Gissa Filips tid i Q!

Status
Ej öppen för fler svar.
:va

Tocar pratade om en kampanj, inte en förare.

Kampanj i detta fallet att Rhaggen går ut och marknadsför sig inför kommande säsong, ska bli jätteroligt att kunna hjälpa till på ett hörn.

Toppförare har ju sponsorer, så varför skall mycket ha mer, bättre med "okänd" som har ett brinnande intresse. Skulle det skita sig med pengar under säsongen så kan jag här och nu lova gå in med mer.

Lycka till Rhaggen
Tommy

ps. Tur ingen annan:tummenupp inom roadracing vill ha mina pengar, blir ju mer över till dig

Har inte sett "Volvo Tina" hopas allt är bra:va

Last edited:
Som jag skrev i annan tråd, jag sponsrar gokart, handikapptennis, roadracing, VAD GÖR DU!

Glöm inte att frågor skall skrivas med frågetecken efter. Ex: VAD GÖR DU?

Utöver det är det skoj att du sponsrar idrotten, men det gör ingen annan i trådens åsikter mindre värda eller ditt spottande på Backlund eller ditt höjande till skyarna av Freddy ett dugg mer värt. :fakta

Freddys hojar är väl de hojar i Pro SBK som är mest preppade och proffsigast skött, så att det vore så dåliga och undermåliga material tror jag inte på ett skit faktiskt :fakta

Man har sett program och artiklar om Backlund sen han var 15-16år, denna fruktansvärt lovande yngling som skulle ta Sverige ut i världen, hittills så har han ju rakt inte utvecklas i förhållande till den mediala uppmärksamheten.

Men till helgen kan han ju ändra på mycket, man eller mus, hamnar han bakom ett gäng medelmåttiga spanjorer och italienare. Då hoppas jag många förstår varför svensk roadracing inte drar någon publik.
Gör han kanontid och börjar köra mer internationellt, då är det bara att gratulera och hoppas att fler följer efter. Tycker Freddy P är betydligt mer talangfull att kunna vinna på betydligt sämre material, men nu kan det bli andra takter när nya Kawwan kommer, ska bli kul om Filip kan hänga på med sämre material. Även Lund har visat framfötterna bättre, med de förutsättningarna han haft , både i pro S, samt VM.

Hur lyckas en förare av hans "kaliber" komma bland de sista av nästan 130 startande i den klassen han körde. Talang knappast!

Vi håller tummarna för honom i Q och är absolut inte bittra, trots jag "gnäller" på Svensk roadracing går jag i år in och sponsrar en kille med 5 siffrigt belopp, för hjälpa till för att sporten ska kunna leva vidare:)

Så du menar att det är Backis fel att Svensk RR inte drar någon publik?

Vad baserar du ditt påstående på att Papunen har sämre material än Backis?

Backis körde 8 Pro SBK race i år och vann 5 av dessa samt kom 2:a 2 ggr, ingen dålig statestik väl?

2009 så vann Backis Pro SBK överlägset över både Mad Alex Lundh samt Papaunen, inte så kasst eller?

Bra att du sponsrar en förare med deg men du har lite skev syn på verkligheten när det gäller Backis.

/10 cent

Last edited by a moderator:
Glöm inte att frågor skall skrivas med frågetecken efter. Ex: VAD GÖR DU?

Utöver det är det skoj att du sponsrar idrotten, men det gör ingen annan i trådens åsikter mindre värda eller ditt spottande på Backlund eller ditt höjande till skyarna av Freddy ett dugg mer värt. :fakta

Freddys hojar är väl de hojar i Pro SBK som är mest preppade och proffsigast skött, så att det vore så dåliga och undermåliga material tror jag inte på ett skit faktiskt :fakta

Det var ingen fråga, utan ett påpekande. Det är väl allmänt känt i hela världen att i år har suzuki varit ett bättre material än Kawwa att sitta på.
I alla stora serier har kawwa haft svårt att hävda sig, utom på 24 timmars, men då är det en kraftigt nertrimmad version med sänkt varvtal. Det har gjorts och satsats så mycket på Backlund sen unga år och jag tycker inte han utvecklats i den takt man borde kunnat förvänta sig.
Men vi tar debatten efteråt ingen skulle bli gladare än jag om vi får en internationell förare att "hålla på":banana

Så du menar att det är Backis fel att Svensk RR inte drar någon publik?

Vad baserar du ditt påstående på att Papunen har sämre material än Backis?

Backis körde 8 Pro SBK race i år och vann 5 av dessa samt kom 2:a 2 ggr, ingen dålig statestik väl?

2009 så vann Backis Pro SBK överlägset över både Mad Alex Lundh samt Papaunen, inte så kasst eller?

Bra att du sponsrar en förare med deg men du har lite skev syn på verkligheten när det gäller Backis.

/10 cent

Att Backlund vann överlägset 2009 är väl ändå en rejäl överdrift?
Det var ju en riktig nagelbitare mellan Backlund och Lundh sista rejset förra året och vem som skulle bli totalsegrare kunde ju lika gärna ha blivt Lundh om han inte vurpat på sista varvet.(eller om det var näst sista)

Synd på Backlunds skada i år.

Last edited:
Det var ju en riktig nagelbitare mellan Backlund och Lundh sista rejset förra året och vem som skulle bli totalsegrare kunde ju lika gärna ha blivt Lundh om han inte vurpat på sista varvet.(eller om det var näst sista)

Tänk om Lund haft HM-Plant som sponsor team ledare:banana:banana

vad händer?

ngt som ja missat, e det ngt på tv? skall han köra i vm:tummenupp håller tummarna i så fall för han e både snabb o trevlig:yoparty

Riktigt snyggt av dig. Fler behöver göra sånt. :tummenupp
Vad heter din firma och vad är det för kampanj?

Jag undrar samma.

Vad heter ditt företag Tocar som sponsrar våran sport? Jag vill gärna veta så man kan köpa produkter och sprida vidare till alla jag känner, blir lite gentjänst tillbaka så.

I alla stora serier har kawwa haft svårt att hävda sig, utom på 24 timmars, men då är det en kraftigt nertrimmad version med sänkt varvtal. Det har gjorts och satsats så mycket på Backlund sen unga år och jag tycker inte han utvecklats i den takt man borde kunnat förvänta sig.

Äpplen och päron va?

Du kan ju inte jämföra WSBK, BSB, och andra liknande serier med PRO SBK. I PRO SBK kör vi i stort sett med ett superstock reglemente medans man i dom andra serierna inte har mycket gemensamt med orginalcykeln. Att kawwan i PROSBK/Superstock utförande skulle vara sämre än Suzukin håller jag inte alls med om. Jag törs nog påstå att dom flesta cyklarna i PRO SBK är rätt så jämbördiga (utom dom som gjort några tappra försök med R1'an som i superstockutförande verkar ha det lite motigt).

2009 slutade med 144P för Backis vs 121P för Lundh, en skapligt överlägsen vinst.

Visst var det spännande men fakta är ju att Lundh gjorde en do or die attack som inte höll ända in i mål, that is racing!!!

Det var ingen fråga, utan ett påpekande. Det är väl allmänt känt i hela världen att i år har suzuki varit ett bättre material än Kawwa att sitta på.
Men vi tar debatten efteråt ingen skulle bli gladare än jag om vi får en internationell förare att "hålla på":banana

Nä, det var en fråga. Ett påstående hade varit: Du gör ju inget! Du gör allt! Du städar inte hemma.

Ett påstående kan inte skrivas Städar du hemma! Det är en fråga och skrivs: Städar du hemma? Du städar hemma är påståendeformen.

Så, då har vi rett ut det. Nästa fråga är ju om du kan jämföra WSBK/BSB med Superstock. Svaret är nej. Men det har jag ju förklarat tidigare och du lyssnade inte in informationen då heller.

jotack, både volvon och Tina "mår" bra, men varför inte svara på det som flera vill ha svar på i tråden??

Vilket företag representerar du?? Är det hemligt eller skäms du över det??

Om du hänger med i ämnena så är det ute, men jag är väl inte den som det handlar om, utan han jag sponsrar, han förtjänar all uppmärksamhet han kan få!

Vem är det du sponsrat eller är det hemligt? Kan inte förstå hur någon vågar ta emot något av dig. :va

Kaxigt uttalande av en som har en hoj full av sponsorer, men de syns tyvärr inte pga all silvertejp:hihi:hihi:hihi:hihi

Last edited:
Om du hänger med i ämnena så är det ute, men jag är väl inte den som det handlar om, utan han jag sponsrar, han förtjänar all uppmärksamhet han kan få!

Kaxigt uttalande av en som har en hoj full av sponsorer, men de syns tyvärr inte pga all silvertejp:hihi:hihi:hihi:hihi

Hunduppfödare :ha ha . Kul:tummenupp
Varför var det så svårt att skriva?

JA absolut, det krävs stora ballar att våga ta emot något av dej, jasså jaha, men jag trodde det var något mer i stil med finansman ala Bill Gates; ););) Jag skulle vilja ha en strävhårig tax, kan du stå till tjänst??

Vi är fler som satsar inför nästa säsong och jagar sponsorer för fullt. Så om du har möjlighet att hjälpa fler så är vi mer än tacksamma.

Johan
www.c4-racing.se

Vi får se hur detta faller ut och om han behöver mer pengar under säsongen, men när man ger pengar/kläder/utrustning till knattefotboll, gokart , handikapptennis, då blir folk glada och det är roligt att vara en del av det hela.

På detta forumet häcklas det ofta och gärna, tyvärr får personer som är seriösa lida för det, jag har c.a 150 kunder i mitt register, hur svårt hade varit att få några att ge bort ett par tusenlappar, istället för till skolor i olika U-länder, indonesien osv..

Men den mentalitet som hägrar och leder/styr på detta forumet skadar sporten mer än hjälper. Synd att ett antal seriösa blir indirekt drabbade. Det jag kunde/kan hjälpa till med är en droppe i havet, men många bäckar små:tungan

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25