Gixxer 750 -98

Vägra vurpa

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2003
Ort
Borås
Hoj
Fireblade 929 -01
Har inte fått min Haynes ännu, den var restad för tillfället,
men det jag undrar är om den där brun/svarta kabeln under sadeln har med insprutningen att göra på nåt sätt eller bara tändningen??

Den är alltså klippt så hojen ska vara ostrypt.

Men exakt vad är det som stryper när kabeln INTE är klippt??
 
Vägra vurpa skrev:
Har inte fått min Haynes ännu, den var restad för tillfället,
men det jag undrar är om den där brun/svarta kabeln under sadeln har med insprutningen att göra på nåt sätt eller bara tändningen??

Den är alltså klippt så hojen ska vara ostrypt.

Men exakt vad är det som stryper när kabeln INTE är klippt??

Sök på forumet, har för mig att jag sett ett antal trådar om denna mod.
Du kan även löda in ett motstånd på en kabel då får du en "billig" tre-mod... :tummenupp
 
SpoonMannen skrev:
Sök på forumet, har för mig att jag sett ett antal trådar om denna mod.
Du kan även löda in ett motstånd på en kabel då får du en "billig" tre-mod... :tummenupp


Hittar inte VAD det är för sorts strypning.

Alla skriver bara: Klipp för mer effekt typ.

Däremot den där tre-moden vill jag veta mer om hur man gör själv.
Jag behöver ett motstånd på 15 kohm, hur gör jag då?

Obs: Svara på båda frågorna tack. :)
VV
 
En förtydling!

Alltså, det enda jag undrar är om den brun/svarta kabeln har ett samband med insprutningen eller inte...

Nån måste ju veta detta, skriv bara ja eller nej ifall ni vet då!!
 
Vägra vurpa skrev:
En förtydling!

Alltså, det enda jag undrar är om den brun/svarta kabeln har ett samband med insprutningen eller inte...

Nån måste ju veta detta, skriv bara ja eller nej ifall ni vet då!!

Ja det har den...
Vad jag minns så är det en bygel som tar bort signaler från vissa givare så att hojen går på en grundmap/tändning. Det i sin tur genererar 72kW.
Nån får gärna rätta mig om jag har fel.

Ang tre mod. Sök efter tre mod så kommer du säkert att hitta nåt inlägg från mig hur man gör för att bygga en egen.
EDIT: Här finner du svaret http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=9657
 
Last edited:
Tusen tack!!

Då har den "full kraft" dårå....

Även måste jag tacka för TRE-modsbeskrivningen!

Kan inte kosta många kronor att fixa det!
Ska till en el-affär???! så fort jag hinner, eller kanske en bygghandel??!.

Ja vart har dom motstånd nånstans???
 
Vägra vurpa skrev:
Tusen tack!!

Då har den "full kraft" dårå....

Även måste jag tacka för TRE-modsbeskrivningen!

Kan inte kosta många kronor att fixa det!
Ska till en el-affär???! så fort jag hinner, eller kanske en bygghandel??!.

Ja vart har dom motstånd nånstans???

10 kr kanske det kostar. Kolla på www.elfa.se eller hos din närmsta tv-reparatör. :tummenupp
 
SpoonMannen skrev:
Det är lunch. Du har ju en GiXXer 750 av rätt år... :tummenupp

Hehe, det är klart.
Fick in några schyssta wheelies på 2:an idag men enbart gas!!
Så jäkla lycklig! Har bara haft den i 1 vecka ungefär... :tummenupp
 
Vägra vurpa skrev:
Har inte fått min Haynes ännu, den var restad för tillfället,
men det jag undrar är om den där brun/svarta kabeln under sadeln har med insprutningen att göra på nåt sätt eller bara tändningen??

Den är alltså klippt så hojen ska vara ostrypt.

Men exakt vad är det som stryper när kabeln INTE är klippt??
Kablen ändrar så att tändningen inte ställer om sig lika mycket, där satt även en strypning i insuget. Det där med att löda in ett motstånd gjorde man inann det blev enkelt att programera om boxen ,vilket ger ett mycket bättre resultat
 
sluggo skrev:
Kablen ändrar så att tändningen inte ställer om sig lika mycket, där satt även en strypning i insuget. Det där med att löda in ett motstånd gjorde man inann det blev enkelt att programera om boxen ,vilket ger ett mycket bättre resultat

Ok, för på mitt regbevis stod det att den var strypt i insuget och
"ÄNDRAD TIDPUNKT FÖR BRÄNSLEINSPRUTNINGEN".

Alltså har det väl med det och göra.
Tusen tack
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top