Gjuta av sin överkropp - Hur göra?

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date

Merovingian

Guest
Jag brukar själv korrigera kläder medelst symaskin efter köp eftersom väldigt få kläder har bra passform från början. Det vill säga kläder man kan fixa själv. Kostymer och sånt ger man sig inte på som lekman.
Ett smärre problem är att måtta grejerna innan man ger sig på dem med maskin. Vid ett tillfälle höll jag rentav på att tuppa av när jag hade behövt stå maxvriden åt ena hållet för att i spegeln se vad jag pysslade med på ryggen, det bara svartnade för ögonen. :hihi

Så vad jag vill ha är en sån där torso de har på hyllan i butik, sådana där som är klädda med utvalda plagg ur hyllorna. En i min egen storlek. Så jag kan jobba ordentligt utan att hafsa eller svimma.

Frågan är bara hur man går tillväga. Man kan säkert gjuta aset i gips, men vad ska jag göra formen i? Någon slags gummi? :va

De finns ju sånna ställbara modeller som du kan köpa. Du bara vrider på en ratt så blir bröstet större, en annan för midja etc :)

Bubblare till veckans underligaste tråd på SH? :hihi

Hur är man skapt om man verkligen har behov av en provdocka för att sy om nya kläder...(antingen mentalt, eller fysiskt...)? :crash
Det är många värdefulla prettopoäng. Jag tycker att ett omnämnande i Dagens Gay-grej är passande.

Kontakta en konstskola (också passande för gay-tråden).

Ta hjälp av någon, ta på dig något klädesplagg som sitter ganska tight och du inte är rädd om (typ polotröja) och bygg på med gipslindor (heter det så?). Antingen gör du fram- och baksida var för sig eller så gipsar du in hela överkroppen och klipper sen upp bak i ryggen. Så tror jag man brukar göra i alla fall.

Storpack gips!? Jag tänkte med på Clone-a-Willy-smörja, köp en jävla massa sådana/sånt och häll ner i badkaret :rofl

hahaha, ja du vilka problem du verkar ha ;)
Badkarstipset verkade hett, jag tycker du ska följa det spåret.
Glöm inte berätta hur det gick sen, om du kan...

Jag har faktiskt funderat på att låta gjuta en staty av mig själv lagom tills jag köper villa. Möjligen att det är lite pretto men det är det värt.

Jag har faktiskt funderat på att låta gjuta en staty av mig själv lagom tills jag köper villa. Möjligen att det är lite pretto men det är det värt.

Jag har funderat i liknande banor. Gärna något i grekisk stil, men sen såg jag mig i spegeln och insåg att jag knappast har kroppen som en grekisk friidrottare...

Kanske japansk sumostil passar mig bättre?

Den ska gärna vara lite ödmjuk också.

HerculesPortMerion.jpg

Jag har funderat i liknande banor. Gärna något i grekisk stil, men sen såg jag mig i spegeln och insåg att jag knappast har kroppen som en grekisk friidrottare...

Kanske japansk sumostil passar mig bättre?

Jag är atlet så den delen oroar mig föga, möjligen att några hundra kilo brons är för dyrt för att rymmas i min veckopeng.

Om du är tjock kan du ju svarva dig själv, som en Michelin ungefär. Kör trä och spreja brunt, som brons fast billigt.

Du behöver.

1: Alginat
Ett förtjocknings- och stabilieringsmedel som när det blandas med vatten blir till en fyllig pasta eller gelé som du kan använda när du ska gjuta former av något. Alginatet bildar en film som kan dras av och som du sedan kan använda för att göra avgjutningar. Passar utmärkt om du ska göra avgjutningar av ansikten, händer och byster.

2: Gipsbindor
För att stabilisera din alginatavgjutning.

3: Gips
För att gjuta.

4: Vasselin
om du är lagom hårg, kan göra lite ont annars att ta bort formen.

Lycka till.

Edit: Glöm inte att skaffa nån pressening eller liknande för det kommer att slabba.

Du behöver.

1: Alginat
Ett förtjocknings- och stabilieringsmedel som när det blandas med vatten blir till en fyllig pasta eller gelé som du kan använda när du ska gjuta former av något. Alginatet bildar en film som kan dras av och som du sedan kan använda för att göra avgjutningar. Passar utmärkt om du ska göra avgjutningar av ansikten, händer och byster.

2: Gipsbindor
För att stabilisera din alginatavgjutning.

3: Gips
För att gjuta.

4: Vasselin
om du är lagom hårg, kan göra lite ont annars att ta bort formen.

Lycka till.

Edit: Glöm inte att skaffa nån pressening eller liknande för det kommer att slabba.

Så gjorde jag och en kompis. Men använd sjukt mycket vaselin, där var bara ett tunt på lager på nåt ställe på mig och det kändes, minst sagt, när gipset skulle dras av. Det kvittar om man är hårig eller ej... :död

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti