Gjensidige

  • Thread starter Thread starter AGE
  • Start date Start date
deras premier sög!:zpy
lika dyra som det dyraste jag har hittat i sverige under min korta karriär!
 
De är dock VÄLDIGT förmånliga när det väl gäller äldre folk, 40+ ? som ska försäkra sina bilar, där utklassade de alla de andra bolagen. Även väldigt bra kundtjänst, kan varmt rekommendera dem för er bilägare.
 
Premieuträkning
Allmänt fel:
Ett fel har uppstått. De vanligaste orsakerna till fel är:
Modellen kunde ej hittas i vårt system.

Vänligen ta kontakt med vår kundtjänst för fortsatt hjälp!


(CBR600RR 2003)
 
Hej!

Den här motorcykeln skulle kosta mer än 100 000kr att försäkra hos oss, vi är tyvärr väldigt dyra på MC försäkringar i de allra flesta fall.

Med vänlig hälsning
Linda Lundgren
Gjensidige Försäkring
Kundtjänsteman
Direct +46 8 544 766 00
Fax +46 8 753 61 71 _________________________________________________________________
Gjensidige Sverige FörsäkringsAB, Box 3031, SE 103 61 Stockholm, Sweden. Office: 08-544 766 00. www.gjensidige.se

--------------------------------------------------------------------------
From: Jens Dahlquist [mailto:jens_dahlquist@hotmail.com]
Sent: den 8 december 2008 18:52
To: info
Subject: Ang. försäkring motorcykel.


Hejsan!
Mitt namn är Jens Dahlkvist och jag försökte använda er onlinetjänst för att få en prisoffert på min motorcykel inför kommande säsong.
Då fick jag felmeddelandet:


"Ett fel har uppstått. De vanligaste orsakerna till fel är:


Modellen kunde ej hittas i vårt system."
Mitt personnummer är: 860207****
Registreringsnummret jag vill försäkra på är: ******
Det är till min motorcykel av [märke] och (modell): [Aprilia] (RSV1000R Factory)

Mvh, Jensa.
 
Hej!

Den här motorcykeln skulle kosta mer än 100 000kr att försäkra hos oss, vi är tyvärr väldigt dyra på MC försäkringar i de allra flesta fall.

Med vänlig hälsning
Linda Lundgren
Gjensidige Försäkring
Kundtjänsteman
Direct +46 8 544 766 00
Fax +46 8 753 61 71 _________________________________________________________________
Gjensidige Sverige FörsäkringsAB, Box 3031, SE 103 61 Stockholm, Sweden. Office: 08-544 766 00. www.gjensidige.se

--------------------------------------------------------------------------
From: Jens Dahlquist [mailto:jens_dahlquist@hotmail.com]
Sent: den 8 december 2008 18:52
To: info
Subject: Ang. försäkring motorcykel.


Hejsan!
Mitt namn är Jens Dahlkvist och jag försökte använda er onlinetjänst för att få en prisoffert på min motorcykel inför kommande säsong.
Då fick jag felmeddelandet:


"Ett fel har uppstått. De vanligaste orsakerna till fel är:


Modellen kunde ej hittas i vårt system."
Mitt personnummer är: 860207****
Registreringsnummret jag vill försäkra på är: ******
Det är till min motorcykel av [märke] och (modell): [Aprilia] (RSV1000R Factory)

Mvh, Jensa.


Bara och slå till, ett riktigt klipp:D
 
Väcker en gammal tråd...
Nu har det gått ett antal år sedan tråden skapades. Hur ser era erfarenheter av detta bolag ut nu (både positivt och negativt). Jag har fått en konkurrenskraftig offert från dem och överväger att byta från F-sam.
 
Hade dem en vecka precis när jag köpt ny båge. De har även avställbar försäkring. Bra att ha o göra med.

Fick dock bättre pris på Länsförsäkringar..
 
Fick ett riktigt förmånligt pris på en helförsäkrad motard.
Rekommenderar ni dessa?
 
Jag hade dem i flera år på en hoj. Inga problem alls när det kom till att behöva utnyttja vagnskadeförsäkringen. Bra kundtjänst och korta handläggningstider. När min Sprint blev inlöst fick jag en marknadsmässig lösensumma. Tyvärr prisade de bort sig med nya hojen (i år iaf.).

De tar även hänsyn till hur länge du ägt din hoj. Jag hade en och samma i drygt 10 år och helförsäkrade för 4.000:-/år. Visst var det en gammal häck, men ändå var billigaste andra bolag många procent dyrare.
 
Fick ett riktigt förmånligt pris på en helförsäkrad motard.
Rekommenderar ni dessa?
När det gäller gamla motarder då styrs premien av hur fb ''bedömmer'' den uppgivna låga effekten eller den höga normaleffekten som hojen får efter den mycket vanliga avstrypningen. Det finns motarder med 7 kw officiell effekt men den verkliga ligger på 40 kw.
 
När det gäller gamla motarder då styrs premien av hur fb ''bedömmer'' den uppgivna låga effekten eller den höga normaleffekten som hojen får efter den mycket vanliga avstrypningen. Det finns motarder med 7 kw officiell effekt men den verkliga ligger på 40 kw.

Inga problem för mig. Den är reggad med 40kw :)
 
Mc kortet är mitt första körkort. Tog det för fem år sen, så jag har inte sten koll på fordonsförsäkringar. Till saken. Jag var försäkringstagare hos dom förut. Då jag ringde säljarna, så visste jag inte om jag skulle hålla mig till trafik eller hel. I och med att jag kanske skulle utomlands med hojen. Sa säljarn att ta hel. Så kan du ju alltid byta till trafik om du skulle ändra dig. Slog till. Men det blev aldrig nån utlands resa. Tänkte att då byter jag ner mig. Vilket självklart inte gick. Och hade skrivit på helårs. Nu var drn ju inte svindyr 1200 månaden. Men ändå. Tycker det är iseriöst att dom håller sig med såna säljmetoder. Lura folk. Kan inte kommentera deras behandling ac försäkrings frågor. Skall inte racka ner på dom flr mycket, Ville bara ge ett litet omdöme om mitt möte med vederbörande bolag.
 
Dom var klart billigast på min bilförsäkring, är ioförsig en gubb-bil. Trygghansa ville ha drygt det dubbla
 
Väcker en gammal tråd...
Nu har det gått ett antal år sedan tråden skapades. Hur ser era erfarenheter av detta bolag ut nu (både positivt och negativt). Jag har fått en konkurrenskraftig offert från dem och överväger att byta från F-sam.
Jag har bara positiva erfarenheter av deras handläggning och hantering.
Ställde till det för mig för ett antal år sedan och vurpade på en trafikövning på Sviestad och löste det över telefon med deras skadereglerare så att jag fick pengar att laga mcn för,inte nog med det så vurpade jag igen innan jag helt återställt hojen.Då ville skaderegleraren komma och kika på hojen såklart men var mkt bra och köpte tillbaka inköpta delar och gav mig ett bra pris vid inlösen.fick dubbla självrisker såklart men hade köpt hojen (rsv mille r -02) till bra pris + att de som var ute till försäljning var högt prissatta så jag gick 10000+ på det hela.
Att jag valde dem var pga de var billigast på min hoj just då men vet att deras prissättning var lite konstig med stora skillnader mellan likvärdiga hojar. Jag hade en firestorm innan millen som jag gav 1890:- hel/hel för hos dem:Bugar. På det hela taget bara positivt men saker och ting kan ju ändra på sig.
 
Nej, nej, nej... glöm Gensidige.

Deras affärsidé är att fånga in kunder med låga startpremier och sen höjjer de successivt premien varje år.
Jag hade dem på en bil. Jättebilligt i början. Halva priset mot alla andra. Sen började de höjja. Först 1000:- första året, sen 1600:- nästa osv. Innan jag hajjade till, satt jag och betalade jag strax över 10.000:- / år för en Toyota från 2004. Bytte till TryggH och då blev det 6500:- billigare direkt .

Dessa rullobolag är bra om man själv orkar hoppa runt mellan dem varje år.
Gör man inte det utan ligger kvar så blir man riktigt blåst som tack för att man är en "trogen kund".
Missta er inte. Försäkringsbolag är några av de största parasiterna/tjuvarna i vårt samhälle.

Tyvärr börjar det finnas färre och färre bolag men humana vilkor för MC.
 
Fast den metoden kör ju alla med. Varje gång jag bytt bolag har jag gjort det för att jag fått ett bra pris, men år efter år så höjs det trots att jag blir äldre och fordonen likaså, så efter ett tag är man tillbaka där man började och då måste man byta igen. Den erfarentehet har jag från de stora svenska bolagen alltså.

Gjensidige verkar acceptera SMC-körningar på bana också, vilket gör att jag kommer at välja dem. Om jag kör 3 månader och har hojen avställd resten av året, så är priset nära 1/3 av vad jag får betala hos F-sam för motsvarande försäkring. Faktum är att priset för en helförsäkrad R1:a då blir ordentligt mycket billigare än vad jag försäkrar min 10 år gamla Honda Civic för idag!
 
När det gäller gamla motarder då styrs premien av hur fb ''bedömmer'' den uppgivna låga effekten eller den höga normaleffekten som hojen får efter den mycket vanliga avstrypningen. Det finns motarder med 7 kw officiell effekt men den verkliga ligger på 40 kw.

De gör alltså skillnad på folk & folk & hojar & hojar.. Då ex. Folksam öht ej bryr sig om strypning eller ej.

Vilket även är olagligt utav dem . de förstnämnda alltså
 
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Back
Top