Gjorde en klassiker...

Nick

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Dr 350
Lyckades mindre bra när jag skulle åka iväg med hojen nyligen....

Som ni alla vet så är det ju bra att plocka loss skivbromslåset innan man ger sig iväg. :o
Som tur var började jag med att rulla hojen bakåt och spräckte "bara" framskärmen. :(
Skrek svordomar som inte ens är nämnbara här på forumet...

Nu e frågan.... vad ska jag köpa för ny skärm...
Såg att KKracing har dessa framskärmar:

Glasfiber Kol/kevlar Kolfiber

Kolfiber.... är det meningen att man ska låta den vara olackad då eller?

Har ingen koll på vad som är bäst/snyggast så jag hoppas på en massa hjälp och åsikter nu!!!

Last edited:
Nick skrev:
Lyckades mindre bra när jag skulle åka iväg med hojen nyligen....

Som ni alla vet så är det ju bra att plocka loss skivbromslåset innan man ger sig iväg. :o
Som tur var började jag med att rulla hojen bakåt och spräckte "bara" framskärmen. :(
Skrek svordomar som inte ens är nämnbara här på forumet...

Nu e frågan.... vad ska jag köpa för ny skärm...
Såg att KKracing har dessa framskärmar:

Glasfiber Kol/kevlar Kolfiber

Kolfiber.... är det meningen att man ska låta den vara olackad då eller?

Har ingen koll på vad som är bäst/snyggast så jag hoppas på en massa hjälp och åsikter nu!!!

Äkta kolfiber bör som regel förbli olackad om du är ute efter den "looken". En bonus med äkta kolfiber är att nästa gång du glömer låset i så pajar skärmen garanterat inte. :tummenupp

Re: Re: Gjorde en klassiker...

Fenix skrev:
Äkta kolfiber bör som regel förbli olackad om du är ute efter den "looken". En bonus med äkta kolfiber är att nästa gång du glömer låset i så pajar skärmen garanterat inte. :tummenupp

Ok... Men vad tror du ser coolast ut... ska man behålla orginal eller köra med kolfiber... ?

Om någon sitter på en bild på en hoj med kolfiberstänka får dom gärna lägga in den!

// Nick

Fast till

Ett monster, retro 900 ss style

Bifogat

• modd3.jpg
    modd3.jpg
    79.1 KB · Visningar: 716
Re: Re: Re: Gjorde en klassiker...

Nick skrev:
Ok... Men vad tror du ser coolast ut... ska man behålla orginal eller köra med kolfiber... ?

Om någon sitter på en bild på en hoj med kolfiberstänka får dom gärna lägga in den!

// Nick

Kolfiber går som regel i svart/grått. Den färgen borde rocka med din hoj, särskilt om du har svart ram.

Jo om du har

En färg som passar typ svart grå R1 så skulle det bli grymt!
Jag har mörkgrå och massor med kolfiber!

Bifogat

• mod6.jpg
    mod6.jpg
    77.8 KB · Visningar: 695
Re: Re: Re: Re: Gjorde en klassiker...

Fenix skrev:
Kolfiber går som regel i svart/grått. Den färgen borde rocka med din hoj, särskilt om du har svart ram.

Har en röd-vit thundercat och ingen svart ram... vad tror ni.... blir det snyggt eller ?

Jag lyckades göra samma sak i morse (första gången på 3 år). Det kan bero på att jag stressmekade till 00:30 igår natt och därefter körde hem 5 mil för att sedan gå upp 04:30.
Jag tog ned den ifån depåstödet, satte i nyckeln så att styrlåset släppte sen försökte jag rulla ut den ur garaget. Det sa bara KNÄCK och jag tänkta direkt f*n också hur f*n kan man vara så j*vla dum.

Men jag hade sådan tur så det var ingenting som pajjade.

Sätt låset i bakskivan istället. Tar det bara i oket om man försöker rulla den bakåt.

Förresten kan man få kolfiber att spricka också, dock spricker det inte lika lätt som plast.

Klart det blir snyggt med kolfiber. Dessutom minskar du den ofjädrade vikten med flera gram ;)

MrGooFy skrev:
Jag lyckades göra samma sak i morse (första gången på 3 år). Det kan bero på att jag stressmekade till 00:30 igår natt och därefter körde hem 5 mil för att sedan gå upp 04:30.
Jag tog ned den ifån depåstödet, satte i nyckeln så att styrlåset släppte sen försökte jag rulla ut den ur garaget. Det sa bara KNÄCK och jag tänkta direkt f*n också hur f*n kan man vara så j*vla dum.

Men jag hade sådan tur så det var ingenting som pajjade.
Välkommen till klubben, drog mitt lås i bromoket för någon dag sen när jag av någon urbota korkad anledning fick för mig att korrigera min parkering med typ två meter. Startade motorn, i med ettan, slira lite koppling *klonk!*. Vart bara ett litet jack i plasten på låset, oken och skivan tål ju som bekant ett å annat :tummenupp

Erik har kolfiber-lookalikeframskärm på sin röd-vita Thundercat.
Ser helt ok ut :tummenupp

Är det inte vit gelcoat på de kolfiberkåpor som KK säljer...?
Tror knappast att man kan se kolfiberstrukturen på deras kraschkåpor.

SpeedAbuser skrev:

ajdå... är det så illa... :confused:
trodde att jag skulle få slippa lacka skärmen om jag köpte en i kolfiber...

nån som vet något annat ställe som säljer framskärmar, även färdiglackade... ?

SpeedAbuser skrev:

Vit Gelcoat är det endast på glasfiber kåpor/skärmar, har själv köpt kolfiber av KK, är kolfiber/ser ut som kolfiber. Det behövs inte behandlas då gelcoaten är som en klar lack.

Mvh//ZF

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...