Kan tillägga att jag inte känner till vare sig hojen, hojens ägare eller dess historia, den hamnade som sagt bara i "skottlinjen", och då gick det bara inte att gå förbi en sådan skönhet
Jo, du var ju faktiskt med när bilden togs, så det ska du kunna förstås
Nja, det är ju varken din eller min typ av hoj kanske, och jag har fuskat och läst på efteråt
Nåja, hojen var rikigt grann iaf, och alla fina hojar förtjänar lite uppskattning...
Svar:
Norton Dominator 99
Rätt, både vad gäller märke och modell, och det är mer än tillräckligt tycker jag
Kollade årsmodellen på vv (på mitt orginalfoto syns regskylten) och du är helt rätt ute vad gäller årgångarna, för enligt dom så är årsmodellen 1960. Delpoäng till morsan alltså
Vet som sagt inte vare sig vem som äger den eller var den hör hemma, men fotot tog jag på MCHK's höstträff i Stockholm i september förra året (rekommenderas för dom som gillar gamla fina hojar)
Jag borde veta......men har inte en susning![]()
Jo, du var ju faktiskt med när bilden togs, så det ska du kunna förstås
Nja, det är ju varken din eller min typ av hoj kanske, och jag har fuskat och läst på efteråt
Nåja, hojen var rikigt grann iaf, och alla fina hojar förtjänar lite uppskattning...
Svar:
Norton Dominator 99
Det där är en Norton Dominator. -67?
Rätt, både vad gäller märke och modell, och det är mer än tillräckligt tycker jag
Ja jäk-ar, du har rätt! *fnittrar hysteriskt* "Gubben" missade, och vi som har en Inter -55 stående på bottenvåningen (se mitt garage). Han borde känt igen transkåpan, jag också för den delen.
Men den är äldre än du tror, tillverkades mellan 56 - 62 enligt The pocket encyclopedia of classic british bikes![]()
Kollade årsmodellen på vv (på mitt orginalfoto syns regskylten) och du är helt rätt ute vad gäller årgångarna, för enligt dom så är årsmodellen 1960. Delpoäng till morsan alltså
Vet som sagt inte vare sig vem som äger den eller var den hör hemma, men fotot tog jag på MCHK's höstträff i Stockholm i september förra året (rekommenderas för dom som gillar gamla fina hojar)
Last edited: