Gixxer med 250km/h begränsning?????

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Såg i en annons här på SH att någon sålde något till Gixxer 1000r som tog bort 250km/h spärren!!!!!

Är en svensksåld R1 begränsad till 250km/h?

Har även hört att Suzukis TL modeller har en "vridbegränsare" som är aktiverad på de 2 första växlarna, stämmer det?

Mvh
Jocke

sporthojar e spärrade till 300 km/h inget 250 på en gixx vad jag hört om.

einte r1 heller

"vridbrgränsaren" är nån rolig pryl som ställer tillbaka tändnings kurvan på 1an och 2an . vet att ganska många susuki har det gix 1000 750?
Tl 1000
dom går att få bort genom att göra en såkallad "tre-mod" sök på det och du skall finna

tre moden tar även bort toppfarts begränsningen.
(lurar hojjen att 5an är i hela tiden)

Hahhahaha....

nej något sådant finns inte..!!!!

Enda som är spärrat är att hastighetsmätaren max kan visa 299 km/h, om hojen går fortare än så så gör den ju det men mätaren visar som sagt max 299...

Sitter en varvtalsbegränsare på 6:an som hindrar den att varva ut fullt, TRE modden plockar effektivt bort denna samt strypningarna på 1-2-3-4 på låga varv.

Köpes förslagsvis på gixxer.com för 225 spänn inkl frakt.,

Jonne_boy skrev:
sporthojar e spärrade till 300 km/h inget 250 på en gixx vad jag hört om.

einte r1 heller

"vridbrgränsaren" är nån rolig pryl som ställer tillbaka tändnings kurvan på 1an och 2an . vet att ganska många susuki har det gix 1000 750?
Tl 1000
dom går att få bort genom att göra en såkallad "tre-mod" sök på det och du skall finna

tre moden tar även bort toppfarts begränsningen.
(lurar hojjen att 5an är i hela tiden)

Lurar även kompensationen för "luffarturbon" (srad) som är en fetare blandning på 5an och 6an, den ska göra lite skillnad på delgas inte fullgas. knappt märkbar säger en del som provat, lite jämnare gång. Jag sätter i alla fall ingen på min hoj förän jag vet säkert att den inte sabbar på någe sätt. ni som har TRE känner ni någon skillnad???? har aldrig sett någon som har effektkurvor på någon förbättring.

Jag har TRE på min hoj,och det är skillnad vill jag lova dig...

På 2-3:ans växel ställer TRE:n om tändningen 5Grader och det blir skillnad samt tar bort toppfartsspärren.

När hojen är kall är det en lite "Orolig".....

Ps:Varför tror du att vissa som kör RR moddar om sina hojar med typ TRE om det inte funkar??....

1LiterDuckEater skrev:
Lurar även kompensationen för "luffarturbon" (srad) som är en fetare blandning på 5an och 6an, den ska göra lite skillnad på delgas inte fullgas. knappt märkbar säger en del som provat, lite jämnare gång. Jag sätter i alla fall ingen på min hoj förän jag vet säkert att den inte sabbar på någe sätt. ni som har TRE känner ni någon skillnad???? har aldrig sett någon som har effektkurvor på någon förbättring.

Jag tycker min går mycket jämnare på låga varv och har bättre gasrespons och mindre "ryck" vid på avslag, som Crille sa är den lite orligare när den är kall men det finns TRE med en switch på så du kan slå på och av när den är kall.

/F

Finns ingen begränsning vid 250 km/h, iallafall inte på svensksålda hojar. Däremot finns det en begränsning som gör att motorn blir svagare på låga växlar.

Emmi skrev:
Finns ingen begränsning vid 250 km/h, iallafall inte på svensksålda hojar. Däremot finns det en begränsning som gör att motorn blir svagare på låga växlar.

Hmmm håller inte med dig.
Min Blade -00 är spärrad vid 250, Svensksåld e den med...

250km/t är biltillverkarnas lyxgräns och har aldrig innefattta motorcyklar.
Har man en hoj som är strypt där är det nånting som byggt av en privatperson antagligen.

Hade inte nya daytona 600 nån sorts spärr vid 250km/h? visserligen går den nog inte specielt mycket fortare än det, men jag har för mig det var nån som skrev det här för ett tag sen? Men som sagt, den går nog inte specielt mycket fortare än så iaf!

Jag hoppas verkligen ni får rabatt på era strypta hojar för när det börjar bli roligt så lägger dom ju av

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!