KawaChris skrev:
Men när en chef för en biståndsorganisation har en jättelön då blir det riktigt riktigt pinsamt. Så pinsamt att jag inte vill ge dom några pengar.
Han har väl en rätt normal chefslön!?
....Vill man ha bra chefer måste man ju betala för det. Som jag ser det kan det bli en besparing att betala lite mer för en bra chef som fattar rätt beslut..
Är ju samma sak med politiker. Vill man att även högutbildade och konkurenskraftiga personer ska bli politiker kan man ju knappast kräva att de ska jobba idéelt!
...du vill inte ge några bidrag. Du vill inte betala så hög skatt. Du vill inte betala kyrkoskatt och vill inte att en del av BNP ska gå till bistånd...
Sen kommer det en massa olika dåliga bortförklaringar som i slutändan kan sammanfattas med:
-"Jag vill behålla mina pengar för mig själv, för de är mina.. de ska minsan inte en fattig snorunge få ta del av. Särskillt inte om en rik gubbe får någon promille av varje hundralapp jag skänker!(eller hade skänkt om inte pampen haft så fet lön)!"
Barncancerfonden samlade in 78 miljoner kronor under 2003.
Högsta hönset där hade 761000 i lön. Dett innebär att:
761000/78 000 000 = 0,009 = ca 1 tusendel av de insamlade pengarna går till den högst ansvarig...