Gixxerägares "bänkningsreslutat" innan å efter..

Major Bif

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
Blåvit, R1000 K4. Yoshi Tri-oval bolt-on, Skidmarxz double bubble kåpglas. Bänkad vid 200mil, 155 SAE vid 11.000rpm.
Det vore kul ifall R1000-ägare skulle uppge sina bänkningssiffror, air-fuel, vrid, effekt innan å efter sina ev. mods.

Har fått intrycket att kollat runt på internet bl.a att de flesta 03-04:or ska ligga nånstans mellan 148-152hk SAE i standard utförande. Tyvärr finns det inga bänkar som kan göra Ram -Air systemet rättvisa.

Jävligt nyfiken på ifall nån bänkat med tex KN-filter innan å efter..
Själv är jag ganska skeptisk till ev. effektökning med filter..så bevisa mig gärna fel!

ha re!

Å andra sidan tror jag ökningarna av trycksatt luftburk är maginella faktiskt, betydligt intressantar med de vanliga siffrorna.

Bara byte av öppet filter och sen mappning kan inte ge många kusar direkt om inte hojen var feljusterad tidigare.
Helsystem är nog vägen att gå om man vill slippa riva motorn.

Poacher skrev:
Å andra sidan tror jag ökningarna av trycksatt luftburk är maginella faktiskt, betydligt intressantar med de vanliga siffrorna.

Bara byte av öppet filter och sen mappning kan inte ge många kusar direkt om inte hojen var feljusterad tidigare.
Helsystem är nog vägen att gå om man vill slippa riva motorn.

Tvärtom, jag har sett försök till att återge verklig effekt av så kallade luffar -turbo . Nånstans i USA testade de en r750. De fick en klar effektökning redan i mellanregisret, men sen gick maskinen sönder av nån anledning.
Men reslutat gav ändå en klar indikering att det funkar..

M:et skrev:
152 BHP på min 1000 -03.
Bänkningen utförd hos FLR-racing.

vilka mods har du, eller var den standard?

Major Bif skrev:
Tvärtom, jag har sett försök till att återge verklig effekt av så kallade luffar -turbo . Nånstans i USA testade de en r750. De fick en klar effektökning redan i mellanregisret, men sen gick maskinen sönder av nån anledning.
Men reslutat gav ändå en klar indikering att det funkar..
Funkar och funkar, du får köra bra fort innan det verkligen funkar.
Jag tror absolut inte det ger mer än några % i ökning av effekten.

Sjalvklart ger det effekt men luftburken maste vara trycksatt for att det ska synas i banken. Annan mappning ocksa givetvis annars kan du tom tappa effekt.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park