Gixxer snöret.....

Roligt att ni skriver i denna tråd:)

Jag ska mappa hojen.
Har suzukin GSXR 1000 -01 och -02 några standard fel som man ske se upp med?
 
-01 :an har problem med att kopplingen "RÅMAR" när man släpper
ut handtaget till dragläge.

Det är lätt att åtgärda. -02 an fick 2 st metall ringar innanför lamellerna.

Det är bara att beställa dessa ringar till en 02:a och sätta in i 01:an så är problemet löst.
 

Bifogat

  • tech-update-page-21.jpg
    tech-update-page-21.jpg
    81.8 KB · Visningar: 510
1000R skrev:
-01 :an har problem med att kopplingen "RÅMAR" när man släpper
ut handtaget till dragläge.

Det är lätt att åtgärda. -02 an fick 2 st metall ringar innanför lamellerna.

Det är bara att beställa dessa ringar till en 02:a och sätta in i 01:an så är problemet löst.

Det var ju inte så mycket:)
Vad kostar metall brickorna?
Har du någon mod att rekomendera som ger lite kräm i lådan.
Du verkar ju ha gjort en del med din pärla:fakta
 
Brickorna är Suzuki orginal och kostar 110 kr st.

Du har ju redan lite godis på din hoj men en portning är ju aldrig helt fel.

Jag har samma mod som du + portning, kammar, kam drev, PAIR mod (märkte ingen skilnad). Detta resulterade i våras till 172 RWHP. Jag har lite funderingar på att borra till 1070cc i vinter.
Eftersom dollarn är billig nu så kan man ju alltid köpa leksaker ifrån USA :D 3 mm over bore :rock :rock :rock .

Har du provat när din bryter på 6:an????
 
1000R skrev:
Brickorna är Suzuki orginal och kostar 110 kr st.

Du har ju redan lite godis på din hoj men en portning är ju aldrig helt fel.

Jag har samma mod som du + portning, kammar, kam drev, PAIR mod (märkte ingen skilnad). Detta resulterade i våras till 172 RWHP. Jag har lite funderingar på att borra till 1070cc i vinter.
Eftersom dollarn är billig nu så kan man ju alltid köpa leksaker ifrån USA :D 3 mm over bore :rock :rock :rock .

Har du provat när din bryter på 6:an????

Har just beställt tre moden.
Vet inte om det blev rätt, dom sickade detta till min mail?

Hello,

You may resume your purchase now.

Sorry for any inconvenience this outage may have caused.

Thank You
2Checkout.com Inc.

Någon som har beställt, fick ni ett liknade mail?
Dom har då inte dragit några pengar än.
 
En liten fråga ang. avgas ventilen i röret mellan grenrör och dämpare... Att den sitter där borde väl vara utav samma funktion som yamas exup el.? Någon som kör utan? Mycket sämre botten? Min röda varnings lampa lyser, samt att "FI" blinkar mellan temp visning... kan det ha med ventilen att göra? wirarna till den är nämligen av. Finns det slip on med ersättnings rör ner till grenrör eller bara ljuddämp??
 
Vet inte hur det är med slip on men jag har ett helsystem
och har i och med det rationaliserat bort EXCV n .
Dit problem med FI varning beror säkerligen på att EXCV inte
fungerar som den ska.
Använd en kabel stump och bygla kontakten som sitter lite gömd
till vänster i kutsen bak. Då går hojen in i dealer mode.
Slå sedan på tändningen och se vilken fel kod du får fram.
C 46 är koden för EXCVA
C 00 då är allt ok
 
1000R skrev:
Vet inte hur det är med slip on men jag har ett helsystem
och har i och med det rationaliserat bort EXCV n .
Dit problem med FI varning beror säkerligen på att EXCV inte
fungerar som den ska.
Använd en kabel stump och bygla kontakten som sitter lite gömd
till vänster i kutsen bak. Då går hojen in i dealer mode.
Slå sedan på tändningen och se vilken fel kod du får fram.
C 46 är koden för EXCVA
C 00 då är allt ok
Tack för tipset! Jag har provat att bygla, och då visar den C00 När jag tar bort bygeln fortsätter Fi att jävlas... Hmm :confused:
 
Såg på prestanda TV 3

hehehe, fin hoj:)
Hojen min har gått ca 600 mil, har tyvärr ingen instruktions bok:(
Hur är service intervallerna på en Suzuki GSXR 1000 -01?

Fan börja skriv i denna tråd nu, kul att ha på vintern när man inte får köra hoj:fakta

Finns det något gixxer 1000 forum i Sverige?
 
Re: Såg på prestanda TV 3

T.Bergström skrev:
hehehe, fin hoj:)
Hojen min har gått ca 600 mil, har tyvärr ingen instruktions bok:(
Hur är service intervallerna på en Suzuki GSXR 1000 -01?

Fan börja skriv i denna tråd nu, kul att ha på vintern när man inte får köra hoj:fakta

Finns det något gixxer 1000 forum i Sverige?

Har tyvärr inte kvar min instruktionsbok så jag kan inte kolla. Men jag är nästan helt hundra på att det är 100, 600 ,1200, 1800 ,2400, 3000 osv...
 
Mitt bidrag på min älskling.

Bild på den som den såg ut innan.
 

Bifogat

  • gixxer1000_no1_part2.jpg
    gixxer1000_no1_part2.jpg
    111.5 KB · Visningar: 370
Re: okej Tack:)

T.Bergström skrev:
Har du kvar några delar ifrån din?

Har ett orginalkåpglas och det som blev kvar när jag sågade av bakskärmen :rolleyes: Tyvärr så är det allt jag har kvar :(
 
Last edited:
Silwer skrev:
hur mycket jäkligare går 03an 1000r än de äldre?
var tar de ut de extra hästarna?

Vadå?! Jag har inte mött en enda 03:a som är "jäkligare" än min gamla 01:a. :cool:
 

Bifogat

  • hpim0151.jpg
    hpim0151.jpg
    49.3 KB · Visningar: 300
Silwer skrev:
öh? den har 7 kusar mer eller vad de uppger, din lär inte räknas som orginal 01-02

Är det inte 2 kusar mer, och 2 kilo mindre??

Min inte orginal? Näe, kanske inte. Jag har juh 02:ans speglar på :D
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top