Gixxer snöret.....

WestW skrev:
Kopplar med två och bromsar med två.
Men så är man ju stark också :D

Jag har testat att bromsa med två fingrar, men efter långrakan kan jag bromsa senare med hela handen, jag får bättre känsla tycker jag.
Efter korta rakor använder även jag två fingrar.

Sists gjorde jag ren bromskivorna, alla lufthål samt bytte bromsvätska (höll inte hela säsongen). Det blev stor skillnad, men jag tycker ändå att bromsträckan blir kortare när jag bromsar med hela handen.

När jag växlar upp använder jag inte kopplingen. Släpp lite på gasen så går växeln i. Jag har fått tipps om att det sliter mindre på lådan av en som tävlat länge. Jag tror på det för man märker knappt av växlingarna.
/Marcus
 
Brembo bromspadsen slits jämt och håller rätt länge, mycket bättre bromsverkan (biter direkt) om man jämför med original 6kolvs ok.
Dessa brembo ok har 34mm aluminiumkolvar och kräver mycket mindre kraft i bromshandtaget.
Om vi kollar på kostnaden för bromspadsen så är här en prisjämförelse på belägg ifrån Ferodo.

Ferodo sinter:
Brembo 34/34 ok 2*495kr
GSXR1000 original ok 01-02 2*330kr
GSXR1000 original ok 03-04 2*530kr



Suzuki GSXR skrev:
Blev lite avundsjuk på dina bromsar. Jag får bromsa med hela handen idag när det går fort, det skulle vara skönt att använda två fingrar.
Hur sliter de bromspads och vad kostar de, det är ju fyra styck per ok.
/Marcus
 
bamsefar skrev:
jag kommer inte in på sidan.ingen vänlig själ som kan maila mig en service manual???måste få tag på en snart,det e en 02a


Vilken information behöver du?
Jag har bara en vanlig handbok och ingen elektronisk.

Service intervaller:
Luftfilter: koll 600 mil, Byte 1800 mil
Ventiler: 2400 mil
Avgasventil: 1200 mil
Olja: 600 mil, Filter 1800 mil (Jag byter alltid filter samtidigt som olja)
Kylvätska: 2år
Bromsvätska: 2 år
 
det blev inte så många mil förra året :(
 

Bifogat

  • front.jpg
    front.jpg
    95.4 KB · Visningar: 149
Har nyss köpt en 04a som gått 90 mil kunde dock inte provköra är ju en meter snö i timrå :( :( men jag lär nog bli kalasnöjd körde en 636 som första hoj... :brinnerup
hoppas den går bättre hehe
 
hittebarn skrev:
Det var väl ganksa dumt gjort, kunde ju ha svängt lite ju...

Jo det kan tyckas ! det var väl kanske inte så att jag STYRDE rätt ut, utan det va hög fart i kombination med jävligt felplanerad kurvtagning :rofl

men den är under uppbyggnad igen o den ska bli snyggare än orginal
 
Mackan skrev:
Jo det kan tyckas ! det var väl kanske inte så att jag STYRDE rätt ut, utan det va hög fart i kombination med jävligt felplanerad kurvtagning :rofl

men den är under uppbyggnad igen o den ska bli snyggare än orginal
gäller å planera kurvan ju.. men d e lugnt, ingen e perfekt
 
Xraptor skrev:
Den e helt klart skön :tummenupp ! En sak som jag stör mig på däremot e när man ska växla från 1:an till 2:an så har min hoj iaf en tendens att hoppa i neutralen ibland, men det kan ju iof bero på mig!
du har för svag fotled
 
Tjohooo!

Idag har man köpt en gixxer 03 600mil silver.
Är så jävla glad :banana :banana

Nu får det ta att bli sommar.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top