Gixxer 1000 -04 la bara av...

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Tja, Jag skriver å min kompis vägnar. Han körde lite softa kvällswheeliesar igår och vi ett tillfälle när han precis hade satt ner så la hojen bara av. Han var tvungen att slå av tändningen och på igen sen gick den som vanligt...
Att stödet åkt ner lite var min första tanke men han slog tydligen inte ner hårt och stödet är inte ovanligt löst heller.

En sak är att han ha nå´t jäkla larm på hojen med en extra emobiliser eller vad fan det heter och på hojnyckeln sitter en larmdosa som der ut att komma från 1983. Kan den knöla till det hela. Jag menar den ör i bakelit typ och skrammlar runt när han kör, Jag vet inte.

Någon Gixxerwheeliemedgammallarmdose-expert här inne?

/Teo

Teo skrev:
2120593 Tja, Jag skriver å min kompis vägnar. Han körde lite softa kvällswheeliesar igår och vi ett tillfälle när han precis hade satt ner så la hojen bara av. Han var tvungen att slå av tändningen och på igen sen gick den som vanligt...
Att stödet åkt ner lite var min första tanke men han slog tydligen inte ner hårt och stödet är inte ovanligt löst heller.

En sak är att han ha nå´t jäkla larm på hojen med en extra emobiliser eller vad fan det heter och på hojnyckeln sitter en larmdosa som der ut att komma från 1983. Kan den knöla till det hela. Jag menar den ör i bakelit typ och skrammlar runt när han kör, Jag vet inte.

Någon Gixxerwheeliemedgammallarmdose-expert här inne?

/Teo

har hört att på r6an så "forsas" mer olja in i motorn när man wheelar för länge. Kan det var ngt liknande?

Stödet?

Har haft ett liknande fenomen en gång.
Kommer inte ihåg riktigt vad det var bara. "Tror" det var tps'en som strulade till det för mig.

Edit: Det gick över av sig själv efter att jag pillat lite på den
(om det nu är tps'en) :)

kAtanAmAn skrev:
2120604 har hört att på r6an så "forsas" mer olja in i motorn när man wheelar för länge. Kan det var ngt liknande?

Stödet?

Det har Jag svårt att tro. Jag har körd bra långt med min Gammekgixx utan probbs och det är typ samma motor.

Stödet har vi uteslutit.

:va

Red skrev:
2120615 Har haft ett liknande fenomen en gång.
Kommer inte ihåg riktigt vad det var bara. "Tror" det var tps'en som strulade till det för mig.

Vet du var den sitter? Kan den sitta löst eller glappa på nå´t sätt?

Vet du var den sitter? Kan den sitta löst eller glappa på nå´t sätt?[/QUOTE]

Om ni lyfter tanken så sitter det en svart liten grej på höger sida om insprutet.
Den ska sitta med 2 skruvar på sidan och vara lite justerbar. Grejen är att om den är felinställd så ska det komma ett felmeddelande.
Om ni byglar servicekontakten vid kutsen så borde ni kunna se om den är lite fel. Om det nu är det här. Jag kan komma ihåg helt fel också. :)

Skulle tps'en stänga av motorn? Nja...

Jag skulle tippa på ett glapp som uppstår en gång på 1000 vid uiuiulie-nedslag, vill inte va negativ men _lycka till_ att hitta felet :hihi

PMR skrev:
2120622 Tippsensor som flippade till i nedslaget?

Mycket möjligt också :)

HanneZ skrev:
2120626 Skulle tps'en stänga av motorn? Nja...

Jag skulle tippa på ett glapp som uppstår en gång på 1000 vid uiuiulie-nedslag, vill inte va negativ men _lycka till_ att hitta felet :hihi

Som sagt, jag är ju nyvaken trots allt :D

Nej vänta! Hannez har helt rätt.
Det var en annan gång som jag fick felmeddelande ang. att tps'en var felinställd och blev nervös och åkte hem och mekade. :)

Undrar om det inte var kontakten vid kopplingshandtaget som glappade för mig de gångerna som hojen la av? :)

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back