Gissa vad det här är!

ja precis, så svårt var det ju inte. delad seger Maddas & Hobelito
grattis :)
[QUOTE)

Den ser sannerligen inte ut som en ångmaskins-/ånglokskolv. Ty de är platta som snusdosor samt symetriska pga av att de är dubbelverkande. Därtill har de ingen kolvbult eftersom ångmaskiner har tvärstycke för att kunna vara dubbelverkande.
basic51.jpg

Jag tror att det är en NOHAB fyrtakts dieselmotorkolv, Kan vara till ett NOHAB diesellok eller fartygsmotor.

Mvh
J

Last edited:
2780510
[QUOTE)

Den ser sannerligen inte ut som en ångmaskins-/ånglokskolv. Ty de är platta som snusdosor samt symetriska pga av att de är dubbelverkande. Därtill har de ingen kolvbult eftersom ångmaskiner har tvärstycke för att kunna vara dubbelverkande.
basic51.jpg

Jag tror att det är en NOHAB fyrtakts dieselmotorkolv, Kan vara till ett NOHAB diesellok eller fartygsmotor.

Mvh
J
Fan tänkte det men viste inte om jag va på hall is..

Dom har varit lätta nu..

Kan ni denna? :va

Bifogat

• hmmm.JPG
    hmmm.JPG
    71.2 KB · Visningar: 137
2780510
[QUOTE)

basic51.jpg

Mvh
J
hmm ja nu känner jag mig smått ägd ;)

men du har nog rätt, min far som är största tåg fanatikern ja bara att det var till ett gammalt lok, å då drog jag slutsatsen att det var till ett ånglog efterom det är hans största intresse. tack för rättelsen :Bugar :)

hmm ja nu känner jag mig smått ägd ;)

men du har nog rätt, min far som är största tåg fanatikern ja bara att det var till ett gammalt lok, å då drog jag slutsatsen att det var till ett ånglog efterom det är hans största intresse. tack för rättelsen :Bugar :)

Då vet nog din far vad det är för ett diesellok kolven kommer från! ;)
Tack själv för kul tråd! Jag ska fortsätta att tjuvläsa lite. Det är kul med bilder på tekniska prylar! :tummenupp

/J

Last edited:
Haha, vafan! Var det inte svårare?

Det är helt rätt! :tummenupp

Den har suttit i min gamla rc-bilsmotor, 3.5 cc. Den skar under inkörningen, började varva av sig själv och sen bara *pang*. 3.5 k fattigare :(

Det är den dyraste formen av varvstopp! ;)

2781158 Haha, vafan! Var det inte svårare?

Det är helt rätt! :tummenupp

Den har suttit i min gamla rc-bilsmotor, 3.5 cc. Den skar under inkörningen, började varva av sig själv och sen bara *pang*. 3.5 k fattigare :(
Vafan, det satt jag ju och tjuvgissade på. :tuttar

Illa. :(

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma