Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Njutarn skrev:Är det nån som vet nån bra sida där man kan lära sig att gjuta med glasfiber? Eller är det någon här som kan, Och har några tips? Har funderingar att gjuta en huv till bilen=)
o hög precision...om man inte vill ha en skrotig huv. När det gäller andra metoder förutom glasfiber, tex kolfiber o liknande så behövs oftast inte en form utan man vakuumformar det över en plugg.
Josafan skrev:Skulle direkt avråda till att göra det om du inte har mkt tid o pengar över...
Först måste du göra en plugg, en positiv huv dvs som du kan gjuta av. Denna måste göras noggrannt med jämn fin yta som lackas. Sedan vaxar man den. Över denna plugg gjuter du sedan en form som man gör följande, gelcoat, sedan glasfibermatta o epoxy+härdare. När denna är färdig så tar man loss den från pluggen. Därefter vaxar man o polerar formen. I denna lägger man samma procedur, gelcoat, glasfiber osv.... sedan så lpssar du denna. Skär till och polerar upp och ev. lackar om man inte har samma färg i gelcoaten. Detta var en kortfattad beskrivning. Det kräver mycket tido hög precision...om man inte vill ha en skrotig huv. När det gäller andra metoder förutom glasfiber, tex kolfiber o liknande så behövs oftast inte en form utan man vakuumformar det över en plugg.
Jag är inget proffs, men lite kan jag, varit o praktiserat lite på en glasfiberfabrik bl.a.
Lycka till!![]()
/F
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller