Gixxer K3 fighter

Tjenare mannen!

Kul att du drar igång bygget!

Ang tanken så är en lösning att trycka den med tryckluft. är dock lite beroende på hur buckaln ser ut. o sen behöver man tätningar för att bygga upp trycket.
Men det funkar, har sett trolleri med denna teknik en gång i tiden.

Själv gillar jag Duke II:ans lyse, tyvärr ganska kass funktione men det är snyggt.
Ovan vänster, duke II 08
nedan vänster, duke II äldre
Ovan höger, super duke (den skulle sitta som en smäck på gixxern :tummenupp )


A skulle inte vara fel med lite tryckluft o trolleri. bara den inte blåser upp hela tanken. vill liksom få ut lite av det och det sista kan man spackla. Vet nån om det funkar att limma eller svetsa fast nåt o dra ut det? skiter i lacken, den ska ändå lackas om.

Skulle nog bli den senaste duken som ser intressant ut, men priset lär ju flyga iväg :S

Lämna över tanken till mig så riktar jag den.

Fan mumma, du gjorde min kväll :D
vi tar resten på pm eller på telefon :yoparty

hahaha, just det.
Bully vi har ju ett proffs i sfs, hade glömt det.

Hahaha jo tur att han kom ihåg det själv:tummenupp
 
Last edited:
En kompis fixade min gixxertank. Han jobbar som riktare på scania i Oskarshamn. Då limmar man fast sugkoppar, så slår man ut bucklan med en glidhammare. Så får man spackla det sista. Funkade kanon!
 
En kompis fixade min gixxertank. Han jobbar som riktare på scania i Oskarshamn. Då limmar man fast sugkoppar, så slår man ut bucklan med en glidhammare. Så får man spackla det sista. Funkade kanon!


Har också hört om en liknande metod. Men farbror mumma fixar ni det här :tummenupp
 
Boys and girls letar efter en bättre lösning på exp.kärlen. Nå tips eller ideér?

Edit: hittade detta, hur ska jag lösa så att det går att ha en slang på undersidan som är tät? över behöver den inte vara så tät.

Archive%5CProduct_images%5C45%5CLarge%5C45-960_l.jpg

29kr på biltema sök på sportflaska :tummenupp
 
Last edited:
Hittade detta, hur ska jag lösa så att det går att ha en slang på undersidan som är tät? över behöver den inte vara så tät.

Riktigt litet hål, jobba in slangen på nått vänster, silikona skiten!

Eller, skaffa "slang-nippel" med gänga och gänga in, silikona på insidan och något i gängorna :tummenupp

Borde väl funka:va
 
Riktigt litet hål, jobba in slangen på nått vänster, silikona skiten!

Eller, skaffa "slang-nippel" med gänga och gänga in, silikona på insidan och något i gängorna :tummenupp

Borde väl funka:va


grymt :tummenupp ska börja med att köpa flaskan och sedan hitta en slangnippel.
 
Boys and girls letar efter en bättre lösning på exp.kärlen. Nå tips eller ideér?

Edit: hittade detta, hur ska jag lösa så att det går att ha en slang på undersidan som är tät? över behöver den inte vara så tät.

Archive%5CProduct_images%5C45%5CLarge%5C45-960_l.jpg

29kr på biltema sök på sportflaska :tummenupp

Som Limez sa. Gänga är väll det bästa?

Mekonomen har gängsatser och sen vad gäller nippel så vette faen.
Slangnipplar lär väll finnas lite var stans?:va
Kolla bara så att godset är tillräckligt tjockt:tummenupp
 
Som Limez sa. Gänga är väll det bästa?
Kolla bara så att godset är tillräckligt tjockt:tummenupp

Det lär inte vara tillräckligt tjockt gods i demdära flaskorna, är nog rätt så tunt, men det går nog ändå:tummenupp



(OBS. "lär" betyder inte "får" på halländska)
 
Boys and girls letar efter en bättre lösning på exp.kärlen. Nå tips eller ideér?

Edit: hittade detta, hur ska jag lösa så att det går att ha en slang på undersidan som är tät? över behöver den inte vara så tät.

Archive%5CProduct_images%5C45%5CLarge%5C45-960_l.jpg

29kr på biltema sök på sportflaska :tummenupp

Men du, skit i botten kopplingen.
Då får du iof kolla nivån o skvätta i lite glyka då och då, speciellt när det är varmt.
O du om du gör den helt tät, med gängade kopplingar så ha någon form av övertrycks säkring (borde räcka med att skita i en slangklämma eller liknande), kan iof finnas en i locket på kylaren.
Annars e det lite trist att ha en potentiell bomb på hojen ;)



Edit: förresten, är du inte klar med bygget snart ;)
 
Last edited:
Måste klämma in en nybörjarfråga, vad gör exp.kärlet? Asså vad är det som du tänker byta ut mer specifikt? Följer tråden med spänning annars, grym hoj har du för projektet iaf :D
 
Men du, skit i botten kopplingen.
Då får du iof kolla nivån o skvätta i lite glyka då och då, speciellt när det är varmt.
O du om du gör den helt tät, med gängade kopplingar så ha någon form av övertrycks säkring (borde räcka med att skita i en slangklämma eller liknande), kan iof finnas en i locket på kylaren.
Annars e det lite trist att ha en potentiell bomb på hojen ;)



Edit: förresten, är du inte klar med bygget snart ;)


Vet inte fick det förklarat att det är bra o ha en om det blir övertryck och undertryck. Men gör man exp.kärlet rätt så ska det väl inte vara en bomb. En slang i locket (flaskans hals som riktas neråt mot marken) så övertrycket pressas in i exp.kärlet och när det blir under tryck så den kan suga tillbaks kylarvätskan. Och på flaskans botten som ska vara riktad uppåt så gör jag ett hål och sätter on en slang som sedan går ner mot backen för att överfylls exp.kärlet så ska det rinna ut där. Då kan den väl inte sprängas?

Haha nja har ju precis börjat :pannkyss , den skulle kunna vara det inom en vecka men ska lägga nogrannt med tid nu under vintern så det blir ett bra resultat :D

Måste klämma in en nybörjarfråga, vad gör exp.kärlet? Asså vad är det som du tänker byta ut mer specifikt? Följer tråden med spänning annars, grym hoj har du för projektet iaf :D


Hmm lucas krona ska ju på med crosstyre, på jakt efter en snygg lampa antingen får jag snygga till den om inte den redan är ok, backspeglar från biltema, reparera och lacka om några kåpor och tanken, dra om lite kablar och slangar. Gillar magkåpor men vet inte än om jag vill kapa dessa sidokåpor jag har, de är ganska repade så man får se, blir nog magkåpa oavsett om jag kapar dessa eller skaffa ett par andra sidokåpor att sätta sågen i.
 
Last edited:
Vet inte fick det förklarat att det är bra o ha en om det blir övertryck och undertryck. Men gör man exp.kärlet rätt så ska det väl inte vara en bomb. En slang i locket (flaskans hals som riktas neråt mot marken) så övertrycket pressas in i exp.kärlet och när det blir under tryck så den kan suga tillbaks kylarvätskan. Och på flaskans botten som ska vara riktad uppåt så gör jag ett hål och sätter on en slang som sedan går ner mot backen för att överfylls exp.kärlet så ska det rinna ut där. Då kan den väl inte sprängas?

Nä precis, äh du har ju koll på läget :tummenupp

Men som sagt, du kan ju skite i kärlet om du vill.
Kan ju iof va bra med ett uppslamlings kärl av något slag så man inte kissar ut glyka i naturen varama dagar, o då e det ju lika bra att göra det ordenligt.

Perfekt, så det är vad ni snackar om :tuttar Såg din hoj här på bilder från bulten, tror jag :va , vad har du gjort med den i byggnationsväg?

Jag har fuskat, köpte den med nuvarande kläder.
Annars e de inga underligheter:
Lucas krona
Lucas styre (tror jag)
Förlängd bromsslang
Acewell instrument med hembygt fäste
Avplockade kåpor
Runda framlampor av okänt märke

Tror det är orginal gas wajer o koppling, menär inte säker.

Blir väl lite meck in vinter, få åka hem till Bully o hämta inspiration :tummenupp
 
Last edited:
A skulle inte vara fel med lite tryckluft o trolleri. bara den inte blåser upp hela tanken. vill liksom få ut lite av det och det sista kan man spackla. Vet nån om det funkar att limma eller svetsa fast nåt o dra ut det? skiter i lacken, den ska ändå lackas om.

Skulle nog bli den senaste duken som ser intressant ut, men priset lär ju flyga iväg :S



Fan mumma, du gjorde min kväll :D
vi tar resten på pm eller på telefon :yoparty



Hahaha jo tur att han kom ihåg det själv:tummenupp


Men va faaaaan, hit med skiten så fixar vi det.
Har en kompis som har plåtfirma med massa roliga verktyg som man fixar bucklor med.

Använd inte tryckluft, ded trycker ut plåten där den är minst stadig och det är ungefär på alla andra ställen än där ett litet veck är.
 
Men va faaaaan, hit med skiten så fixar vi det.
Har en kompis som har plåtfirma med massa roliga verktyg som man fixar bucklor med.

Använd inte tryckluft, ded trycker ut plåten där den är minst stadig och det är ungefär på alla andra ställen än där ett litet veck är.

menhhää, jag ville ju se en plåtballong ju :D
 
Men va faaaaan, hit med skiten så fixar vi det.
Har en kompis som har plåtfirma med massa roliga verktyg som man fixar bucklor med.

Använd inte tryckluft, ded trycker ut plåten där den är minst stadig och det är ungefär på alla andra ställen än där ett litet veck är.


Redan bokat upp med farbror mumma som är med i SFS, han jobbar som plåtslagare så saken är biff :D

jag o du får sammarbeta lite längre fram när det är ordnat :tummenupp


var i garaget och plockade bort tanken och bakåpan för lite fix, sedan drog jag om lite kablar, vajrar och rengjorde överallt där jag kom åt :)
Ska köpa nya tändstift samt olja och filter för ett byte nu när man ändå håller på och grejerna inte är i vägen.

visabild.php
 
Last edited:
Tja angående expantionsflaskan så har jag använt nig av en sån i 5år det är bara att åka till en industri affär & köpa luft genomgångar & luftslang(finns även värnetålig men den är dyr).Jag har använt Sigg flaskor men det borde få plats på Biltemas med, bara borra 2 hål & sedan har jag limmat med araldite innuti korken.Skickar med en bild ,man måste även ha slang ner i flaskan så den kan suga tillbaka.Har alldrig behövt efterfylla( förutom när man byter kylvätska då).
Good luck
 

Bifogat

  • IMG_0346.jpg
    IMG_0346.jpg
    91.2 KB · Visningar: 113
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top