Gixxern går bra till och från.

wolf_1

Ät gör man endå dör man.
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Gsxr 750 -96
Halloj, nu har jag fått lite otur här i sommar värmen och har en cykel som säger i från efter ett tags hård körning och vill inte riktigt vara med längre.

Jag tappar gasen lite till och från och får lov att lungna ner mig lite efter lite hårdkörning och efter detta blir cykeln "glad" igen. Känns som om något överhettar och inte orkar med efter lite hårdkörning med högavarv tal så jag misstänker att det är något med tändningssystemet. Varvtalen går ner till 0 rpm när jag trycker in komplingen just när problemet börjar uppträda. Jag har mina funderingar om att det kan vara strul med ECU eller pulsgenerator eller är jag bara ute och cyklar då?

Har någon vetskap om vad en pulsgenerator och en ECU kan kosta och vart man kan hitta dessa till en gsxr750 -96? Kan det vara bättre att köpa dessa komponenter begagnat eller nytt?

Har ni varit med om nått liknande och kanske vet vad det är som bråkar med mig?

Min bil har betett sig ungefär sådär de varmaste dagarna. Bytte stift på den igår, tror det hjälpte :-)

Min bil har betett sig ungefär sådär de varmaste dagarna. Bytte stift på den igår, tror det hjälpte :-)

Men dog din motor helt i varv tal när du tryckte in komplingen? Min ger upp helt med att tända, det känns precis som en dator skulle ha gjort, stänger av sig när det går för varmt men sen efter att den(troligen ECU'n) kylt ner sig går allt bra igen. :4skrika

Tycker det känns konstigt om det hade varit tändstiften, alla fyra kan väll endå inte lyckas bete sig på det viset samtidigt plus att ett tändstift antigen fungerar eller är sönder. :va

Jag mätte pulsgeneratorn och tändspolarna idag och dom höll sig inom dom rekomenderade områdena. Ingen skada på sladdarna vad jag kunde se och allt verkade sitta som det skulle. :va

Är det inte ens nån som vet ungefär vad en ECU kostar till vilket märke som heltst, inte ens råkat snubbla över det nån gång?
Är det inte nån mer som har en syn i vädret om saken? :hoppa

Kom igen nu, nån måste väll ha sett eller köpt en ECU och kan säga vad priset låg på.

Det är inte roligt att ha is under sittsen på ECU'n (verkar som om det hjälpt) blir bara jobbigt och blött. Så jag satt ditt en kylplatta idag men för väll pröva om det fungerar imorgon när det är varmare ute om jag inte måste bygga någon slags luft ledning förbi ECU'n för att kylla bättre. Hade också tankarna på öppna upp ECU och finna problemet men den var visst helt igenom guten med nån smörja så den gick inte heller.

Men om nån om kunde orkat svara vart jag kan finna en ECU till min cykel eller bara ett pris hade det problem löst sig tusen gånger lättare, please.....

Som ni märker börjar det bli despirata försök :)

längst upp i tråden finns lista på mc skrotar, ring dit o fråga efter pris

Har någon vetskap om vad en pulsgenerator och en ECU kan kosta och vart man kan hitta dessa till en gsxr750 -96? Kan det vara bättre att köpa dessa komponenter begagnat eller nytt?

Styrenheten brukar nog ligga på ca 1500 beg men beroende lite på nypris. Ny lär du inte köpa eftersom den troligen går på 5-15k. Om du är i Gbg kolla med Roland på R.N.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg