Gixxer -88 Plus & minus mott. tacksamt!

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Gixxer -88.
Finns det något att kolla lite extra på en sån vid beg.köp, vad skall man tänka på?
Är väldigt tacksam för lite tips!
Hojen i fråga har gått runt 5000mil och verkar välvårdad..
Tål en sån hoj lite bus, bakhjul osv även fall den är gammal?
/ :banana

DisqoBizkit skrev:
Gixxer -88.
Finns det något att kolla lite extra på en sån vid beg.köp, vad skall man tänka på?
Är väldigt tacksam för lite tips!
Hojen i fråga har gått runt 5000mil och verkar välvårdad..
Tål en sån hoj lite bus, bakhjul osv även fall den är gammal?
/ :banana

Kolla kammarna och tvåans växel och,,,, inget mer förutom det vanliga.
Det är ju ingen bakhjulshoj direkt men i med en 1100-spis så blir det nog ändring på det.

Tysken skrev:
Kolla kammarna och tvåans växel och,,,, inget mer förutom det vanliga.
Det är ju ingen bakhjulshoj direkt men i med en 1100-spis så blir det nog ändring på det.

Hur kollar man kammarna? Tvåans växel antar jag man känner på vid provkörning..
Passar en 1100motor rätt i?
Tack skall du ha!

DisqoBizkit skrev:
Hur kollar man kammarna? Tvåans växel antar jag man känner på vid provkörning..
Passar en 1100motor rätt i?
Tack skall du ha!

Bra fråga, men nockarna har en benägenhet att nöta ner sig iaf. Kolla så den inte gått med för låg tomgång för det är väl det mest kritiska för kammarna.

1100-an passar rakt i men på 88:an blir det nog kritiskt att få av ventilkåpan. På min 85:a fixar man det iof.

Tysken skrev:
Bra fråga, men nockarna har en benägenhet att nöta ner sig iaf. Kolla så den inte gått med för låg tomgång för det är väl det mest kritiska för kammarna.

1100-an passar rakt i men på 88:an blir det nog kritiskt att få av ventilkåpan. På min 85:a fixar man det iof.

Ok, kan inte direkt kolla kammarna då alltså?
Vad är den motorn benägen att göra annars?
Dra en del olja, normalt eller inte?
Låta lite, normalt eller inte?
Lager, något som bör kollas nogrannare?

Jag har gått på en nit denna sommar med en hoj som rasade, så jag vill bara vara på den säkra sidan!

Btw, har du några bilder på din?

Tack!

Alla motorer låter, speciellt en luft/oljekyld. Det ska inte rassla från toppen när den är kall, kan vara kammarna eller kamkedjesträckare. Se till att hojen är kall när du startar den så du kan lysna och även kolla om det blåryker. Dra ur ettan och tvåan till rött och släpp gasen och motorbromsa ner till 5000 varv, hoppar växlarna ur börjar lådan bli risig, dröjer dock ett tag innan de hoppar ur även under påslag. Den drar säker mer eller mindre olja, kolvringarna kan vara i behov av byte. Annars stabil konstruktion. Den ska heller inte gå trögt och ha malande ljud, kan vara vevlager.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Alla motorer låter, speciellt en luft/oljekyld. Det ska inte rassla från toppen när den är kall, kan vara kammarna eller kamkedjesträckare. Se till att hojen är kall när du startar den så du kan lysna och även kolla om det blåryker. Dra ur ettan och tvåan till rött och släpp gasen och motorbromsa ner till 5000 varv, hoppar växlarna ur börjar lådan bli risig, dröjer dock ett tag innan de hoppar ur även under påslag. Den drar säker mer eller mindre olja, kolvringarna kan vara i behov av byte. Annars stabil konstruktion. Den ska heller inte gå trögt och ha malande ljud, kan vara vevlager.

Tackar allra ödmjukast, skrev ner allt, och skall kolla detta vid köpet..

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!