Gissa vem/vad på bilden

RTR skrev:
OK
dags för en ledtråd
grabben e svensk och åker VM

Han heter Peter Wall från Hallstavik och är burkslav i Sidecar racing. Han burkar åt en Finsk förare. De slutade på 4:e plats i VM i år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
:Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar
hur rätt som helst
jag bjussar på andra frågan
Han den senaste svensk som vunnit en VM tävling i RR
(tog dessutom en dubbel seger på Riejeka)

Varsågod å ta staffettpinnen
 
Last edited:
Här ser vi en hoj levereras.
Vad är det för en hoj ?
Vem ska köra den ?
I vilket lopp ska den köras ?
 

Bifogat

  • ggg.jpg
    ggg.jpg
    36.5 KB · Visningar: 122
HD KR 750
skall köras på...hmm...Daytona kanske.....vem skal köra..eh...öh...
 
Boris JR skrev:
Är det en Aermachi då? För det hette väl företaget innan de köptes av HD
Föraren i fråga körde även Aermacchi, men detta är ingen sådan. Det ÄR en helamerikansk HD, men inte en KR750.

Föraren är med på bilden.
 
RedBaron skrev:
Föraren i fråga körde även Aermacchi, men detta är ingen sådan. Det ÄR en helamerikansk HD, men inte en KR750.

Föraren är med på bilden.

Var tvungen att kolla med Boris SR och han kom med följande svar utan att ha konsulterat google:

Är rätt övertygad om att det är en gjutgärns Harley kr750 ca 1970.
Killen i glasögon och kavaj är Renzo Pasolini, italiensk stjärna mest känd från sin tid hos Benelli. Troligen var han föraren. Dog i jättevurpan på Monza 1972? då även Jarno Saarinen dog och Börje Jansson skadades allvarligt. Fotot kan vara inför ngt Daytonarace 70 el 71, kanske inför Imola 200. Huset i bakgrunden ser typisky ut som italiensk fabrikslada.
Jag gissar på Imola 200!

Kr750 är uppenbarligen fel, är det någon specialversion nedtgane till 500CC för att passa in i reglementet?

Hur rätt var det?
 
Boris JR skrev:
Var tvungen att kolla med Boris SR och han kom med följande svar utan att ha konsulterat google:

Är rätt övertygad om att det är en gjutgärns Harley kr750 ca 1970.
Killen i glasögon och kavaj är Renzo Pasolini, italiensk stjärna mest känd från sin tid hos Benelli. Troligen var han föraren. Dog i jättevurpan på Monza 1972? då även Jarno Saarinen dog och Börje Jansson skadades allvarligt. Fotot kan vara inför ngt Daytonarace 70 el 71, kanske inför Imola 200. Huset i bakgrunden ser typisky ut som italiensk fabrikslada.
Jag gissar på Imola 200!

Kr750 är uppenbarligen fel, är det någon specialversion nedtgane till 500CC för att passa in i reglementet?

Hur rätt var det?
Killen är mycket riktigt Renzo Pasolini
Han dog i jättevurpan 1973
Loppet är Daytona 1973
Hojen är en aluminium Harley XR 750TT
 
Nu över till lite modernare tider vad är detta för Sauerkrautkäkande fjolla.....
 

Bifogat

  • hamster1.jpg
    hamster1.jpg
    12.3 KB · Visningar: 321
Nu blir det lite svårare....

Land?
Klass?
Årtal?
Vilka är #21 resp. #60
 

Bifogat

  • lite svårare del III.jpg
    lite svårare del III.jpg
    44 KB · Visningar: 136
Nr 60 är inte det Scott Russel tycker mig känna igen hjälmen med gröna fjädrar...

Edit: Vid närmare eftertanke är detta kort nog taget lite för tidigt för att det skall kunna vara Scott han började inte köra AMA förrän 85/86 om jag minns rätt.
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top