gixxer 1000 som bluddrar

Lajkare

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2007
Hoj
Honda CRF450X
tjo

har en gsxr1000-01 som har börjat bluddra vid låga varv upp till 2500rpm

och dör av om man inte firar lite försiktigt på gasen, står man på tomgång och tvär gasar upp den till 5000-10000prm och släpper gasen så faller nålen och motor stannar

någon som har nån idé vad som är fel :va

/per

när fick dom elektronisk insprut? ere förknasare så kan du ju prova och byta till mindre munstycken på både lågfart och huvudmunstycke

när fick dom elektronisk insprut? ere förknasare så kan du ju prova och byta till mindre munstycken på både lågfart och huvudmunstycke

insprutning har den, felet har börjat visa sej dom 2 senaste veckorna, blir bara värre och värre. började med att jag tappade tomgången ibland, men nu idag började den också bluddra :confused: :confused:

Tjuvluft. Prova att ha hojen på tomgång och spraya lite startgas vid insugsgummina. ökar varvet så drar den tjuvluft.

Tjuvluft. Prova att ha hojen på tomgång och spraya lite startgas vid insugsgummina. ökar varvet så drar den tjuvluft.

tycker att den borde rusa på tomgången om det var så , har tomgång om man försiktigt tar ner den i varv , men jag ska kolla upp det

tycker att den borde rusa på tomgången om det var så , har tomgång om man försiktigt tar ner den i varv , men jag ska kolla upp det

kolla alla slangarna under tanken till luftboxen. hade samma problem på en för några år sedan och det var en slang som hoppat av

Tjoba, kom på en grej. Kolla så att inte returslangen från regulatorn är klämd nånstans på väg till tanken. Kan säkert bli så om man lyfter upp tanken lite nu och då. Då blir bränsletrycket för högt och det registreras inte som någon felkod.

TPS:en som krånglar skulle jag tippa. Inte helt ovanligt att den kan kärva med tiden. Öppna och smörj upp och sen ställ in den i diagnostik mode och rätt läge visas på displayen. Vad som ska vara rätt läge får du kolla upp i verkstadshandbok eller sök upp här på SH. Det är väldigt petigt att den hamnar i rätt läge.

Står förresten i Silverpilens länk ovan hur du ska göra (c14). Det mellersta strecket ska visas i displayen när du vridit TPS:en till rätt läge.

Last edited:
TPS:en som krånglar skulle jag tippa. Inte helt ovanligt att den kan kärva med tiden. Öppna och smörj upp och sen ställ in den i diagnostik mode och rätt läge visas på displayen. Vad som ska vara rätt läge får du kolla upp i verkstadshandbok eller sök upp här på SH. Det är väldigt petigt att den hamnar i rätt läge.

Står förresten i Silverpilens länk ovan hur du ska göra (c14). Det mellersta strecket ska visas i displayen när du vridit TPS:en till rätt läge.

kanske en dum fråga men vad är en TPS??:va

Om tps en krånglar får du fel larm. Jag fick ett fellarm ang detta med min hoj gick bra. Felet försvann efter ett tag också....:D

Testa och häll i insprut. rengörning.
Kan ju vara nått med spridarna.

har nu ställt in TPSen som den ska vara, den var för högt ställt, känns som att hojen blev bättre, men fortfarande vill den dö på tomgången, när man tvärgasar på tomgång,

Smörjde du upp den? Den kan kärva inuti. Ta loss den helt och smörj.

Smörjde du upp den? Den kan kärva inuti. Ta loss den helt och smörj.

nä jag smörjde den inte, ställde bara in den så att jag fick strecket på displayen i mitten,

men ska plocka upp den i morgon igen och smöja in den

Om tps en krånglar får du fel larm. Jag fick ett fellarm ang detta med min hoj gick bra. Felet försvann efter ett tag också....:D

Testa och häll i insprut. rengörning.
Kan ju vara nått med spridarna.

har testat det :)

Last edited:
Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg