Gixxer 1000??? (turbo)

wiklund_66

......
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hemlös ( I en by )
Hoj
Jajemen Japanska.,..
Nån som vet hur mycke effekt man kan plocka ur en gixxer 1000 utan att de rasar efter första turen (turbo)? E det nån större skillnad på en gixxer från 02, 04 å 05 just på hur mycke man kan ta ut/ hållbarhet.
Hur mycke mer kan man ta ut med "riktiga" kolvar/stakar jämfört med orginal?
Hur mycke törs ni andra ladda med era gsx-r, å hur mycke har ni moddat grundmotorn??
Tacksam för bra svar av nån som har koll. //
 
de går att få ut tillräckligt varesig de e k1-k7. Sen kan man behålla orginal kolvar samt stakar om mna inte tänker ladda 1.5+ bar typ vet inte exakt men 1bar räcker gått o väl. Om man vill ladda mer får man ju montera intercooler.
 
Vill inte låta vresig men för fan läs !
Finns massa trådar att gå igenom.
Där hittar du svaren.
 
de är bara och ta tjuren vid hornen och göra de ända rätta. köp en hayabusa och bli vuxen som mig :tungan.

ne skämt o sido.

300 hk lär man kunna skräma ur en gixxer 1000 förhållandevis enkelt. tror jag i allfall. eftersom de är suzuki vi pratar om :hojbusa
 
Den magiska gränsen är runt 0,7bar på standard stakarna.... enligt MC Express "Eric" jag frågade honom förut innan jag fick turbo i min hoj...

Men byter du stakar i maskinen kan du ladda betydligt mycke mera :-)
 
Den magiska gränsen är runt 0,7bar på standard stakarna.... enligt MC Express "Eric" jag frågade honom förut innan jag fick turbo i min hoj...

Men byter du stakar i maskinen kan du ladda betydligt mycke mera :-)
0.7 endast:va har orginial stakarna o laddar mer än 0.7 men visst man tar väl större risk då..
 
0.7 endast:va har orginial stakarna o laddar mer än 0.7 men visst man tar väl större risk då..

0,7 säger vissa andra 1,5:va
Själklart kommer intercooler användas..
Kanske även vätsekyld sådan om de blir körning på strippen..

0,85 har jag kört med förut utan ras på en k5, men de e ju lite väl klent..
Fast man vill ju inte knäcka stakarna heller så därför ställer jag dessa frågor..
Tacksam för alla seriösa svar jag kan få...
 
Last edited:
0,7 säger vissa andra 1,5:va
Själklart kommer intercooler användas..
Kanske även vätsekyld sådan om de blir körning på strippen..

0,85 har jag kört med förut utan ras på en k5, men de e ju lite väl klent..
Fast man vill ju inte knäcka stakarna heller så därför ställer jag dessa frågor..
Tacksam för alla seriösa svar jag kan få...


Om du vill ha 110% svar vänd dig till Marklund som gjort ett helt drös av dessa 1000 kubikare och fråga honom, sedan har du ju faktiskt en guru till på detta forum som bygger turbomaskiner i överflöd.. Andersson Turbo inge svårt att skicka ett PM till honom och fråga vad han säger.....

0.7 endast:va har orginial stakarna o laddar mer än 0.7 men visst man tar väl större risk då..

Ju mer du laddar ju större risk tar du ju givetvis... Sedan har ju allt med pengar att göra.... Jag vill personligen ha en maskin som är driftsäker och går och går utan ras.

Jag brukar ta det säkra istället för det osäkra och fråga killarna som har rutin och erfarenhet på just turbotrimmning av hojjar, och det finns 3 rävar på detta forum som kan turbobyggen och bygger mycke maskiner.

Andersson Turbo
Nc Racing Ronny "Lucka"
Brinken
 
Last edited:
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top