Gixxer 750 06-07 Tråden!

Missade att det var aktivitet i tråden :)
O2-sensorn är mycket riktigt den kabel som går in i grenröret brevid set-ventilen och du kan koppla bort den under tanken där den sitter ihop med ett snabbfäste. Den skickar sin felkod genom samma kabel som SET ventilen så om du har kopplat bort pin-30 i ECU´n för den så behöver du inte göra något mer.

Annledningen till att du skall koppla bort den är att annars kommer insprutningen justera sig för de värden som o2-sensorn rapporterar och det vill du inte när du har en pc3´a som ska sköta detta.

Skall du bänka sen också eller ?

/N

tack för svaret :)

nja, hade tänkt att "fulköra" utan bänkning ett tag för att sen skaffa ett nytt rykrör och därefter bänka
 
tack för svaret :)

nja, hade tänkt att "fulköra" utan bänkning ett tag för att sen skaffa ett nytt rykrör och därefter bänka
Tänk på att det inte räcker med att koppla bort pin-30 för att avaktivera SET Ventilen, du måste även koppla bort snabbfästet till servomotorn (efter att du ställt ventilen öppen).

/N
 
Har äntligen fått hojjen nu, men nu e de ju så att den ska köras in. några tipps o råd på inkörningen? läste i manualen att man inte skulle överstiga 7500rpm och sen va de nått växlingsschema med också, men ska man följa det får man ju inte göra annat änn att växla.
 
Har äntligen fått hojjen nu, men nu e de ju så att den ska köras in. några tipps o råd på inkörningen? läste i manualen att man inte skulle överstiga 7500rpm och sen va de nått växlingsschema med också, men ska man följa det får man ju inte göra annat änn att växla.
Sök på trådar om inkörning så kommer du fina 2 skolor. Antingen enligt manualen eller väldigt "hårt" för att slita in motorn rätt.
Begrunda de fakta och källor till de olika skolorna och avgör vad du själv tror stämmer.

Personligen har jag kört in 3st bågar enligt den hårda skolan och fått väldigt bra effektsiffror och inte ett enda motor problem.
Det du skall fokusera på är att varva ur & motorbromsa mycket, du behöver inte dra den till rödmarkeringen men du ska låta den jobba där den ger som mest, dvs högt upp i registret.
Byt också olja rätt omgående, typ efter 20 mil och kör inte med helsyntet olja
förens vid 600 service.

OBS: låt den alltid komma upp i bra tempratur innan du börjar gasa.

/N
 
Sök på trådar om inkörning så kommer du fina 2 skolor. Antingen enligt manualen eller väldigt "hårt" för att slita in motorn rätt.
Begrunda de fakta och källor till de olika skolorna och avgör vad du själv tror stämmer.

Personligen har jag kört in 3st bågar enligt den hårda skolan och fått väldigt bra effektsiffror och inte ett enda motor problem.
Det du skall fokusera på är att varva ur & motorbromsa mycket, du behöver inte dra den till rödmarkeringen men du ska låta den jobba där den ger som mest, dvs högt upp i registret.
Byt också olja rätt omgående, typ efter 20 mil och kör inte med helsyntet olja
förens vid 600 service.

OBS: låt den alltid komma upp i bra tempratur innan du börjar gasa.

/N


Tackar och bockar för hjälpen, det vart en liten blandning av hårt o lungt inkörande, dock inget byte av olja vid 20 mil då hojen redan gått 45 vid skrivartilfället och idag for den in på service. ringde från värkstan nyss o sa att dom hade slut på oljefilter så jag inte kunde hämta hojen försen imorgon, och i de här hellregnet som e nu så jag inte de minsta besviken :) frågade även vilken olja jag ville ha i motorn valde delsynteten istället för helsyntet,så kändes skönt att du rekomenderade de samma då :tummenupp
 
Får väll osså ta o lyfta lite i tråden då..
vet att detta varit på tapeten tidigare men fick liksom ingen rätsida på saken.
sitter o kollar efter slipon respektive helsystem.
men vad finns det liksom?
Jo inget enligt mig förutom GPtratten, men man vill ju ha bort katalysatorn?
Och taylormade's men hur är det där får man bort katten(haha) då?
äh har ni nå tips lr nått på nå cooooola slipons lr dylikt hojjta gärna.
man (jag) vill iaf ha kvar det där "korta" stuket..


aja nu ska ja iaf ut o försöka slanga.. tjingeling
 
Får väll osså ta o lyfta lite i tråden då..
vet att detta varit på tapeten tidigare men fick liksom ingen rätsida på saken.
sitter o kollar efter slipon respektive helsystem.
men vad finns det liksom?
Jo inget enligt mig förutom GPtratten, men man vill ju ha bort katalysatorn?
Och taylormade's men hur är det där får man bort katten(haha) då?
äh har ni nå tips lr nått på nå cooooola slipons lr dylikt hojjta gärna.
man (jag) vill iaf ha kvar det där "korta" stuket..
Med Taylormade så blir du av med Katt´en men det blir du med 95% av alla andra slipon också eftersom kat och endpipan sitter ihop. Har inte så bra koll på vilka som gör helsystem men priset springer då iväg en bit (och det blir ännu viktigare med mappning).

/N
 
Läste en del att vissa upplever mindre hack vid av/på slag av gas på 600/750´orna om man låter proceduren som sker när man vrider på tändnyckeln gå klart innan man startar. Så i med neutral, dra på tändingen, låt procuderen gå klart och vänta gärna en stund till efter att hojen tystnat, sen starta motorn.

Det låter otroligt men jag upplevde faktiskt en förbättring, även om jag fortfarande kan störas av det till och från. Men man kanske vänjer sig...

/N
 
Nån som satt på Microns slipon? Helt klart det snyggaste för GSXR750! Vore kul att veta hur det låter och om det ger nån effekthöjning.

43957_MOTOGP_S71_CLOSE_WEB.jpg


44388_motogp_black_web.jpg


micron_suzuki_gsxr_1.jpg
 
Läste en del att vissa upplever mindre hack vid av/på slag av gas på 600/750´orna om man låter proceduren som sker när man vrider på tändnyckeln gå klart innan man startar. Så i med neutral, dra på tändingen, låt procuderen gå klart och vänta gärna en stund till efter att hojen tystnat, sen starta motorn.

Det låter otroligt men jag upplevde faktiskt en förbättring, även om jag fortfarande kan störas av det till och från. Men man kanske vänjer sig...

/N

Jag måste faktiskt hålla med, tänkte på det xtra mycket i dag, när jag var ute och åkte en sväng.
Blir väldigt mycket mjukare på 4-5-6 enligt mig iaf..
Så tack för tipset:tummenupp
 
Tänkte jag skulle ta o skaffa mig en extra sadel så jag kan skjutsa på min gixxer nu, det jag undrar över då är om jag måste byta festena heller om dom som sitter där nu funkar? :va
 
Tänkte jag skulle ta o skaffa mig en extra sadel så jag kan skjutsa på min gixxer nu, det jag undrar över då är om jag måste byta festena heller om dom som sitter där nu funkar? :va

vadå? en tredje? Följer med cuts + passagerar sadel original ju :confused:
 
mm jätte konstigt det där..
Jag har 2 cutsar och en skjuss sadel, så är det nån som behöver en blå cuts så hojjta..
 
vadå? en tredje? Följer med cuts + passagerar sadel original ju :confused:

jo om hojjen är svenk så gör det de, men jag köpte min genom bikeport i hudiksvall o då följde det inte med nån extra dyna, bara cutsen.

sen va jag in på våran lokala suzukiåterförsäljare och hörde med dom, först skulle de gå på några hundringar o köpa en ny dyna,sen efter lite diskution me en annan anstäld så ändrade dom sig å de började handla om tusenlappar för jag va tydligen tvungen o byta fästen o allt.
Då jag inte litar fullt på min lokala återförsäljare efter att dom kallade min hoj för svartinport o va almänt otrevliga när jag lämna in den på servicen så tänkte jag höra mig för här innan.
 
jo om hojjen är svenk så gör det de, men jag köpte min genom bikeport i hudiksvall o då följde det inte med nån extra dyna, bara cutsen.

sen va jag in på våran lokala suzukiåterförsäljare och hörde med dom, först skulle de gå på några hundringar o köpa en ny dyna,sen efter lite diskution me en annan anstäld så ändrade dom sig å de började handla om tusenlappar för jag va tydligen tvungen o byta fästen o allt.
Då jag inte litar fullt på min lokala återförsäljare efter att dom kallade min hoj för svartinport o va almänt otrevliga när jag lämna in den på servicen så tänkte jag höra mig för här innan.


det är inte några andra fästen för passagerardynan än för cutsen

det låter däremot konstigt att du inte fått med dynan med hojjen, det borde inte skilja på vilket land den kommer ifrån

Om du inte hittar dyna till vettiga priser hos din lokale handlare så finns ju alltid vår vän i nöden ; ebay :)

http://cgi.ebay.co.uk/SUZUKI-GSXR60...ryZ10534QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/06-0...ryZ35589QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
 
Last edited:
jo om hojjen är svenk så gör det de, men jag köpte min genom bikeport i hudiksvall o då följde det inte med nån extra dyna, bara cutsen.

sen va jag in på våran lokala suzukiåterförsäljare och hörde med dom, först skulle de gå på några hundringar o köpa en ny dyna,sen efter lite diskution me en annan anstäld så ändrade dom sig å de började handla om tusenlappar för jag va tydligen tvungen o byta fästen o allt.
Då jag inte litar fullt på min lokala återförsäljare efter att dom kallade min hoj för svartinport o va almänt otrevliga när jag lämna in den på servicen så tänkte jag höra mig för här innan.

Okay, skumt man får ju med det med "grå/parallell import" också.

Kan inte tänka mig att det skulle fattas några fästen eller liknande, men enklast är väl att du jämför hur det ser ut mot en annan gixxer så klart. Samt byt ställe o handla grejjer på :)
 
jo om hojjen är svenk så gör det de, men jag köpte min genom bikeport i hudiksvall o då följde det inte med nån extra dyna, bara cutsen.

sen va jag in på våran lokala suzukiåterförsäljare och hörde med dom, först skulle de gå på några hundringar o köpa en ny dyna,sen efter lite diskution me en annan anstäld så ändrade dom sig å de började handla om tusenlappar för jag va tydligen tvungen o byta fästen o allt.
Då jag inte litar fullt på min lokala återförsäljare efter att dom kallade min hoj för svartinport o va almänt otrevliga när jag lämna in den på servicen så tänkte jag höra mig för här innan.
Har du ringt Bikeport och pratat med dom då? Kanske säga att det var lite underligt att dynan saknas när alla som har köpt lika hoj säger att den finns med? Kanske skickar dom en dyna till dig?

Annars håller jag med alla andra som tycker det är konstigt att dom säger att du måste bygga om. Det ska väl bara vara att låsa upp kutsen och sätta dit dynan istället. :va
 
Okay, skumt man får ju med det med "grå/parallell import" också.
Verkligen, jag köpte inte en svensksåld men fick likväl dyna + kuts och svenska manualer etc. Står väl också i manualen vilka saker som skall ingå med cykeln, ring o be dem skicka en sadel till dig.

Om det verkar bli svindyrt så beställ från någon Suzuki återföräljare i England, kan vara upp till halva priset.

/N
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top