Gixxer VS rådjur i 85 mph, filmat med hjälmkamera

Gjorde nästan likadant på vägen hem i förrgår (dock lite långsammare.. typ 70).
Träffade lite längre bak på rådjuret men fan va skraj jag blev .. det dog inte så det blev till att kalla på viltvårdare. Grym tur hade snubben iallafall .. det blir en j-a duns.

Jag låg bakom en Virago och övningskörde *i bil* en gång när det sprang ut ett rådjur på vägen. Han fick upp benet och lyckades parera mot rådjuret så det resulterade i kraftigt blåmärke på benet, svullet knä, avslagen packväska och bakre blinkers men han ramlade aldrig. Rådjuret dog på fläcken, jag var en meter ifrån att köra över det men hann precis väja. Han var dock inte lika kall som killen i videon då han var skakis som ett asplöv och hans fru fick komma med släpkärra och hämta honom.
Jag tycker det räcker med att ha mosat en fågel i 200km/h, vill inte ens tänka tanken på att mosa ett rådjur :näsblod

Jag låg bakom en Virago och övningskörde *i bil* en gång när det sprang ut ett rådjur på vägen. Han fick upp benet och lyckades parera mot rådjuret så det resulterade i kraftigt blåmärke på benet, svullet knä, avslagen packväska och bakre blinkers men han ramlade aldrig. Rådjuret dog på fläcken, jag var en meter ifrån att köra över det men hann precis väja. Han var dock inte lika kall som killen i videon då han var skakis som ett asplöv och hans fru fick komma med släpkärra och hämta honom.
Jag tycker det räcker med att ha mosat en fågel i 200km/h, vill inte ens tänka tanken på att mosa ett rådjur :näsblod

Vare du som fick in fågeln i kylaren så att de luktade stinas kyckling i garaget? :D

Värdelöst vetande: Det hela är filmat med en POV.1.5

Hur vet du att det är en POV 1.5 och inte en POV 1?

För övrigt, fy tusan vad glad man ska vara när man stannat och insett att man klarat det. Killen som säger "You're lucky!" om och om igen har helt rätt, hade kunnat gå riktigt illa!

Fyfan säger jag bara. Hur fan kunde han inte åka omkull när han träffar i en kurva sådär. Känns som framhjulet borde släppt.

/a

Vilken smäll. Rådjuret hade ju flugit hur långt som helst.

Riktig röta måste man säga...

Han verkar mer intresserad av hur det gick med hojen än att snabbt sticka tillbaka och kolla hur det gick med djuret.

Också ett sätt att fixa söndagssteken! :D

Nej! Seriöst! Sanslös röta han hade som kom undan så lindrigt!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT