Gjorde en billig tabbe igår.

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Ducati SF 848
Gjorde en tabbe igår. (18/5 -07)

Tjohej, tänkte berätta om gårdagens missöde...
Ute och körde lite hoj med en polare bak för han skulle känna lite.
Körde min "vanliga runda" ut om Bokskogen och Torup (skåne), krämade på lite på raksträckorna och smög omkring lite på de slingriga vägarna, mysigt, tills... en bit efter Bokskogen då jag skulle klippa en kurva i dryga 90 (som jag för övrigt gjort många gånger innan utan problem med och utan skjuts) så kommer en annan glad själ på en svart motorcykel som jag såklart var TVUNGEN att hälsa på, samtidigt svajar det till lite på bönepallen i motsat kurvriktning, glider längre och längre ut i kurvan och väljer att köra ut på den fina ängen. Rullar nog en 200 meter då det nästan är stopp, så råkar jag låsa upp bakhjulet och ner i gräset (dryga 10km/h). Spräcker en kåpa, knäcker fästet till bromshandtaget och sabbar en blinkers. Reser mig upp o frågar polaren hur det gick, "det är inga problem". Sedan börjar vi småfnittra och brister ut i skratt om hur roligt det måste ha sett ut. Nu i efterhand så inser man att man har haft en del tur och tagit lärdom av upplevelsen. Stör mig dock på att jag trillade men samtidigt att vi inte körde ner i en dålig håla i 80 och flög där. Thats all folks!
Mvh. Jens "sopan" D.

Bifogat

• DSC00166b.jpg
    DSC00166b.jpg
    129.9 KB · Visningar: 361
  • DSC00167b.jpg
    DSC00167b.jpg
    112.2 KB · Visningar: 335
  • DSC00165b.jpg
    DSC00165b.jpg
    128.8 KB · Visningar: 584
Last edited:
Hehe nej lite tur är aldrig fel.
Ska utforska i garaget sedan och se vad detta kan kosta (se bild).
Fästet till bromshandtaget knäcktes. bara handtaget hade ju inte varit så farligt.

Bifogat

• IMG_0862b.jpg
    IMG_0862b.jpg
    99.7 KB · Visningar: 192
Har sett mindre lämpliga avåkningszoner än den där ängen :tummenupp.

Nästan så man blir sugen på att åka av med flit ju :näsblod.

:tummenupp Sicken Tur!

En BKK kurs hade vart billigare

Edit: Som du kör så äre nog bättre att du införskaffar en offrodare :blah

Last edited:
Tjohej, tänkte berätta om gårdagens missöde.... *text* Thats all folks!
Mvh. Jens "sopan" D.

Sista bilden fick mig direkt att tänka på det berömda passageraruttrycket: "Vart tog vägen vägen? Vi åker på en åker!" :D

Haha, så sant. Det var ungefär det vi skrattade åt när vi reste oss. Tänk att se det från tredjeperson, hahaha sååå jävla ball!

Du gjorde åtminstone det själv....min "kära" bror skulle sprätta grus med min 640 och sprätte lite mycket så han la omkull hojen (låste framhjulet) så hela högra sidan blev smårepigt längs hela hojen!!!!!
Och han ska ha haft sitt kort i 6år.....haha!!!!

tror det va mig du hälsade på (svart gixxer) , hoppas vi ses på vägarna igen
tur allt gick bra. Visst e dom vägarna så jävla sköna, kör där minst 3 ggr i veckan.

mvh Andreas

Körde min "vanliga runda" ut om Bokskogen och Torup (skåne), krämade på lite på raksträckorna och smög omkring lite på de slingriga vägarna, mysigt, tills... en bit efter Bokskogen då jag skulle klippa en kurva i dryga 90 (som jag för övrigt gjort många gånger innan utan problem med och utan skjuts) så kommer en annan glad själ på en svart motorcykel som jag såklart var TVUNGEN att hälsa på, samtidigt svajar det till lite på bönepallen i motsat kurvriktning, glider längre och längre ut i kurvan och väljer att köra ut på den fina ängen. Rullar nog en 200 meter då det nästan är stopp, så råkar jag låsa upp bakhjulet och ner i gräset (dryga 10km/h). Spräcker en kåpa, knäcker fästet till bromshandtaget och sabbar en blinkers. Reser mig upp o frågar polaren hur det gick, "det är inga problem". Sedan börjar vi småfnittra och brister ut i skratt om hur roligt det måste ha sett ut. Nu i efterhand så inser man att man har haft en del tur och tagit lärdom av upplevelsen. Stör mig dock på att jag trillade men samtidigt att vi inte körde ner i en dålig håla i 80 och flög där. Thats all folks!
Mvh. Jens "sopan" D.

SKULLE jag råka ut för en olycka, så kopierar jag gärna DITT FALL:tummenupp Bara vara nöjd och belåten, och förhoppningsvis så har du bidragit med ditt till statestiken på ett bra tag, så du klarar dig ett tag till nu..

Haha, skön grej! Går ju bra att skratta åt det så här i efterhand när det gick så bra som det gjorde...grabben som satt bakom dig måste ju gjort i brallan när han såg vart det va på väg...:)

Jensah,
får grattulera dig för att du klarade dig utan skador! :tummenupp

Men allvarligt talat:

En BKK kurs hade vart billigare

Kan inte annat än rekommendera att du anmäler dig till en.

SMC Skånes BKK på Knutstop är bättre än någonsin med nya upplägget i år.

ser ju lite kul ut att ni klara er så långt å sen när ni nästan stannar så drar ni kloten..

Du gjorde åtminstone det själv....min "kära" bror skulle sprätta grus med min 640 och sprätte lite mycket så han la omkull hojen (låste framhjulet) så hela högra sidan blev smårepigt längs hela hojen!!!!!
Och han ska ha haft sitt kort i 6år.....haha!!!!

och som storebror i min familj brukar jag säga "Även den bäste kan göra fel" å jag antar att din bror brukar dra den repliken ;)

Last edited:
Back