BTB
Ny medlem
Har haft alla generationerna Gixer 1000 och kört över 1000mil med dom alla utom K7 som jag bara hunnit med ca 250mil och en bankörning. Kan bara säga att dom blivit bättre hela tiden. Skillnaden mellan K5/K6 och K7 är att chassiet är lite rymligare. Bättre plats för benen för mig som är 186cm, K6 fick jag ont i knäna av. Sitter lite närmare styret och mer upprätt, lite mer touring kanske man kan kalla det. Med katen är det sämre mellanregister på k7 men med ett slipon som avlägsnar katten så är det inte stor skillnad, i gengäld har du bättre klipp i topp. Lite mjukare gasrespons och inte lika av/på som insprutningen var på K6. Lite sämre bett i bromsarna på K7. Valde mellan en K7 och en R1-07. Testade båda och gillade inte R1án, riktigt segt mellanregister, lika seg gasrespons, kändes riktigt trött tills man fick upp varvet ordentligt. Vad det gäller dämparna så räcker dom gott för en amatör som mig, som huvodsakligen kör gata men också några bankörningar om året. Angående Masterbike, who gives a shit, inte fan jagar jag tiondelar på en bana. Underbar hoj helt klart
, men är du inte för lång så duger K6 gott.
Citat BTB:
"Jag är dock ingen märkesidiot utan hoppas att K9:an blir lika bra som K5-K6 en gång var. Då blir det en Gixxer men inte förrän de lyckas igen."
Hmm BTB, hur många mil har du kört med respektive Gixxer?
Jämfört mot dig är jag säkerligen bara en snackeröv, precis som du säger är kanske tiondelarna helt oviktiga för oss vanliga dödliga. Det är också ett faktum att du har tvärkoll på skillnaderna i årsmodeller, förstahandsfakta dessutom. När vi ändå är inne på tiondelar...de är samtidigt just dessa tiondelar alla tillverkarna jagar och det är också dessa som skiljer hojarna åt. Jag har hyfsad insyn i ett stall som tävlar seriöst på hög nivå och det är mest därifrån jag hämtar min "fakta". Ingen idé att gå vidare in på det men oavsett vad håller jag fast vid min teori att R1-07:an är det bästa totalpaketet och att K7:an har den bästa motorn. Därmed inte sagt att K7:an kan kännas roligare att köra på gatan, ovsett vad hoppas jag på K9:an och kanske slår till på en sådan om jag lever när den kommer ut på marknaden.
Just nu är jag dessutom lite R1-07 färgad eftersom jag är så förbaskat nöjd med min hoj (som jag köpt 2 gånger). Tur är väl det eftersom det kostar rejält att äga en sådan hoj

/D.