Giltig registreringsskylt?

Lady in Red

Doctor
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
CBR600 RR -09
Jag har en fråga till de som har reg.skylten upp-och-ner, bak-och-fram och in-och-ut, framför bakhjulet :va (eller nåt i den stilen..) samt till de som har en s.k. mini-skylt.
-På besiktning, byter ni tillbaka då? Eller går det igenom?
-Har ni aldrig blivit stoppade av snuten, jag tänker då mig, kanske i maklig fart inne i stan, typ vid ett röd-ljus där man inte kanske sticker så lätt.

Anledningen att jag undrar är att jag själv blivit stoppad tre gånger av polisen (varav två var civila -inte så lätt att upptäcka dem...) p.g.a. ogiltig skylt och fått böta dyrt :mad: Hade precis köpt en ny hoj där det satt en miniskylt på o jag hann inte byta förrns det var försent..
Nu tänker jag aldrig ha sådan skylt mera..

Men jag är fortfarande nyfiken hur alla ni andra tänker o gör :)

kör med orginalskylt ja, men lite mindre synlig bara :yoparty Besiktningen godtar endast vv skyltar... Dom ska va klart synlig å lätt att avläsa 5 meter bakifrån samt med skyltlykta...

kör med orginalskylt ja, men lite mindre synlig bara :yoparty Besiktningen godtar endast vv skyltar... Dom ska va klart synlig å lätt att avläsa 5 meter bakifrån samt med skyltlykta...

samt sitta framför bakhjulets nav.

vilken jävla otur att bli stannad 3 gånger så.. jag hade tänkt mig att jag ska sätta min rätt långt in bakom hjulet.. ja vi får väl se hur länge man får ha det då... vad kostar det i böter om dom nu inte kan se skylten?

Har du varit reggad sen 2003 och inte sett hur det funkar med "miniskyltar" :va

Har du fått 3x1500:- i böter...och inte hunnit beställa en ny från vv som tar ca 4minuter :va

samt sitta framför bakhjulets nav.

Suck, bakom menar du väl...:pannkyss

vilken jävla otur att bli stannad 3 gånger så.. jag hade tänkt mig att jag ska sätta min rätt långt in bakom hjulet.. ja vi får väl se hur länge man får ha det då... vad kostar det i böter om dom nu inte kan se skylten?

Kommer att kosta dig 1500:- att ha den så...värt det :va

Last edited:
va? kostar det 1500kr iböter för en sån grej... vilka jävla priser

Än så länge har ja sluppig bli stoppad fast jag haft farbror blå bakom mig några ggr..
utan blinkers o me halv oläsbar skylt kommer man undan på att de tror att man ändå tänker sticka :D

eehh.. tja, jag har inte varit så aktiv här på sajten.. hade ingen dator hemma under lång tid.. förlåt:confused:

Jag har blivit stoppad tre gånger men jag behövde bara betala vid ett tillfälle.. de andra gånger gick att snacka sig ur, eller att visa :tuttar he,he...

Fick betala 800:- men då var det inkluderat att jag kört i ett bussfält också :)

Som sagt, jag har själv inget intresse av att ha mini-skylt, men den satt på när jag köpte hojen o jag prioriterade inte att byta den direkt.. blev stoppad 2 ggr

Tredje gången, var på en annan hoj där jag försökte vara lustig o klistrade på ett "I" på min skylt G"I"RL.. men de tyckte de inte heller om..

Än så länge har ja sluppig bli stoppad fast jag haft farbror blå bakom mig några ggr..
utan blinkers o me halv oläsbar skylt kommer man undan på att de tror att man ändå tänker sticka :D

Samma här, kommer ihåg när jag hämtade min hoj då hade den inga blinkers bak och en skylt som satt lååångt in vinklad neråt. Snuten bakom utan att bry sig i sthlm dessutom... Inga konstigheter!
Nu kör jag lagligt dock :tummenupp

fel plaserad /olaglig skylt var väl innan höjningen 300kr ? eller va de 600kr?

nu är det iallafall 1500 riksdaler ^^

Jag kör med miniskylt och är med i Ducceklubbens "skyltfond"...
Det innebär att om jag åker fast med miniskylt och får böter så skickar jag in kvittot till skyltfonden och får pengarna tillbaka.

Har blivit stoppad 3 ggr men bara fått skäll...
Tur att man är tjej :tuttar

/issi

Jag var också med i skylt & bullerfonden i två år men trots provokationer från min sida med söderklippt nr-skylt och högljudd ljuddämpare, vinglades framför polisen så var det ingen som brydde sig.

O andra sidan kostade det kanske 50 spänn om året så.....:tummenupp

Polisen i stan är inte glada på miniskyltar.
Antingen kör du med eller utan skylt. Utan kostar lika mycket som miniskylt, dessutom är det snyggare & drar ev till sig lite extra uppmärksamhet :tummenupp

Jag kör med miniskylt och är med i Ducceklubbens "skyltfond"...
Det innebär att om jag åker fast med miniskylt och får böter så skickar jag in kvittot till skyltfonden och får pengarna tillbaka.

Har blivit stoppad 3 ggr men bara fått skäll...
Tur att man är tjej :tuttar

/issi

Noteringen i belastningsregistret kommer du inte undan oavsett hur många "skyltfonder" du är med i. Det skulle jag tycka vara värre än själva bötesbeloppet.

Noteringen i belastningsregistret kommer du inte undan oavsett hur många "skyltfonder" du är med i. Det skulle jag tycka vara värre än själva bötesbeloppet.

Vissa saker kan man leva med. Iofs finns det jobb och utbildningar som kräver att du är fläckfri. Men de flesta jobben skiter i om du har åkt dit på en sån skitsak. Hur många har inte fått fortkörningsböter utan att det har påverkat ens liv?

Kör med skylten u hjulhuset men med original skylt! Vill gärna tro att polisen stör sig mindre om den bara är lite tvivelaktigt placerad än om man har mini skylt eller är helt utan :)

Back