Gixxer 750 Busfighter

Loes

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Luleå
Hoj
Fz1 , BSA Golden Flash -52, Kxf 450
Halloj.
Sålde min superduke tidigare och har harvat runt på en gammelgixxer i sommar istället. Det första jag gjorde i våras när jag hämtade den var att slita av kåporna och sätta dit ett framlyse jag hade liggande. Körde så hela sommaren, men tänkte pyssla lite mer i vinter och framförallt byta ut fetarslet.

Just hämtad:
20130428212525.jpg


20130429203204.jpg


20130504184742tdF1Y.jpg


Idag började jag knåpa ihop en bakram till den nya bakdelen. Plasten kommer från Daytona 675 och rören är 20x20x2 profilrör.

20131109160905.jpg


20131109165235.jpg


20131109200851.jpg


Det blir en budgethoj så förvänta er ingen pulverlack eller helsystem :)
 
Tyskröv är väl kanske att ta i :) Tror kanske det ser lite bättre ut när lådan för el och någon form av undertail kommer dit.
Anledningen till att övre infästningen är ca. 80mm högre är att jag kommer köra med en 2,5mm plåt som sadel med (neopren)? gummi på. Det bygger ganska lite, så tanken är att få ungefär samma sadelhöjd.

Grundstommen är klar. Funderar på att lägga dit några strävor mest för syn skull i typ 12mm rör som på bilden:





Det ska dit en sträva för bakre infästningen ifall man skulle vilja skjutsa nån enstaka gång också. Sen ska det byggas batterilåda, tankinfästning, sadeln ska bli öppningsbar med nyckel bl.a.

Om någon ruvar på en originalstötdämpare bak så är jag intresserad. Har en Wilbers nu med separata behållare som man kan justera på. De kommer att bli svårt att gömma undan dessa någonstans tror jag..
 
Bakkåpan var ju helt ok! Ta en bild helt från sidan så vi får se om den är "tysk"...
 
Så ser den ut från sidan. Det är lite svårt att knäppa kort då garaget är så förbaskat litet..



Är den för hög? Står ju iof på depåstöd, men i verkligheten tycker jag att det ser rätt bra ut.
Har placerat den så långt fram jag kan för att få den så kort som möjligt. Arslet får precis plats men svingen är så pass kort att den ändå ser liite lång ut. Vad tror herrskapet? Ska det ändras något?
 
Sakta går det framåt :) Har tillverkat en sadel och batterilåda, samt fästen för behållarna till stötdämparen. Undertailen är mallad och nu inväntar jag alu till det. Har även bytt däck och drivpaket. Jag får ligga i nu så att den blir klar till våren..









 
Fan, nästan så man blir sugen på Fighter igen ;)
 
Ja det är roligt som fan :)

Undertailen är klar. Ska sortera in elen i lådan nu och kolla så att allt får plats. Sen ska det kladdas färg :)

 
Tagning 2..

Räcker våtslip 400 för att dölja sliprepor efter färdig lack? Eller måste jag upp på 600?
Känns som att det räcker men jag orkar inte slipa ner skiten igen :)



 
Äntligen fått färg på bakdelen. Är första gången jag lackerar något med "finish" på, och gud så tidsödande.. Men jag blev relativt nöjd tillslut :)

 
Har glömt att lägga upp någon bild sedan den blev klar i mitten på april. Ska tvätta av den och ta några bättre kort senare :)

 
riktigt snyggt!
ska du bara hinka i en 1000 kubikare med i den så ska du se att det blir liv i maskineriet.
sjukt grymma hojjar!
 
Tackar! Är motorfästena likadana eller kräver det mycket pyssel för att få ihop? Om du gjort detta så får du gärna lägga upp lite bilder som inspiration :)
 
Kul initiativ att bygga om en SRAD. En underskattad hoj! Men jag tycker det är synd att så få göra något annorlunda. Tyskröven till exempel. Den har kopierats alldeles för många gånger.

Kolla på bilderna här av ett Radical Ducati-bygge. En nätt Caféracer-bakdel hade gjort din SRAD större rättvisa tror jag. Den runda formen påminner ju om hojens originalformer.
 

Bifogat

  • radical-ducati.jpg
    radical-ducati.jpg
    126.3 KB · Visningar: 78
  • white.jpg
    white.jpg
    198.2 KB · Visningar: 81
Last edited:
Back
Top