gixxer 750 -96

Fribbe

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2007
Ort
malmö
Hoj
suzuki gsxr 750
lite frågor för er bildade:tummenupp
1.har läst en massa trågar om strypningen på -96an, så klart så va jag ju tvungen att se vad där står på mitt papper! 72kw! :huvet
så nu tänkte jag ta bort strypningen!
om jag fattat det rätt så finns där två strypningar,
en på resp insugshål
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=21774&stc=1&thumb=1&d=1164477614
, om jag nu har dom strypta varianterna, var får jag tag på ostrypta? suzuki?
någon annan som säljer sådant?
och sedan att det finns hål på sidan av trotteln
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=119360&d=1132847548
men det med trotteln, var sitter dom? inte riktigt hemma på det hära med mc motorer "inu":gnissla
...läste att man kan täppa igen dom med epoxy från Plastic Padding!
ingen som sitter hemma på bilder som hade varigt nytta att titta på när man ska försöka hitta sakerna i motorn :P!!

2. har någon en bild på var kamkedjespännaren sitter?

tack:D
 
kanske kan prova

------
MC-Huset i Malmö AB
Jägershillgatan 6, 21375 MALMÖ (Skåne)
Motorcykelhandel

Tel 040210435
Fax 040217688
------

http://www.mchuset.se
 
Last edited:
Det står nog 72kw i registreringsbeviset på dom flesta suzukin vad jag vet.

Skulle bli mycket förvånad om din hoj har kvar några strypningar från att hojen var ny.

Hoppas det löser sig för dig.
 
jag har faktiskt tänkt lite och jag får inte upp hojen på bakhjulet så himmla lätt, kan ej gasa upp den på något vis! därimot efter många om och med så lyckades jag andvända kopplingen för att få upp den! nu har jag köppt drev 15/46 villket jag fick rekomenderat av för bäst kraft igenom alla växlar!
hur blir då den drevningen efter tagit bort strypningarna tro?

ingen som har bild på var kejdespännaren sitter? =)
 
jag har faktiskt tänkt lite och jag får inte upp hojen på bakhjulet så himmla lätt, kan ej gasa upp den på något vis! därimot efter många om och med så lyckades jag andvända kopplingen för att få upp den! nu har jag köppt drev 15/46 villket jag fick rekomenderat av för bäst kraft igenom alla växlar!
hur blir då den drevningen efter tagit bort strypningarna tro?

ingen som har bild på var kejdespännaren sitter? =)

? kanske inte gasar på rätt sätt? om jag vrider fullt på 1an och 2an så kan jag få min lilla R6a att lätta nån cm från backen med framhjulet..
 
får plocka isär halva motorn när jag kommer hem om 2,5v då!
nu måste man ju titta ifall det finns hål elr inte =)!!
ingen i malmöområdet som har någon erfarenhet?? :D

men det där att gasa upp hojen, det e rena gåtan för mig just nu! men med 750cc 92kw så borde det väl ändå inte vara några problem?
allså måste min vara strypt! elr?
får man upp en moppe med 2-5hk så borde man få upp en roadracing maskin utan ens behöva tänka på hur man ska göra? :D

ingen som har bilder på min önskningar? :D
 
får plocka isär halva motorn när jag kommer hem om 2,5v då!
nu måste man ju titta ifall det finns hål elr inte =)!!
ingen i malmöområdet som har någon erfarenhet?? :D

men det där att gasa upp hojen, det e rena gåtan för mig just nu! men med 750cc 92kw så borde det väl ändå inte vara några problem?
allså måste min vara strypt! elr?
får man upp en moppe med 2-5hk så borde man få upp en roadracing maskin utan ens behöva tänka på hur man ska göra? :D

ingen som har bilder på min önskningar? :D


En sådan hoj lyfter inte framhjulet i luften så fort du rör gasen, har gaft två stycken 99:or och det har behövts lite provoserande för att dom ska lyfta framhjulet.

Kamsträckaren sitter på höger sida under förgasarbryggan.
 
hmm, men det borde ha en tendens tll att lyfta? =)
när jag nu spacklat igen hålen med plastik padding, och tagit bort överblivet och jämnat ut paddingen, vad utsätts själva trotlen för?
sedan den andra strypningen då! ska jag köpa nya sånna "hål" elr går det att fixa på annat sätt?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top