Gixxer 1000 K5 fråga.

• Thread starter Thread starter Nicotin
  • Start date Start date

Nicotin

Guest
Behöver hjälp från ngn som kör/kört gixxer 1000K5.

Innan ngn moralmänniska kommer igång så, ja jag har sökt igenom forumet och sökfunktionen funkar inte...

Då så..

Vad är K5 svaga punkter om ngr ??

Ngt man speciellt ska tittat på på en beg K5 ?
Växellåda,koppling osv...

// Tobbe

Nicotin skrev:
2694482 Behöver hjälp från ngn som kör/kört gixxer 1000K5.

Innan ngn moralmänniska kommer igång så, ja jag har sökt igenom forumet och sökfunktionen funkar inte...

Då så..

Vad är K5 svaga punkter om ngr ??

Ngt man speciellt ska tittat på på en beg K5 ?
Växellåda,koppling osv...

// Tobbe

Där är nog inga direkta fel.. kanske förtidigt för att slitaget ska ha börjat ställa till problem. det är dock en underbar cykel att köra med ett ordentligt drag.. dock lite svampig i fjädringen men går att spänna/justera det mesta av det.. dock behövs det en ordentlig styrdämpare för den är väldigt lätt i framhjulet...

BARA ATT HANDLA

Det är nog länkaget mellan styret och fotpinnarna som brukar vara den svagaste punkten...

Den jag körde lite i somras kändes en aningen understyrd, men det kanske berodde på fjädringsinställningar som ngn sa :va ..i övrigt var den underbar att köra!!!

IronMike skrev:
2694572 Den jag körde lite i somras kändes en aningen understyrd

Vill man så är det enkelt att skjuta upp gaffelbenen några millimeter extra så löser man det problemet, blir stor skillnad.

Man blir lika chockad varje gång, är sjukt fin att köra. En 600cc med 1000cc motor!
Bara köpa!

Enda negativa om man vill ha den kritiken är att det är en "vanlig" hoj.

Har haft min i två år utan några problem och det är inte helt oväntat en hoj jag varmt kan rekommendera :tummenupp

Kan inget annat än att lovorda den hojen, men det lär nog ta mig X antal bandagar innan jag ens kan nyttja 30% av kapaciteten :tungan

Hm, nu riskerar jag nog att Sandstream blir lite sur på mig, men gör ett sök i forumet på "Rambrott". Det finns flera trådar där detta diskuteras på modellen du undrar över. För övrigt har jag inga åsikter om detta då jag aldrig kommer att köpa en sån hoj och därmed inte bryr mig (så mycket). Trots det så skulle det vara intressant att höra om något mer har framkommit i saken, eftersom trådarna verkar ha avstannat.

mikekop skrev:
2694652 Hm, nu riskerar jag nog att Sandstream blir lite sur på mig, men gör ett sök i forumet på "Rambrott". Det finns flera trådar där detta diskuteras på modellen du undrar över. För övrigt har jag inga åsikter om detta då jag aldrig kommer att köpa en sån hoj och därmed inte bryr mig (så mycket). Trots det så skulle det vara intressant att höra om något mer har framkommit i saken, eftersom trådarna verkar ha avstannat.
Ingen risk att du gör mig arg eftersom det faktiskt förekommit ett par fall med ramar som gått av (3-4 st i världen som jag känner till). Vad detta har berott på verkar ingen veta, är det tillverkningsfel eller beror det på yttre åverkan.

jag har läst dom flesta trådar om just rambrott osv och känner mig inte direkt oroad då det är ngr få..

Mne det räcker för att man ska ta sig en funderare men dock så har denna hoj jag tittat på plågats på bana i ungefär 2500 mil och den ramen verkar sitta ihop..

Men e det ngn som vet mer info om detta är har det runnit ut i sanden.. ??

Läste att AT på potatoes Mc fick sin ram utbytt efter en krasch då ramen dock brustit av smällen och inte före...

Maranello skrev:
2694664 Jag har förstärkt min ram med silvertejp så det ska inte vara något problem längre.

Intressant. Var detta något som kom som servicebulletin från Suzuki, eller baserar du förstärkningen på egna vetenskapliga uträkningar?

mikekop skrev:
2694673 Intressant. Var detta något som kom som servicebulletin från Suzuki, eller baserar du förstärkningen på egna vetenskapliga uträkningar?
100% vetenskapligt ;) Nä, men seriöst så är även jag medveten om att brott har uppstått. Det är inte något jag oroar mig över för 5 öre.

Titta in på gixxer.com. Där finns en tråd om rambrott och precis som Sandström skriver verkar det inte finnas särskilt många fall när det väl kommer till kritan.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT