motorcykel skall låta eftersom det definitivt ÄR en del av körupplevelsen. Tycker dock att mitt V&H system låter lite väl mycket ibland men jämfört med orginal systemet så finns det inga val....... Alla som sett orginal systemet på GSXR 1100 av äldre snitt vet vad jag menar :(

Jag kanske är tokig men ylet från en sporthoj med "sport" system (ej orginal) ger mig gåshud....

//B
 
Bear skrev:
Håller helt med om att en motorcykel skall låta eftersom det definitivt ÄR en del av körupplevelsen. Tycker dock att mitt V&H system låter lite väl mycket ibland men jämfört med orginal systemet så finns det inga val....... Alla som sett orginal systemet på GSXR 1100 av äldre snitt vet vad jag menar :(

Jag kanske är tokig men ylet från en sporthoj med "sport" system (ej orginal) ger mig gåshud....

:bow :bow :bow :D säger bara micron titan high pipe på R6:a med rödmarkering på 15000v dé é fett :rock ljud i pipan de.....
 
Last edited:
Sedan drar Druttfan åt sig Po*isens blickar också! :rolleyes: :D

Klart hojen skall låta. Det är såå skönt att ligga och motorbromsa mellan två stenhus inne i stan. :slicka
Det bluddrar och tjoffar så gött. :tummenupp
 
R6-Drutten skrev:
Ljudet kvittar helt..... :confused: nu skojar du....

Om alla försökte låta så lite som möjligt skulle det vara lättare att åka motorcykel..... nu skojar du igen.. :confused:
Köp då en ELMOPPE, varför inte.... :whip

Visst kan jag köpa en elmoppe. Men vad grinig du blir när jag kör ifrån dig med den...
 
Mattias skrev:
Visst kan jag köpa en elmoppe. Men vad grinig du blir när jag kör ifrån dig med den...

Det gör inget :slicka ....för de é jag som har fett :rock ljud i pipan :D :D :skrämd :D :D
 
NinjaNurse skrev:
Jag tycker att hojen helst ska låta för mycket. För mycket är lagom helt enkelt, men det blir ju jobbigt när man kör omkring på kvällen. :crash

Personligen är jag av den inställningen att om man inte tål att en H-D eller sporthoj på 12.000 varv kör förbi utanför kåken - ja då bor man för nära stan! (Men man kan ju försöka visa hänsyn). :fakta :notme

Inte för att vara petig, men en H-D vid 12000 varv skulle vara intressant att få höra :skrämd
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top