Gjuta i plast/glasfiber?

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Är det någon här som vet någon som är bra att gjuta en ny inner skärm till min spetta i plast eller glasfiber? Eller någon som har en idé om hur man skulle gå till väga :confused: Har funderat på lite olika sätt, finns det något bra sätt att börja om man vill gjuta någonting men en ny form. Vad skall man ha för material till formen mm :confused:

Frigolit är bra form material. Även vanligt höns nät, men hönsnät är skit svårt att få bra finnish med, blir alltid lite buligt.
Nu blev jag lite osäker på frigolit, kanske att det smälter..... Nån kanske kan rätta mej.

Offtopic, men en polare på jobbet gjorde en plugg till ett insugsrör som han lämnade bort och fick gjuten i aluminium. Tyckte jag var rätt fräckt... Billigt som fan var det, typ 400:-

/J

RG500-Johannes skrev:
Offtopic, men en polare på jobbet gjorde en plugg till ett insugsrör som han lämnade bort och fick gjuten i aluminium. Tyckte jag var rätt fräckt... Billigt som fan var det, typ 400:-

/J

Hup, intressant, förra vintern stod man och svarvade och filade trattar och insugsadaptrar så svetten lackade... du vet möjligen inte nåt mer, vem som gjorde jobbet ex.vis (slog mig aldrig att man kunde gjuta EN detalj så billigt)

/AD

AndersD skrev:
Hup, intressant, förra vintern stod man och svarvade och filade trattar och insugsadaptrar så svetten lackade... du vet möjligen inte nåt mer, vem som gjorde jobbet ex.vis (slog mig aldrig att man kunde gjuta EN detalj så billigt)

/AD

Det var en kille på jobbet som gjort detta till sin 2T SAAB. Jag ska kolla upp vad det var för nissar.

/J

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...