Gixxer 1000 K3

Dyna

"Bling Bling" säger min hoj
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
Gixxer 1000 -03 full smetad med kolfiber o titan. Ford Sierra Cosworth 4x4 -91 600hk Passat -03 TDI 170hk o 19"
Ja skulle vilja öka effecten på min Gixxer och undrar vad folk har gjort för att avhjälpa detta problem :va

Skulle vilja komma i kontakt med nån eller några som har erfarenhet och kunskap på dessa underbara maskiner....

ja har gjort d vanliga på hojen... PC3, akapovich helsystem och KN filter...provad till och med TRE modd men den hände inte ett skit...syntes inte ett smack i bromsbänken... :rolleyes:

Fick fram 159bhp på Schniders i upplands väsby....skulle vilja ta hojen 2 the next level om ni förstår... :tungan

Ja har övervägt Turbo konvertering men skulle vilja se vad som går o klämma ur bettan med ren o skär "sugkraft" :tuttar

Tacksam för många och intresanta svar...

Dyna^

Hellu??

ingen som har några ideer?

:va

Portning, tunnare topppackning, vassare kammar, Moddad luftburk.

Kan ju vara ett steg i rätt riktning.

Kika på http://www.boove.se/

Under produkter hittar du lite prylar att kika på!

Sen så finns det ju andra att välja på tex webcams (sök inte efter dessa på google! :3freak )
http://www.webcamshafts.com

Sen är ju frågan vart du vill suta!
Själv så är jag inne i en lifsfarlig trimmloop som jag inte kommer ur. :hihi

Last edited:
Vi har en K3 morot i vår ERF-hoj, den ger 174 på hjulet efter portning, planing, lättning, balansering, vassare kammare och byte till Ignijet-tändbox. Motorjobbet är gjort av Jansberg. Priset är ca 50K inkl allt.

Nr:18 skrev:
Vi har en K3 morot i vår ERF-hoj, den ger 174 på hjulet efter portning, planing, lättning, balansering, vassare kammare och byte till Ignijet-tändbox. Motorjobbet är gjort av Jansberg. Priset är ca 50K inkl allt.

Nu förstår jag varför ni inte åker med turbo.. men för de pengarna så borde väl turbo egentligen vara att föredra?

Oki...man får tacka för svaren...

E d nån som har utfört några utav dessa mods på sin gathoj??

Lite sugen på effect siffror och vrid...om nån vill dela med sig utav dessa till mig

Dyna^

Dyna skrev:
Oki...man får tacka för svaren...

E d nån som har utfört några utav dessa mods på sin gathoj??

Lite sugen på effect siffror och vrid...om nån vill dela med sig utav dessa till mig

Dyna^

Prova med No1

Han har väl snickrat en del på din typ av hoj...
Och då även utan turbo så vitt jag vet!

för lite enklare mod kan du ju köpa en pc comander, en S-pack helsystem K&N filter och sen slänga upp den i dynojet bänk och låta de moda cdi boxen...

///micke

Kamikaze kid skrev:
Prova med No1

Han har väl snickrat en del på din typ av hoj...
Och då även utan turbo så vitt jag vet!

Ok...ska kankse ta och sicka ett PM o fråga om han e nå sugen på o dela erfarenheter med mig...

Som sagt e as sugen på o trimma i vinter...vem vet d kankse till och med blir ett turbo bygge...

Dyna skrev:
Ok...ska kankse ta och sicka ett PM o fråga om han e nå sugen på o dela erfarenheter med mig...

Som sagt e as sugen på o trimma i vinter...vem vet d kankse till och med blir ett turbo bygge...

Gör som jag...
Köp en till likadan och bygg turbo på den!
Så har man en tok vässad sug hoj och en överladdad...
Perfekt serru! :tungan

Kamikaze kid skrev:
Gör som jag...
Köp en till likadan och bygg turbo på den!
Så har man en tok vässad sug hoj och en överladdad...
Perfekt serru! :tungan

:kocko ...E du tossig..

tror du man e gjord av pengar... :tungan

Men men ....man vet aldrig...kankse springer på ett projekt en dag...

:tummenupp :tummenupp

Dyna^

en tre modd tar du bort "strypningen" på dom första växlarn och när du bromsar så åker du vanligtvis på högre växel då syns det inte, om det nu gör nån större skillnad

skoteridioten skrev:
Nu förstår jag varför ni inte åker med turbo.. men för de pengarna så borde väl turbo egentligen vara att föredra?
Turbo är svårare att köra på bana. Vi svänger ju lite på ett race :banana

Nr:18 skrev:
Turbo är svårare att köra på bana. Vi svänger ju lite på ett race :banana

Det har jag hört andersson turbo förklarat att så inte är fallet...
Det går fin fint att åka turbo på bana.
Men det är ju han det!

Och så var det 2 hojar på Gotlad ring i somras som tuffade runt på mycket diskreta turbohojar och det gick duktigt fort.

Man kanske inte laddar 1,5 och får ut 400+ på just bankörningen.
Och enligt herr andersson så beror nycket på turbon och hur den arbetar.
En hästspark i utgången på böjen gör ju endast de skadeglada nytta! :3freak

Marklund sa att han åkte fortare på bana med turbo än utan, när vi prata om det åkte han gsxr 750 srad

Jag tror inte att man får köra med överladdning i ERF. Det vore isånnafall den enda klassen i Sverige (i roadracingen såklart) som det vore tillåtet.

Victor skrev:
Jag tror inte att man får köra med överladdning i ERF. Det vore isånnafall den enda klassen i Sverige (i roadracingen såklart) som det vore tillåtet.

:va nej det får man inte men vem har pratat om roadracing :va

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...