Man har sett program och artiklar om Backlund sen han var 15-16år, denna fruktansvärt lovande yngling som skulle ta Sverige ut i världen, hittills så har han ju rakt inte utvecklas i förhållande till den mediala uppmärksamheten.
Men till helgen kan han ju ändra på mycket, man eller mus, hamnar han bakom ett gäng medelmåttiga spanjorer och italienare. Då hoppas jag många förstår varför svensk roadracing inte drar någon publik.
Gör han kanontid och börjar köra mer internationellt, då är det bara att gratulera och hoppas att fler följer efter. Tycker Freddy P är betydligt mer talangfull att kunna vinna på betydligt sämre material, men nu kan det bli andra takter när nya Kawwan kommer, ska bli kul om Filip kan hänga på med sämre material. Även Lund har visat framfötterna bättre, med de förutsättningarna han haft , både i pro S, samt VM.
Hur lyckas en förare av hans "kaliber" komma bland de sista av nästan 130 startande i den klassen han körde. Talang knappast!
Vi håller tummarna för honom i Q och är absolut inte bittra, trots jag "gnäller" på Svensk roadracing går jag i år in och sponsrar en kille med 5 siffrigt belopp, för hjälpa till för att sporten ska kunna leva vidare