Gissa Knarren/Motorcykelmärket!

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date
Kan tillägga att jag inte känner till vare sig hojen, hojens ägare eller dess historia, den hamnade som sagt bara i "skottlinjen", och då gick det bara inte att gå förbi en sådan skönhet :tungan

Jag borde veta......men har inte en susning :)

Jo, du var ju faktiskt med när bilden togs, så det ska du kunna förstås :tummenupp
Nja, det är ju varken din eller min typ av hoj kanske, och jag har fuskat och läst på efteråt :)

Nåja, hojen var rikigt grann iaf, och alla fina hojar förtjänar lite uppskattning...

Svar:
Norton Dominator 99

Det där är en Norton Dominator. -67?

Rätt, både vad gäller märke och modell, och det är mer än tillräckligt tycker jag :tummenupp

Ja jäk-ar, du har rätt! *fnittrar hysteriskt* "Gubben" missade, och vi som har en Inter -55 stående på bottenvåningen (se mitt garage). Han borde känt igen transkåpan, jag också för den delen.
Men den är äldre än du tror, tillverkades mellan 56 - 62 enligt The pocket encyclopedia of classic british bikes :D

Kollade årsmodellen på vv (på mitt orginalfoto syns regskylten) och du är helt rätt ute vad gäller årgångarna, för enligt dom så är årsmodellen 1960. Delpoäng till morsan alltså :pannkyss

Vet som sagt inte vare sig vem som äger den eller var den hör hemma, men fotot tog jag på MCHK's höstträff i Stockholm i september förra året (rekommenderas för dom som gillar gamla fina hojar) :)

Last edited:
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard