Gjorde en highsider i går....

tate

Hybris
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
R6
Trodde att jag var Rossi för en sekund, och nu sitter jag här med brutet nyckelben :kocko

Kolla in sladd spåret........

Bifogat

• sladda.JPG
    sladda.JPG
    104 KB · Visningar: 921
Aj aj aj... Tur i oturen att det inte blev värre skador..
Hoppas du repar dig snart!

Jag har också highsidat en gång i tiden med nyckelbensbrott som följd! :tummenupp Visst är det skönt!

p.s. vilken härlig väg, var är det?

Teo skrev:
Jag har också highsidat en gång i tiden med nyckelbensbrott som följd! :tummenupp Visst är det skönt!

p.s. vilken härlig väg, var är det?

mellan Dingle och Fjällbacka. Där är det 2st kanon kurvor.....så här skulle det ha sett ut....

Får la ta en bild på R6an, men den blev inte så fin.....

Bifogat

• skrap.JPG
    skrap.JPG
    141 KB · Visningar: 865
Nyckelben är ändå ganska så lindrigt. Jag fick en highsider -99 och då blev det både en del knäckta revben samt att tre kotor (ej diskar) komprimerades och sprack lite här och var. Icke det minsta skönt, men det blev en lärdom att ta det lite lugnare och inte höja tempot hela tiden (på gatan i alla fall).

Krya på dig så hinner du köra lite i höst!

Ser ut att va bra fart på grejerna igenom den svängen..
Skönt att du klarade dig med "bara" ett nyckelben.

Jag vet någon som bröt sin vänstra arm rätt illa på två ställen (ullna & radius + ben ut genom armen) :rolleyes: som resultat av en highsider.

Inga bra grejor, hoppas på framhjulssläpp nästa gång istället eller helst inte alls :näsblod

tate skrev:
mellan Dingle och Fjällbacka. Där är det 2st kanon kurvor.....så här skulle det ha sett ut....

Vilka vägar! ser nästan ut som en chican som slingrar sig bort... och upp till höger kan man rasta stånkan! :tummenupp

Det jobbiga med nyckelbensbrott är att i och med att de inte är livshotande+ att de är näst intill omöjliga att fixera så får man gå hem med nå´n konstig bh bara, Hela axeln och skulderbladshjördeln hänger ju i nyckelbenet vilket leder till att man får två stumpar som ligger och rör sig och rullar runt hela tiden.
Jag trodde inte något kunde göra så ont.

Teo skrev:
Vilka vägar! ser nästan ut som en chican som slingrar sig bort... och upp till höger kan man rasta stånkan! :tummenupp

Det jobbiga med nyckelbensbrott är att i och med att de inte är livshotande+ att de är näst intill omöjliga att fixera så får man gå hem med nå´n konstig bh bara, Hela axeln och skulderbladshjördeln hänger ju i nyckelbenet vilket leder till att man får två stumpar som ligger och rör sig och rullar runt hela tiden.
Jag trodde inte något kunde göra så ont.

Jag min klumpige fan har lyckats bryta vä nyckelben två ggr. Har växt ihop aningen konstigt. Lär dock inte knäcka av det igen, blir liksom tjockare för varje gång det går av.
Den snygga bh'n man får låna av landstinget är ngt obekväm i början, sen vill man inte ta av sig den då det känns som axlarna ramlar ner till höften pga alla muskler som förtvinat så förtvivlat.

bebbe skrev:
Var det med broms eller gas?

Det var gas.......Gick in i kurvan i ca 110 på treansväxel och gav fullt......Det har funkat 100ggr tidigare i den kurvan, men inte den 101e :(

Tycker att det är konstigt att jag fick spinn på hjulet...

Ingen som kan "hosta" en liten film på denna kurva?

Last edited:
tate skrev:
Det var gas.......Gick in i kurvan i ca 110 på treansväxel och gav fullt......Det har funkat 100ggr tidigare i den kurvan, men inte den 101e :(

Jodå.... jag kan (Sege jag läger den inte på din FTP) Hur många meggz e den?

RoLLER skrev:

Det gick tyvärr inte..Jag har tappat bort råformatet, så jag har den bara i wma och det kan jag inte klippa i. Hela den filmen är 300 mb.

Lägger den på sporthojs hubben i stället.

Nu har man ju tid till en massa skoj.....3v sjukskriven över os :banana

Per skrev:
Jag min klumpige fan har lyckats bryta vä nyckelben två ggr. Har växt ihop aningen konstigt. Lär dock inte knäcka av det igen, blir liksom tjockare för varje gång det går av.
Den snygga bh'n man får låna av landstinget är ngt obekväm i början, sen vill man inte ta av sig den då det känns som axlarna ramlar ner till höften pga alla muskler som förtvinat så förtvivlat.

Jag hivade min "bh" efter 3 dar.Tycker snarare att den var sjön i början innan de vaderade axelbanden gav vika för nylonstropparna under som sedan skar in i kroppen.Sen bände den upp benbrottet igen så fort man rörde på sig.
Nu är ju min anatomi snarare so QUAZIMODO än shinkenberg. :3freak

tate skrev:
Det gick tyvärr inte..Jag har tappat bort råformatet, så jag har den bara i wma och det kan jag inte klippa i. Hela den filmen är 300 mb.

Lägger den på sporthojs hubben i stället.

Nu har man ju tid till en massa skoj.....3v sjukskriven över os :banana

Lider med dig,vilket helvete att ha en kraschad hoj samt endast OS på burken:(

Tråkigt när sånt där händer när det gått så bra tidigare :( Har aldrig vare med om att det släppt på trean me min cykel (med värme i däcken då), och då har jag rätt risiga däck oxo :/ Men de e ju klart, du lutar säkert mer än vad jag gjort hittills :yoparty

tate skrev:

Grym bild! :tummenupp
För övrigt kan jag rekomendera low sider på bana. Jag fick lite ont i liifingret, det var allt! :)

RoLLER skrev:

Hittade en låg kvalité film med mig genom den kurvan, den e bara på 2,5mb.

Hur får jag upp den Roller frågetecken....Gör för ont att ta till högern och trycka på frågetecken...

tate skrev:

Japp, köra så på vägen brukar sluta just så. Tur att det inte hände mer :tummenupp

twinner skrev:
MIN SIGNATUR ÄR UNDER KONSTRUKTION,MEN EN KOMMANDE SURPRISE SOM NI INTE VILL MISSA UPPENBARAR SIG DEN 7E DEC 2006.HOLD ON!!

de e ett bra tag å vänta för oss som inte kan vänta på de goda ;)

sorry jävligt mycke OT

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back