Gitarrlärare i Malmö sökes!

KjellKriminell

killar kan!
Gick med
13 Nov 2005
Hoj
GSXR600 -04
Tjenar!
Försöker genomlida vintern med att spela akustisk gura.
Men det tar stopp. Kan inte lära mig av nybörjar-DVD'er, jag vill ha en lärare som jag kan fråga!

När jag va 14 gick jag till Kulturskolan och lirade, var går man när man är 24?
Såg att studiefrämjandet hade kurser, men det var på tisdagar och jag kan inte tisdagskvällar :huvet

Trött på att spela Gubben Noak nu :glömdet

Ingen aning vart man hittar en gitarrlärare.

Men lite mera exakt är problemet med ditt spelande? Hur funkar inte DVDerna? Och vad är det du vill lära dig (spela efter noter, enkelt komp med ackord, fingerspela ackord som komp, spela melodier efter tabbar eller vad)?

Ingen aning vart man hittar en gitarrlärare.

Men lite mera exakt är problemet med ditt spelande? Hur funkar inte DVDerna? Och vad är det du vill lära dig (spela efter noter, enkelt komp med ackord, fingerspela ackord som komp, spela melodier efter tabbar eller vad)?

Dvd'erna har ju bara Lilla Snigel-lektioner! det ger mig inget :(

Jag vill lära mig mer fingerspel (kan bara plinka med plektrum nu)
Jag vill också lära mig lite skalor, lite skönt supersimpelt fyllekomp, spela hela låtar istället för som nu, bara ett par solon och några riff från andra låtar.

Kan du va min lärare på distans? :D

Hade jag haft tid hade jag gärna hjälpt dig, men jag kan tipsa om en kompis till mig; http://www.bompstomp.com/

tack för tipset!

Last edited:
På det gamla goda 90-talet brukade det finnas en massa lappar på musikaffärernas anslagstavlor som diverse gitarrlärare satte upp.
Har dock ingen aning om det fortfarande är på det viset.
Fast nog känns det väl som att det fortfarande måste finnas privatlärare (?)

Tvinga en polare att lära sig spela med. Sen dricker ni bärs och letar efter enkla låtar att sjunga och lira till. Så gör jag...hittar du ingen så ta med guran till Kävlinge nån gång och lira med oss ;)

Nu när några redan tipsat om lärare på internet måste jag slå ett slag för Justin.
http://justinguitar.com/
Han tar upp det mesta.

En lärare som kan slå en på fingrarna irl är dock naturligtvis det bästa.

www.folkuniversitetet.se

Den jag hittade som hade "färst" kopplingar till diverse otrevliga organisationer.
Börjar min gitarrkurs i februari.
I sommar är det jag som får alla tjejer runt lägerelden.

Minst antal kopplingar till div otrevliga organisationer?:va:va:va

Alla studieförbund är sprungna ur arbetarbildning genom studiecirklar så är man anti det får du fråga om Timbro arrangerar gitarrkurser...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Studieförbund

Där är de vanligaste listade, och genom att läsa på lite närmare upptäcker man att många har kopplingar till organisationer som ingen vettig människa vill stödja.

Känner en gitarrist som jobbar på kulturskolan, definitivt kompetent! Ska jag kolla om han ger privatlektioner? Vad får det kösta?

I Malmö finns en musikhögskola, där kan ju tänkbarligen finnas duktiga gitarrister som behöver fila på sina pedagogiska skills för en rimlig penning.

ja tack kolla gärna det :)

Kan ju säga att jag tog lektioner förra sommaren (2009), och det kostade 200 kr/tim. Rätt billigt.
Om det är bättre eller sämre än Youtube låter jag vara osagt. Jag är ju ingen gitarrist av stora mått så jag är säkert fel person att fråga.
Lärde mig rätt mycket iallafall från Youtube och andra nättjänster. Åtminstone en bra början.

Kan ju säga att jag tog lektioner förra sommaren (2009), och det kostade 200 kr/tim. Rätt billigt.
Om det är bättre eller sämre än Youtube låter jag vara osagt. Jag är ju ingen gitarrist av stora mått så jag är säkert fel person att fråga.
Lärde mig rätt mycket iallafall från Youtube och andra nättjänster. Åtminstone en bra början.

Var tog du lektioner nånstans? privat eller grupplektion?

Jag har nummer till ett gäng gitarrister som ger privatlektioner. PM:a om du vill ha dem. Annars kan jag varmt rekommendera länken jag postade tidigare.

Har jobbat som gitarrlärare både privat och hos studieförbunden, och
kan verkligen säga att vill du verkligen lära dig något är det bättre
att betala en lärare per timme än grupplektioner a la Medborgarskolan.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back