Gissa vad jag kan

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jo i går gick det.
jag stack ut till västra frölundas parkering på kvällen
med knäskydd på och lyckades med mitt första knäskrap.
efter en stund så släppte nervositeten och nu kan jag göra långa knäskrap tjohooooooooooo.

efter en stund så släpte foten från fotpinnen o så krachade ja o bröt av koplingshandtaget men det sket jag i totalt för jag kan.

jag kom jag lutade jag skrapade hela kvällen
(självklart hade jag full skinmundering)
//Niklas

Äh, det är väl ingen konst. Jag brukade köra "fotpinnesskrap" med min gamla CB400 ;)

Nikel skrev:
men det e la en gathoj.

Jaja, ska vi va så petiga...

Min dt50mx gick då iaf. definitivt inte att knäskrapa och inte dt125r:en heller. Kanske är det jag som var för kort.

Jooo det funkar med en mx med ;) men jag kom inte upp igen
DTRen är så mycket stabilare än MXen plus att sadeln går upp en bit på tanken, väldigt bra när man missade ett hopp en aning

//J

den e skitstabil när man väl kommit på hur man ska göra.
då bara lägger man ner den så skrapar man.

e jättekul faktist

aah så du har kommit på det.. så snälla berätta nu då :D måste sätta lite tid på å försöka lära mig det jag med... Tårna går i backen lite nu som då men verkar som det är låååångt kvar till marken ennu :( kanske borde prova ett tips från någon här på forumet, nämligen att luta hojen mot något t.ex. så långt som däcken tillåter och då märker man ju hur långt man kan luta. Hur långt man vågar luta är ju en annan sak :notme

Hur många kopplingshandtag har man inte haft av på dt:n. Bytte minst en gång i veckan. Warjarna gick åt dom också :rolleyes:

Rigge skrev:
Va garvar du för då?? :confused:
Men Rigge.. Det blir så mycket enklare för dig om du läser hela inlägget. Då hade du förstått att inte vargar passar in i ämnet. Men det kanske är svårt när man åker Kawasaki. Ska jag ändra? Eller ska vi låta det va så att fler kan skratta? ;)

Out_Spinner skrev:
Men Rigge.. Det blir så mycket enklare för dig om du läser hela inlägget. Då hade du förstått att inte vargar passar in i ämnet. Men det kanske är svårt när man åker Kawasaki. Ska jag ändra? Eller ska vi låta det va så att fler kan skratta? ;)

Hihi... jag har quotat, så du kan ändra hur mycket du vill. Du är ägd :D

Jacke skrev:
aah så du har kommit på det.. så snälla berätta nu då :D måste sätta lite tid på å försöka lära mig det jag med... Tårna går i backen lite nu som då men verkar som det är låååångt kvar till marken ennu :( kanske borde prova ett tips från någon här på forumet, nämligen att luta hojen mot något t.ex. så långt som däcken tillåter och då märker man ju hur långt man kan luta. Hur långt man vågar luta är ju en annan sak :notme

Jag ligger i 30 typ och så kör jag på en parkering för dom e stora och har inga bilar på kvällen sen hitar jag ett ställe där man kan köra i 8:or för ma tränar både höger o vänster nerlägg då så kör man försiktigt runt och börjar med att luta ut som fan hela rumpan o lite till sen sträcker du ut benen så mycket som går (ser lite halvkomiskt ut) sen så stannar hojen på en viss nivu med knät typ 15 cm ovanför marken för att man tror att man ska klota men efter ett tag så hör du hur det skrapar till i en tusendels sekund efter det så går det av sig själv hojen lutar man ner trots att man nästan sitter helt rak på sadeln och skrapar halvringar o njuter.

en bra grej är att ha en skruvmejsel med sig så man skruvar lös kopling o bromshandtaget så dom vrider sig om man klotar

//Niklas :squid

Hehe, du verkar mycket mycket stolt över dina konster på mopeden måste jag säga. :tummenupp

berggren_martin skrev:
Hehe, du verkar mycket mycket stolt över dina konster på mopeden måste jag säga. :tummenupp

självklart.
:D det måste man väl vara annars har man väll inget att leva för

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!