Gixxer 1000 k6 problem hjälp

seedon

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2017
Ort
öRKELLJUNGA
Hoj
-98 KAWASAKI ZX600F
Tjena alla glad ?
De e så att jag har problem med min k6 , när jag har den på stöd så startar den o går den som vanligt o varvar som den ska , men när jag lutar upp hojen så dör den .
får ett FI meddelande ner vi tempmätaren . Kan de vara någon vätska lr olja som där e lite av

all hjälp e jag tacksam för
 
Har du tipp sensor på den modellen? Annars så är det nog bara kontakten till stödet som kan bråka lite skulle jag tro.

Dör den om du lägger i växel när den är igång på stödet?
 
Ja ..
Jag slog runt med den för 3 år sen , o hade den ner plockad , har inte haft tid att sätta ihop den fören för 1 år sen , var ute o körde med den då .
sen hade jag den ner plockad i vintras för att fixa kåporna . Å nu så dör den när jag reser upp den kvittar om stödet är nere lr uppe . Kan starta den med stödet upp om hojen lutar mot stödsidan men inte helt upprätt
 
Tror med på tippsensorn, om du kan hålla den i handen i olika vinklar och testa att starta så borde du hitta rätt läge och sedan kan du tejpa fast den eller något i rätt läge. Uppdater oss hur det går :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top