Gissa Filips tid i Q!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nä, det var en fråga. Ett påstående hade varit: Du gör ju inget! Du gör allt! Du städar inte hemma.

Ett påstående kan inte skrivas Städar du hemma! Det är en fråga och skrivs: Städar du hemma? Du städar hemma är påståendeformen.

Så, då har vi rett ut det. Nästa fråga är ju om du kan jämföra WSBK/BSB med Superstock. Svaret är nej. Men det har jag ju förklarat tidigare och du lyssnade inte in informationen då heller.

Tyvärr är din horisont både språkligt och roadracingmässigt lite nära näsan.
Om du följer med i sydamerikanska,spanska,italienska och många andra serier, så skiljer det otroligt lite mellan olika hojar i start fältet, alla har inte möjligheten och pengarna att trimma fullt ut , utan kör mer eller mindre standard. bailiss körde en sekund sämre med standard Ducati jämnfört med hans WSBK hoj, jämför tider i olika serier på samma banor, bla i england, skillnaden är minimal. I prosuperbike har de inte en hkr mer än en BMW s1000rr med akra och powercommander V= 197 på hjulet 325km/tim(både Bike och Performance Bike i princip samma siffror) Guy Martin slog sitt banrekord i testet mellan Aprilia RSVFactory och BMWn, dvs med 2 standard hojar. Kom in i verkligheten!?!? Eller är det komma på slutet?!?!:D

??? :va

Jag är oroad över ditt mentala tillstånd.

Aha! Du har satt alla dekaler på en sida:tummenupp

Last edited:
Men den mentalitet som hägrar och leder/styr på detta forumet skadar sporten mer än hjälper. Synd att ett antal seriösa blir indirekt drabbade. Det jag kunde/kan hjälpa till med är en droppe i havet, men många bäckar små:tungan
Så om mentaliteten hade passat dig så hade du öppnat börsen...

Ta en stund och läs vad du själv skriver, du bjuder ju upp till grisbrottning rätt så ofta, klart du får svar på tal.

Att vifta med en bunt sedlar imponerar inte om mentaliteten är skev.

Last edited by a moderator:
Kan vi lämna tråden för att invänta hur snabb Filip är i Q!

Inget mer SPAM, skapa egen tråd om ni har något att säga som inte har med Filips tid att göra:arsele

Inget mer SPAM, skapa egen tråd om ni har något att säga som inte har med Filips tid att göra:arsele
Ok om du sätter in ett femsiffrigt belopp på mitt konto så slutar jag att skriva i denna tråd.

T.Ax

Tyvärr är din horisont både språkligt och roadracingmässigt lite nära näsan.
Om du följer med i sydamerikanska,spanska,italienska och många andra serier, så skiljer det otroligt lite mellan olika hojar i start fältet, alla har inte möjligheten och pengarna att trimma fullt ut , utan kör mer eller mindre standard. bailiss körde en sekund sämre med standard Ducati jämnfört med hans WSBK hoj, jämför tider i olika serier på samma banor, bla i england, skillnaden är minimal. I prosuperbike har de inte en hkr mer än en BMW s1000rr med akra och powercommander V= 197 på hjulet 325km/tim(både Bike och Performance Bike i princip samma siffror) Guy Martin slog sitt banrekord i testet mellan Aprilia RSVFactory och BMWn, dvs med 2 standard hojar. Kom in i verkligheten!?!? Eller är det komma på slutet?!?!:D

Nu vet jag ju att du har fel angående min "språkliga horisont" och det vet nog du med innerst inne ;)

I Pro SBK så handlar det väldigt mycket om inställningar och chassitrimning, du som inte aktivt åker hoj på bana kanske missat det (eller så har inte Bike super magazine skrivit ett reportage om det), men hästkrafter, toppfart och sånt inte är så viktigt på knutstorp, Geléåsen osv. Det viktigaste är att ha bra koll på alla inställningar, däckslitage osv. Det har Freddy absolut lika bra eller bättre koll på. Dessutom ger Kawan mycket bra effekt "original" och hänger med bra på rakorna, se Freddy, Petter osv. Petter ex. har jag inte hört något klagande på att hojen inte räcker till.

Så jag kanske ser nära min egen näsa, men du har ingen koll på egna näsan utan tar bara utländska erfarenheter och baserar ingenting på den svenska elitens förutsättningar. Börja med det nu när du sponsrar så kommer du få mer insikt.

Du uppviglar ju inget själv till att det skall SPAMMAS. Dessutom är det vinter på SH.com.

Last edited:
Herrejävlar! Jag trodde vi körde diskussioner på sandlådenivå i OT2 men det här tar fanimig priset... :rofl

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!