gixxer 750 alltid strypta??

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
har kollat upp 10 gixxer 750 nu på några timmar....
alla har 72kw på pappret...vilket ger drygt 100hk...
e alla strypta på pappret men inte i motorn eller åker alla runt med 72kw i tron om att dom har 92kw som är ursrungseffekt..???
och 92kw stämmer väl inte heller då gixxer 98-99 har 135-134 hk !!

Är det inte tysksålda som var strypta till strax under 100 hk vilket torde bli ungefär 72kW.

96-97an har för övrigt 96kW och 98-99 med insprut ska ha en 6 hästar till, dvs torde landa kring 100kW.

har för mig att jag läst att det var den svenska importören som reggade in dom som 72Kw, min -98a var iaf svensksåld och inreggad som 72Kw och den var inte strypt!

Last edited:
En del gixxer 750 -00 var strypta då de levererades till Sverige med strypt databox av misstag. Dessa åtgärdades dock gratis givetvis. Även min -00 har 72kW i pappren, men är uppmätt till 142,5hk på bakhjulet.

/frezon

har för mig att jag läst att det var den svenska importören som reggade in dom som 72Kw, min -98a var iaf svensksåld och inreggad som 72Kw och den var inte strypt!

Den svenska importören reggade dom som 72kw ja men man kan ta bort strypningen själv genom att klippa en kabel som går in i cdi'n.
All info som behövs finns här på forumet. :tummenupp

En del gixxer 750 -00 var strypta då de levererades till Sverige med strypt databox av misstag. Dessa åtgärdades dock gratis givetvis. Även min -00 har 72kW i pappren, men är uppmätt till 142,5hk på bakhjulet.

/frezon
142,5hk på hjulet kan inte stämma. Hojen har ju 144 orignal i motorn.

Min gamla var bänkad till 125.

Bor i Tyskland. Tittade på GSXR70 förra året, nej de är inte strypta här nere. Alla säljs ostrypta men många väljer att strypa dem (på pappret åtminstone), men har för mig att det då brukar vara ner till 70-80hk för att komma i rätt försäkringsklass.

lite OT men jag träffade en tjej som kör runt med en gixxer750 på 80hk, glad i hågen... :rolleyes:
(klokt förvisso att ha effekt man behärskar och trivs med men varför då köpa och betala för en 750)

Ingen aning om detta stämmer, men det gör väl ingen bänk. Schneiders som mätte upp den. Helsystem, chip, kamaxlar och topplockspackning från Yoshimura Japan samt K/N filter och lite annat smått och gott. Det skall väl göra en del gissar jag.

/frezon

Den svenska importören reggade dom som 72kw ja men man kan ta bort strypningen själv genom att klippa en kabel som går in i cdi'n.
All info som behövs finns här på forumet. :tummenupp

aha men jag behöver den inte, det är snart 3 år sen jag ägde en sukka:pannkyss

Men om jag förstått saken rätt så har alla GSX-R750 som importerats till Sverige varit strypta en gång i tiden?

så vad måste jag byta i en 99:a som har 72kw i papprena för att få fulleffekt i hojjen??
vem kan göra jobbet o vad kostar kalaset??

min är hemtad i tyskland och på mina papper så står det 92Kw... och det är en 99a... har svårt att fatta varför alla ska regas med 72 om det är import...

Dom jag kollat upp e svensksålda hela högen..samtliga har 72kw i papprena...

Undrar som sagt vad som behöver göras..
I vv´s papper står det att den e effektsänkt genom strypningar i luftvägarna samt i databoxen...

VAD BEHÖVER GÖRAS OCH HUR???

Back