Gissa nyckeln.. (BMW)

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Köpte en begagnad bmw för nån månad sen och fick med en fjärr jag börjar undra vad den är till för? Nån som känner igen den och vet vad den går till?

Bifogat

• bild.JPG
    bild.JPG
    19.8 KB · Visningar: 63
Webasto remote start. Typ T90 eller liknande.

Dvs, du kan med sådan tingest fjärrstarta värmaren. Skitskön vinterpryl. Hoppas den funkar :tummenupp

• Gilla
Reaktioner: Teo

Dvs, du kan med sådan tingest fjärrstarta värmaren. Skitskön vinterpryl. Hoppas den funkar :tummenupp

Fy fan, härligt! trodde inte den skulle ha det :) Hur vet man om den funkar? lär inte funka på sommaren gissar jag...

Fy fan, härligt! trodde inte den skulle ha det :) Hur vet man om den funkar? lär inte funka på sommaren gissar jag...

Tro de eller ej men den vet inte vad sommar är, dvs funkar den så funkar den även idag, ett tips är att testa idag, för 24/12 är det inte så kul om den inte funkar

Va ut och tryckte lite på den, men då va motorn varm så får ge det några timmar så ska jag testa sen. Bilen är bara 4 år gammal så tycker den borde funka :)

Leta upp avgasröret, avgaserna skall vara såpass varma att du svårligen kan hålla handen för, att fläkt och pump går behöver inte betyda att den fungerar.

Va ut och tryckte lite på den, men då va motorn varm så får ge det några timmar så ska jag testa sen. Bilen är bara 4 år gammal så tycker den borde funka :)

Som alla här nämner så går den till en sk tillsatsvärmare.
Med lite fremförhållning så är fönsterskrapande vintertid ett minne blott.

Se bara till att ditt batteri är i bra skick, annars kör du slut på det.
Om den är kopplad (mest troligt) tillkupefläkten som drivs på batteri.
Du bör höra ett västande ljud, nästan som en jetmotor vis värmarstarten.

En liten sak bara...........Kör inte bilen med tänd bränslevarningslampa !!!!!

Drivs med bränsle och har inbyggdssäkerhetsfunktion att inte förbruka det sista du har i tanken.
Det dumma är om du har tänd lampa för låg bränstenivå m skulle du då göra 3 kallstarter eller om du själv aktiverar den via fjärr så kommer värnaren att göra 3 startförsök. Där efter kommer den att "låsa" sig.
Upplåsning måste då göras på verkstad.

As bra grej som är svindyr att få eftermonterad.

Korrekt! Jag har en sammalika.

Håll inne "on" någon sekund tills en lampa börjar blinka sen går du och lyssnar om den går igång.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN