Gixxer 1000 -03 FI strul

Yama

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
Suzuki
Har en fråga angående gixxer 1000 -03;ans oljelampa som lyst vid tre tillfälle.
Fule Injection visas (FI).
En gång vid tvättning av hoj (startar och kören bit)och två gånger vid hög hastighet har det hänt

Då jag stängt av motorn och kört igång igen försvinner den lysande oljelampan.(FI)
Jag vet att man kan bygla någonstans,för att se koden på instrumentpanelen,men var sitter kontakterna och vilken färg har den.
Tackar allra ödmjukt för svar.:)

Sök på "Chippen" och felkod- för bara någon vecka sedan hade han problem med sin gixxer. I den tråden finns både anvisningar för bygling och tabell för felkoder!

Lycka till, och...

Ha de!

Tack för tråden,men gäller det för gixxer 1000 -03
Han har en gixxer 750

Yama skrev:
2406803 Tack för tråden,men gäller det för gixxer 1000 -03
Han har en gixxer 750

Yepp - som jag förstått det är det samma lösning på hojarna (insprut/EFI):)

Hittar Du kontakterna under cutsen är det grönt - Koderna är jag rätt säker på är generella!

Oj!

Tråkigt att du fått problem med hojen redan... Speciellt som det var jag som sålde den till dig.
Du kan vara lugn... Samma sak hände mig i våras. Felet är enkelt. Avgasventilen som sitter i den lilla rörstumpen innan slutburken kärvar förmodligen lite igen.

Plocka bort slip-onet.
Ta bort rörstumpen.
smörj med koppar eller zinkpasta på sprayburk.
Jucka lite fram och tillbaka på spjället. (slå av och på tändningen)
Montera ihop.:tummenupp

Detta är den enda komponenten i insprutningssystemet som inte lämnar permanent felkod. Därav räcker det att slå av och på tändningen så slocknar lampan. (källa: kgksuzuki sverige)

Efter jag gjort detta så återkom aldrig felindikeringen. Hade jag varit riktigt snäll så kunde man ju sagt det men "felet" var ju borta...

Oj!!
.. får väl jag oxå säga då jag fått reda på inlägget av en vän
Tackar på efterhand för svaret. :bow
Jag glömde bort att kolla tråden:huvet så man får själv skylla sig, tråkigt bara för han som köpte min för någon vecka sedan.
Jag får väl eftersöka honom eller så hör han väl av sig.
Min komande gixxer har helsystem med pc,så samma fel lär nog inte dyka upp,snarare andra små egenheter.
Tack en en gång och godans jul uppe i anderstorp

200+ skrev:
2523094 Oj!

Tråkigt att du fått problem med hojen redan... Speciellt som det var jag som sålde den till dig.
Du kan vara lugn... Samma sak hände mig i våras. Felet är enkelt. Avgasventilen som sitter i den lilla rörstumpen innan slutburken kärvar förmodligen lite igen.

Plocka bort slip-onet.
Ta bort rörstumpen.
smörj med koppar eller zinkpasta på sprayburk.
Jucka lite fram och tillbaka på spjället. (slå av och på tändningen)
Montera ihop.:tummenupp

Detta är den enda komponenten i insprutningssystemet som inte lämnar permanent felkod. Därav räcker det att slå av och på tändningen så slocknar lampan. (källa: kgksuzuki sverige)

Efter jag gjort detta så återkom aldrig felindikeringen. Hade jag varit riktigt snäll så kunde man ju sagt det men "felet" var ju borta...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg