Gixxer?

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Är helt ny på forumet så ni får ha överseende med en så här dum fråga. Bättre att ta den med er än att göra bort sig i det verkliga livet :3freak

Har sett att nästa alla skriver gixxer om GSX-R. Varför? Är det något som killarna på andra sidan pölen säger?
 
sandstream71 skrev:
Är helt ny på forumet så ni får ha överseende med en så här dum fråga. Bättre att ta den med er än att göra bort sig i det verkliga livet :3freak

Har sett att nästa alla skriver gixxer om GSX-R. Varför? Är det något som killarna på andra sidan pölen säger?

Troligen ungefär samma anledning som man ibland ser Retta???
Ett lättare uttryck.
 
ä väl som allt annat slang..dvs kallar R1:or för RETTA SP-1 för SPÄTTA osv...du får leva med det å bte VÄLKOMMEN
 
Försök att uttala GSXR på engelska, ungefär som HIV blir HÅIVE.
 
Uttrycket "gixxer" är fult, gay och låter barnsligt. Använd det inte, så är vi tre som går mot strömmen.
 
HanneZ skrev:
Försök att uttala GSXR på engelska, ungefär som HIV blir HÅIVE.

Ungefär som jag trodde då, även om jag inte kan få det till gixxer hur illa jag än försöker uttala det :huvet
 
Geiger skrev:
Instämmer, det låter töntigt!!
Försök säga geässexärrelvahundradubbelve snabbt tre gånger utan att tungan vrids runt tre varv i munnen :D

Hur många säger förresten YZF-1000R1 och CBR-900RR istället för retta och blade?
 
Last edited:
Hur många kallar inte Rolf för Rolle/Roffe eller Carolina för Carro eller Ebba istället för Ebba-Lisastina ?

Men sejer inte heller ofta Volvo sjuhundraförtio ge-ell utan sjufötti eller sjuttifyranulla (skånska)

När vi träffar en snygg tjej på lyran sejer vi inte heller: Hej, ska vi idka könsumgänge du o jag? utan: sugen?
 
Last edited:
sandstream71 skrev:
Är helt ny på forumet så ni får ha överseende med en så här dum fråga. Bättre att ta den med er än att göra bort sig i det verkliga livet :3freak

Har sett att nästa alla skriver gixxer om GSX-R. Varför? Är det något som killarna på andra sidan pölen säger?


Så det är där den håller hus va nere i garaget o såg att den va borta, visste iofs att han skulle sälja den.

den cyklen ska du vara nöjd över
Gixxer som gått lugnare får man fan leta efter :fakta
 
Last edited:
MANGAN skrev:
Så det är där den håller hus va nere i garaget o såg att den va borta, visste iofs att han skulle sälja den.

den cyklen ska du vara nöjd över
Gixxer som gått lugnare får man fan leta efter :fakta

Aha, så det var din Honda som stod där :tummenupp
 
japp min honda var det

....hunnit köra något ännu??
 
sandstream skrev:
585015 Är helt ny på forumet så ni får ha överseende med en så här dum fråga. Bättre att ta den med er än att göra bort sig i det verkliga livet :3freak

Har sett att nästa alla skriver gixxer om GSX-R. Varför? Är det något som killarna på andra sidan pölen säger?

...kärt barn har många namn??

Redan när jag hade min första Gixxer, 1992, kallades GSX-R:n för Gixxer. Så det har hängt med ett tag. Jag har inte hört någon engelsk talande säga Gixxer i alla fall. Jag tror bara att modellen hängt med så länge att det blivit ett smeknamn som är mer eller mindre accepterat i våra kretsar. Men vad vet jag... :rolleyes:
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top