GIXXER 1100 frågor!

neas

Neas
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Gammal Muskelfighter
Vet någon om Gsxr 1100 -93,94 skiljer sig från -96?
Det handlar om ett helsystem till en 96a passar på -93 och -94 års modeller!

Är de gamla oljekylda att föredra framför vattenkylda? effekt, vikt, motorkaraktär etc etc

Undrar oxå på streetfighterkonvertering, hur mycket behövs göras typ förlänga broms å kopplingsslangar osv.. Styrkronor har jag hittat tips på.

Last edited:
93-98 är identiska. 93-98 är tyngre men har mer effekt original. Hur man fajtrar en hoj är väl personligt och inget "så-där-ska-man-göra-och använda-de-här-prylarna".

andersbrink skrev:
2575718 93-98 är identiska. 93-98 är tyngre men har mer effekt original. Hur man fajtrar en hoj är väl personligt och inget "så-där-ska-man-göra-och använda-de-här-prylarna".
Ok, ang fajteriet så menar jag slangarna, om det räcker att dra om dem eftersom det är jobbigare och dyrare att köpa nya & längre. Vissa modeller räcker ju koppling å bromskabel och på vissa får man ju byta.Vill man ha spunnet får man ju ändå byta, allt annat såsom lyse o dylikt är självklart personligt!
Kanske en onödig fråga men men..

Tack för info! :)

Förresten, har du kört något på Meca Raceway Malmö i sommar?
Då kanske man har sett dig..! :tummenupp

Last edited:
neas skrev:
2576033 om det räcker att dra om dem eftersom det är jobbigare och dyrare att köpa nya & längre. Vissa modeller räcker ju koppling å bromskabel och på vissa får man ju byta.Vill man ha spunnet får man ju ändå byta,

Du lär byta gaswire, slang till koppling samt den lilla slangen till bromsen som går ned till grenen på undre gaffelkronan.

Det fick jag iaf göra på min -90 med Renthal Fatbar

Motor är lika så avgasytem bör passa, dock skiljer det en del för övrigt från 95 bla sving, elsystem, framgaffel mm.

neas skrev:
2575594 Vet någon om Gsxr 1100 -93,94 skiljer sig från -96?

Är de gamla oljekylda att föredra framför vattenkylda? effekt, vikt, motorkaraktär etc etc

Undrar oxå på streetfighterkonvertering, hur mycket behövs göras typ förlänga broms å kopplingsslangar osv.. Styrkronor har jag hittat tips på.

Silverryggen skrev:
2576344 Du lär byta gaswire, slang till koppling samt den lilla slangen till bromsen som går ned till grenen på undre gaffelkronan.

Det fick jag iaf göra på min -90 med Renthal Fatbar
OK, har du något tips på billig slangåterförsäljare?
Måste även berömma din hoj! :tummenupp

neas skrev:
2575594 Vet någon om Gsxr 1100 -93,94 skiljer sig från -96?

Det är väldigt små skillnader, mest kosmetiska. 93-94 är modellen som tyngst (torrvikt på över 230 kilo) och har inte borrade skivor fram, det kom -95. Orginalsystemet får matta burkar från 95 och framåt men de bör passa rakt av. Däremot funkar inte systemen från de luft/oljekylda från 90-92 på de vattenkylda.

Absolut. De vattenkylda har högre toppeffekt och är lättare att hitta otrimmade och oskruvade men är alldeles för tunga för att vara kul när vägen svänger. 90-92 var gixxer 1100 som bäst enligt mitt förmenande.

fazerfun skrev:
2578759 Det är väldigt små skillnader, mest kosmetiska. 93-94 är modellen som tyngst (torrvikt på över 230 kilo) och har inte borrade skivor fram, det kom -95. Orginalsystemet får matta burkar från 95 och framåt men de bör passa rakt av. Däremot funkar inte systemen från de luft/oljekylda från 90-92 på de vattenkylda.

Absolut. De vattenkylda har högre toppeffekt och är lättare att hitta otrimmade och oskruvade men är alldeles för tunga för att vara kul när vägen svänger. 90-92 var gixxer 1100 som bäst enligt mitt förmenande.
Bra att veta! Tycker själv att 90-92 är snyggare än de efterkommande. 230kg är ju gaaanska mycket vikt, känns ju mer som en gammal 80talare.. :D

neas skrev:
2579463 Bra att veta! Tycker själv att 90-92 är snyggare än de efterkommande. 230kg är ju gaaanska mycket vikt, känns ju mer som en gammal 80talare.. :D

230 torr. Lägg till soppa och dig själv så inser du att du har ett lok.

fazerfun skrev:
2579673 230 torr. Lägg till soppa och dig själv så inser du att du har ett lok.

360kg då.... Tur man kör oljekyld 750 ehh 1100 menar jag ...:D

fazerfun skrev:
2579673 230 torr. Lägg till soppa och dig själv så inser du att du har ett lok.
Nja ok då, men Arto skrapade plåten med över 300kg Kawa, så det går ju! :D :tummenupp

neas skrev:
2580781 Nja ok då, men Arto skrapade plåten med över 300kg Kawa, så det går ju! :D :tummenupp

Allt går...bara en fråga om vilja, våld och vaselin som frugan brukar säga....:D :tuttar

Silverryggen skrev:
2579953 360kg då.... Tur man kör oljekyld 750 ehh 1100 menar jag ...:D

:D :D :D

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back