Gixxer försäkring

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crescent
Tja

Var ett tag sedan man skrev i det här forumet, men men. Är på jakt efter ny båge och rotar runt i försäkringsdjungeln. Vad har ni för försäkringar och vad betalar ni egentligen. Hel/halv, helårs/halvårs är det lönt att strunta i halvförsäkringen och betala för enbart trafik och en ordentlig kätting + larm för att komma undan billigare, rent försäkringsmässigt. Vad anser ni?

jag har alltid kört trafik... bara man har en bra plats så.

salusansvar tycks va billigast i dagsläget på gixxer!

/ mike

Tja

Var ett tag sedan man skrev i det här forumet, men men. Är på jakt efter ny båge och rotar runt i försäkringsdjungeln. Vad har ni för försäkringar och vad betalar ni egentligen. Hel/halv, helårs/halvårs är det lönt att strunta i halvförsäkringen och betala för enbart trafik och en ordentlig kätting + larm för att komma undan billigare, rent försäkringsmässigt. Vad anser ni?

Jag föreslår att du provar SMC:s BKK kurs och sen Folksams SMC försäkring.
Min halvförsäkring rabatterades 50% från 2200:-/mån.
Salus Ansvar som någon nämde (har även haft bilen där) är billiga, men dem ville inte försäkra min hoj där. Fick idioti premie på dryga 60000:-/året :mad:
Lycka till och må du få många goa Suzuki mil
//Bodin

Salus Ansvar som någon nämde (har även haft bilen där) är billiga, men dem ville inte försäkra min hoj där. Fick idioti premie på dryga 60000:-/året
pröva igen, verkar helt olika beroende på vem man snackar med.... i somliga fall måste man försäkra bostaden hos dom också, typ 800 kr per år, men kan ju vara värt om näst billigaste bolag är 1000 spänn dyrare per mån.

nu kör jag bara trafik, alltid...men 300 spänn / mån e ganska överkomligt om man har ett ställe som är omöjligt att stjäla ifrån.

Gixxer 1000 -03a. 20 år och kk i 2år. Har min förs hos länsförsäkringar, kommer variera mellan 1200 och 1400kr / månad beroende på låg / högsäsong. Detta är en halvförsäkring med möjlighet att ställa av när jag vill.

Hur gammal maskin skall du ha? det påverkar premien. Min nittietta kostar 3800/år Hel/Hel. :tummenupp

Hur gammal maskin skall du ha? det påverkar premien. Min nittietta kostar 3800/år Hel/Hel. :tummenupp

Det är en K3:a jag kollar efter. Jag har som bäst hittat en premie på 1100/mån halv med möjlighet att ställa av. Kanske inte är så mycket att gnälla över.

Alternativet är en blade 954 för 6500 halv helår. Men hjärtat talar för gixxern iaf.

Törs man ha enbart trafik om man man helminerar hojen med spyball-larm, kätting och ilskna rottweilers?

Det är en K3:a jag kollar efter. Jag har som bäst hittat en premie på 1100/mån halv med möjlighet att ställa av. Kanske inte är så mycket att gnälla över.

Alternativet är en blade 954 för 6500 halv helår. Men hjärtat talar för gixxern iaf.

Törs man ha enbart trafik om man man helminerar hojen med spyball-larm, kätting och ilskna rottweilers?

Kalkylera med att ett lättare nedlägg kan lätt springa iväg med 10-15.000, om du har krachpuckar.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti