Gixxer 1000

Ja, det kommer en helt ny modell och den presenteras i Paris (tror jag) om ett par veckor.

Det pratas om dubbla utblås ala R600/R750 -06, olika mappning som styrs under färden av föraren (typ Normal, Sport osv).
Sen lär den väl vara ett par kilo lättare och ha ett par hästar till.

Tyvärr så har inga seriösa bilder läckt ut ännu men de kommer inom kort.
 
Gixxer1000

sandstream skrev:
2424856 Ja, det kommer en helt ny modell och den presenteras i Paris (tror jag) om ett par veckor.

Det pratas om dubbla utblås ala R600/R750 -06, olika mappning som styrs under färden av föraren (typ Normal, Sport osv).
Sen lär den väl vara ett par kilo lättare och ha ett par hästar till.

Tyvärr så har inga seriösa bilder läckt ut ännu men de kommer inom kort.
Den verkar intressant om det stämmer.
 
UFFE ISAKSSON skrev:
2424878 Den verkar intressant om det stämmer.
Absolut!
Suzuki ligger ju oftast steget före de andra 3 men det ska bli intressant att se vad Yamaha har gjort med nya R1:an.
 
AndreasNo skrev:
2424963 Stämmer det att det i runda drag kommer nytt var tredje år? :va

I de flesta fallen ja! Sen går det ju varvet runt så att alla kan vara värst i 1 år ungefär.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top